Onze paarden zijn "TE" dikke maatjes geworden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Onze paarden zijn "TE" dikke maatjes geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 17:31

We hebben ze net 2 maandjes, maar ze kunnen niet meer zonder elkaar, het lijkt leuk als je het zo hoort. Maar zodra ik de ene uit zn box haal en de ander ziet haar niet, dan schopt ze dr box kort en klein!
En dat is al helemaal niet leuk met rijden, we kunnen dus ook nooit normaal alleen rijden want dan worden ze zo gek, ze bokken je dr zo af!
Echt niet leuk meer..
Wie weet er een oplossing voor of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:51

toch blijven door zetten, dit probleem word alleen maar moeilijker door het te gaan accepteren, dan kan je nooit weg, kan je de paardjes niet verder uit elkaar zetten. dan kunnen ze er toch aan wennen. blijft wel een moeilijk geval en niet opgeven , want jij bent de baas.

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 20:33

Nee wij hebben 2 stallen aan huis dus naast elkaar, dus ze zijn ook altijd bij elkaar. Ik heb nog een jong paard en het paard van me zusje is wat ouder, het lijkt wel of mijn paard dat andere paard ziet als haar moeder, net alsof ze veel te laat is afgespeent ofzo, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft?

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:46

Niet aan toegeven! Gewoon lekker uit laten razen!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:50

Mijn vriendin heeft het ook gehad, maar het is echt heel erg vervelend met rijden enzo. Toen heeft ze het gewoon genegeerd en nou gaat het goed! Ze zijn wel weer blij elkaar te zien, maar ze zijn wel uit elkaar te krijgen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:28

Doorzetten, gewoon flink doorrijden, haal ze af en toe tussendoor gewoon bij elkaar weg om een rondje te stappen oid, maar niet toegeven.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:58

tja dat probleem heb ik ook een paard en een pony. als ik met het paard weg ben word de pony helemaal geflipt begint rondjes marathon te lopen en echt te krijsen dat ik het aan de overkant van de weg kan horen. (daar is de bak) ik ga daardoor Juist vaker weg. je kan ook eerst voor dat je er op gaat longeren. en als je er dan op zit het paard bezig houden. veel voltetjes wisselen, overgangen en nageeflijk rijden. en echt geen lange zijde op een zelfde tempo rijden. veel afwisselen dus. dan gaat hij op jou letten en vergeet ie de rest. suc6 ermee