Help! Mijn pony wil de spuitplaats niet op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Help! Mijn pony wil de spuitplaats niet op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:14

Mijn shetje van bijna 8 jaar wil de spuitplaats niet op Scheve mond
Er is opzich niks engs aan... Het is een een plaatsje wat is afgezet met 2 balke aan de zijkant weet je wel...)waar ze overigens gewoon onderdoor loopt)
Als je met zn 2en bent kun je haar er achteruit in doen, maar ik vind dat niet de juiste manier eigenlijk
Ik leg vaak een plukje kuil neer aan het einde, maar dat werkt ook niet ect....Wie heeft dit probleem nog meer en kan mij tips geven!!

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:30

Ik had ook zo'n paard die tien jaar lang er niet in wilde. Met voer en zo gelokt, maar niets hielp. Totdat hij afgelopen ergens van schrok en zo de spuitplaats opsprong. Sindsdien liep ie er steeds in Haha!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:33

Ik ben gister ik weet niet hoe lang bezig geweest om hem op de spuitplaats te krijgen maar hij wilde niet. We hebben het echt met z'n drieen geprobeerd maar we kregen het niet voor elkaar (hij had er al vaker in gestaan hoor). Totdat mijn vriend hem overneemt, hij praat er even lief tegen en Sunny loopt zo achter hem aan de wasplaats op.
Dus misschien zou je lief praten kunnen proberen Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:38

Ik zou hem er gewoon in z'n achteruit in zetten. Met een hand het touw vast houden en tegen z'n schouder aan duwen. En in de andere hand een zweepje, mocht dat nodig zijn (maar alleen vasthouden dwingt meestal al wel genoeg respect af Haha!).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:51

gewoon achteruit erin zetten en anders laat je iemand die wat sterker is en er meer over te zeggen heeft hem en rechtuit inlopen, omdraaien en vastzetten, eventeel samen met iemand die een zweepje/bezem/oid achter zn kont houd om hem er op te krijgen.

je pony lokken met een plukje kuil zou ik echt niet doen, hij moet maar gewoon leren om te luisteren!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:59

ik zou hem als hij eenmaal op de afspuitplaats staat.. wel belonen met iets te eten.. en ook op de spuitplaats zetten zonder afte spuiten.. dus gewoon elke dag ff 5 minuutjes neerzetten ofsow