trailer of vrachtwagentje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

trailer of vrachtwagentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 10:10

Hoi,
wij zijn op zoek naar een 2 paards trailer, of naar een vrachtwagentje. Nou hadden we een hele mooie nieuwe 2 paards Westfalia Jupiter XL gezien, en we hadden ook een heel mooi vrachtwagentje gezien, 4 paards met een kleine living, zit koelkastje in, bed, wasbakje, tafel, bankje, bed, en er zit navigatiesysteem in, en een camera dat je het paardengedeelte kunt zien..de auto ziet er nog perfect uit, maar aangezien dit onze eerste trailer of vrachtwagentje wordt ben ik benieuwd wat jullie het fijnste vinden....

Hier de foto's van het vrachtwagentje, ik heb nog geen foto's van een Jupiter Xl aangezien die pas in april geleverd worden..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur


rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 10:18

niemand???

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:19

Nou als ik genoeg geld had wist ik het wel, geef mij maar zo'n vrachtwagentje.
Helaas hangt er altijd een prijskaartje aan waar mijn pappa niet zo heel blij van wordt....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:22

ik zou voor de vrachtwagen gaan!

vind dat altijd een veel veiliger idee dan wanneer er een trailer achter de auto hangt, stel dat er wat gebeurt, een onoplettende automobilist die er tegen rijdt ofzo, staan ze veiliger op een vrachtwagen dan op een trailer.
als geld geen rol zou spelen had ik nu een 2 paards vrachtwagentje ipv een trailer! maar ja daar blijf ik voorlopig nog even van dromen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:22

Precies,als ik genoeg geld had,zou ik absoluut voor het vrachtwagentje kiezen..

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:25

VRACHTWAGEN!!!!!!!!!
Ik heb jaren met een oude Mercedes 608 door Nederland gesjeesd, perfect.
Ik heb nu een twee-paardstrailer, Westfalia, met een Land Rover Discovry ervoor, maar ik verlang terug naar de vrachtwagen, die ik deze zomer ook weer op de weg ga brengen.
Ik geloof niet dat de wagen op de foto's een vier-paards wagen is. Ik ken dit soort wagens en dat zijn meestal 2-paards wagens op klein rijbewijs. Kijk hier mee uit, omdat het laadvermogen van deze wagens beperkt is en je dus in de problemen komt als je twee grote paarden, twee mensen en al hun spullen gaat vervoeren.
Een paar vuistregels:
Mens met alle spullen 100-125kg
Paard min 600kg
Dit betekend dat je dus minimaal 1500kg laadvermogen moet hebben hetgeen inpliciet inhoud dat het eigengewicht van de wagen max 2000kg mag bedragen.
Indien klein rijbewijs niet van belang is, ga dan voor een wagen van minimaal 6000kg toegestane voertuigmassa. Dit soort wagens heeft meestal rond de 2500kg laadvermogen, hetgeen ruim voldoende is.
Kies ook altijd het grootst mogelijke motorvermogen, het is erg prettig om wat reserve te hebben, daarmee kan je ook net iets vlotter en relaxter door het verkeer, hetgeen voor het paard meer comfortabel is.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:27

Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik voor het vrachtwagentje gaan ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

judithM
Berichten: 1488
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:37

Ik zou gewoon voor een trailer gaan, tenzij je een living echt nodig hebt omdat je soms meerdere dagen achtereen op wedstrijd bent.

Ik vind een nadeel aan een vrachtwagen dat je naast je gewone auto ook deze goed in de verzekering moet doen en ook VEEL wegenbelasting moet betalen Geld, geld!.
Ook zit je naast je gewone auto met de onderhoudsbeurten en apk enz ping ping kassa!

Tuurlijk als je echt echt teveel geld hebt zou ik ook voor de vrachtwagen gaan

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:46

judithM schreef:
Ik zou gewoon voor een trailer gaan, tenzij je een living echt nodig hebt omdat je soms meerdere dagen achtereen op wedstrijd bent.

Ik vind een nadeel aan een vrachtwagen dat je naast je gewone auto ook deze goed in de verzekering moet doen en ook VEEL wegenbelasting moet betalen Geld, geld!.
Ook zit je naast je gewone auto met de onderhoudsbeurten en apk enz ping ping kassa!

