Wat vinden jullie (singel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:06

Wij zijn verzekerd voor diefstal, we krijgen het bedrag van wat despullen die gestolen zijn waard waren van de verzekering terug. Geld voor een singel dus ook. Als jij daarvoor niet verzekerd bent vind ik het best normaal om een singel te kopen voor haar. Ik zou mijn spullen ook graag terug hebben.
Je ouders zijn nogal onredelijk vind ik. Jij kan er niks aan doen dat je spullen gestolen zijn ja, maar zij ook niet en zij is d'r singel kwijt.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:45

Gewoon de supergoedkoopste kopen. Is maar 10 euro ofzo... Zo'n Neopreen... Knipoog
Toen onze zadels waren gestolen had iemand mijn neusriem. die was dus ook gestolen. Maarja, Dat is dan toch niet haar schuld?

Had ik hem maar niet uitmoeten lenen, toch?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:23

Beetje rare reacties van sommige hier vind ik.

Wat je leent, geef je ook terug, daarom is het lenen.

Als je wat leent, is het de bedoeling dat je het terug geeft, in dezelfde staat als het goed is.
Dus als je een singel leent (van bijv 40 euro, zeg maar wat), dan is het ook de bedoeling dat de eigenaar van de singel diezelfde singel ook terug krijgt.

Nu kan het dus niet in dit geval, want de singel is gestolen terwijl hij geleend werd.
Dan is het dus de taak van de lener om dezelfde singel of een soortgelijke singel terug te geven.
Of geld of een zelfde soort singel.
Maargoed, dat kan je overleggen met de eigenaar wat die precies wil (missch is die wel tevreden met iets anders, of een goedkopere oplossing oid, maargoed, zelfde waarde of in overleg een wat goedkopere oplossing).
En als dat een dure singel was, dan ook niet aankomen met een goedkopere.

Maakt mijn inziens niet uit of het bij de eigenaar ook zou worden gestolen, want dat is dus niet gebeurd, het is bij de lener gebeurd, niet bij de eigenaar.
Ook niet of de eigenaar hem anders wel of niet in gebruik zou hebben, nog handig is voor haar of wat dan ook.
Ik snap alleen wel dat als ze die singel eigenlijk toch al niet meer gebruikte, en hij nu dus gestolen is en zij er geen dezelfde voor in plaats terug zou kopen als het haar zelf gebeurt was, je iets anders voor haar koopt of geeft (ander soort singel of wat anders voor het paard oid of gewoon geld, dan kan zij ermee doen wat ze zelf wil).

Haflingerfan, ik vind jouw ouders maar een rare gedachten gang hebben.
Als zij hun auto oid aan iemand anders uitlenen en die wordt dan ondertussen gestolen, hoeven zij ook geen auto of geld terug?
Dat betalen ze zelf dan?

Maargoed, voor een auto heb je meestal wel een verzekering oid die dat vergoed, maar het is maar een voorbeeld.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:30

Ik zou die singel terug betalen, jij had hem inmiddels in gebruik, maar zo dacht je er zelf ook al over.
Verder zou ik even informeren bij de verzekering voor je zadel. Ik heb wel eens gehoord dat het zadel toch onder inboedelverzekering kan vallen onder bepaalde voorwaarden.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 21:37

Ik ben het helemaal met jullie eens, tenminste degene die zeggen dat ik hem terug moet betalen. Ik vind dit zelf ook en daarom had ik het haar ook aangeboden, ik wou gewoon weten wat jullie ervan vonden.

Ik heb net alles geregeld met de verzekering, mn vader dan eigenlijk! Bij de inboedelverzekering. Ik had de bon nog en het is een nieuwe regel ofzo dat je als het nog minder oud is dan 3 maanden, je hem terugkrijgt. Ik weet ook niet precies maar ik krijg hem iig vergoed.

Nu heb ik dus genoeg geld over voor een mooie singel voor haar. Ben wel blij en heb mijn ouders gevraagd wat ze zouden doen als iemand het van mij zou geleend hebben en dan zouden ze die van mijn ouders wel terugmoeten geven. Toen heb ik gezegd dat ze zich hiermee een beetje tegenspreken en nu zijn ze het toch wel met me eens dat ik gewoon een nieuwe moet kopen. Verward


Iig bedankt voor de reacties, want nu weet ik dus echt dat het niet raar is dat ik een nieuwe ga kopen. Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:06

Angeliek schreef:
Had ik hem maar niet uitmoeten lenen, toch?



Beetje rare reactie, diegene moet blij zijn dat jij je spullen überhaupt uitleent. Het is toch niet meer dan normaal dat je die spullen (in goede staat) terugverwacht?!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 07:46

Heeej top zeg dat je je zadel vergoed krijgt, goeie verzekering....