Drachtig?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Drachtig?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 09:57

Okee, misschien een beetje rare vraag, maar ik heb er totaal geen kijk op... Gisteren was ik op stal en er stond een paardje in het gangpad. Dat beestje staat er nu denk ik een maand of 3 en was een graatje dat ze kwam... echt eng mager! Goed... ik kijk naar dr en zeg tegen de eigenaresse dat ze er echt al een stuk beter uitziet! Ze is nog steeds mager, maar ook ietsje meer bespierd.
Nu viel het mij enorm op dat dr flanken heel dun zijn en dat je dr ribben nog bijna kunt tellen, maar dat dr buik zeg maar een soort ei vorm heeft. Dus een ei op zn kant, de brede kant zeg maar aan de achterkant. Het paardje heeft naast een hengst gestaan en is zo nu en dan ook met hem naar buiten geweest, verder is er niet naar omgekeken. Dat meisje heeft dr paardje zo'n 5/6 maanden geleden gerkocht.
Er is geen sprake van "verdikte" uiers ofzo... zou het paardje drachtig kunnen zijn denken jullie?!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:05

Heel goed mogelijk dat die drachtig is... Sterker nog, het zou me verwonderen als ie niet drachtig was. Een beetje hengst weet wel raad met een merrie hoor, ookal heeft ie nog nooit gedekt. Uier krijgen ze pas in het laatste van de dracht en sommige zelfs pas als het veulen er al is.