Tuurlijk als je echt echt teveel geld hebt zou ik ook voor de vrachtwagen gaan


Als je alleen voor je paarden een dikke auto moet rijden om een twee-paardstrailer te trekken, dan is daat veeeel meer ping-ping, dan wanneer je een gewone, kleine auto kunt rijden met een vrachtwagentje ernaast. Ik heb dit jaren gehad en de enigste reden dat ik het nu niet meer heb is dat mijn paard door ouderdom niet meer van de wagen afkon, maar wel van de trailer. De vrachtwagen komt dus weer terug!
Dat ik ondertussen zelf wel Land Rover rijdt heeft te maken met mijn passie voor deze auto's, dat er een trailer achter kan is mooi meegenomen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:36

sjieke vrachtwagen
als het je finanieël niks uitmaakt zou ik voor de vrachtwagen gaan.
lijkt mij echt wel luxe

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 11:43

Hoi,
ok geld maakt niks uit, maar het is wel degelijk 4 paards, we hebben hem gezien en mee gereden, en het rijd eigenlijk gewoon als een luxe auto, maar er zouden zowizo nooit 4 paarden opkomen te staan ik heb namelijk zelf maar 1 paard. hij oogt misschien kleiner op de foto hij is wel wat groter als een 2 paards vrachtwagentje. maar wij zelf rijden dus een mercedes en dan hebben we nog een mini, we waren van plan of een goede jeep er bij tekopen en westfalia trailer of zo'n vrachtwagentje.. maar we wisten dus niet precies wat nou fijner is.

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:58

doe mij ook zulke ouders!
ik moet het doen met een simpele ford mondeo en een peugeot 407 station die alle2 nog net een 1,5 paards trailer kunnen trekken

maar als het jullie idd niets uitmaakt ga geld, dan zou ik voor een vrachtwagen gaan

maar waarom voor een 4 paards vrachtwagen kiezen, als een 2 paard ook groot genoeg is voor jullie omdat je maar 1 paard hebt?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:01

Als de wagen 4-paards is, dan ga ik ervan uit dat ie ook groot rijbewijs is. Let erop als het een import-wagen is, de regels in het buitenland heel anders zijn. In Duitsland mag je bijvoorbeeld tot 7500kg rijden met een gewoon rijbewijs.
Klein rijbewijs en vier paarden krijg je never op een NL-kenteken.
Buiten dit alles, als geld geen rol speelt, ga voor een vrachtwagen, bij voorkeur groot rijbewijs, om redenen zoals ik hierboven al aangaf.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 12:01

ruimte is altijd handig.we zouden er dan 1 of 2 schotten uit kunnen halen en dan heb je 2 extra grote plaatsen dat je je paardje daar ook nog goed op en af kan zadelen, we hebben ook nog gekeken voor een echte grote vrachtwagen maar dat was weer net te, als ik nou 2 paarden had gehad, hadden we die genomen. maar toch bedankt voor het advies.

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 12:02

hoi,
ja je hebt er groot rijbenwijs voor nodig dat is ons verteld

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:07

rockey schreef:
hoi,
ja je hebt er groot rijbenwijs voor nodig dat is ons verteld


Als dat voor jullie geen probleem is en de auto in technisch goed, lijkt me stug als dat niet zo is *LOL* *LOL* , morgen gelijk bellen en ophalen dat ding, voordat iemand anders op het idee komt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:09

idd, als ik die mogelijkheid had zou ik het ook meteen doen!!
ben ook maar een heel klein beetje jaloers, je hebt een gaaf paard, holsteiner nog wel das al helemaal goed! en dan ook nog zo'n gave vrachtwagen!
ach ja wie weet, later, als ik rijk ben.... Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 12:34

Hoi,
nee voor ons is het geen probleem zowel mijn moeder als vader hebben groot vrachtwagen rijbenwijs. Ik denk ook wel dat het deze wordt aangezien mijn vader hem ook heel mooi vond, ik hoop het zelf natuurlijk ook wel.

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:09

Zoooo ik ben echt jaloers opje! Ik wil heel graag een twee-paards Anemone, maar die zijn ook zo verschrikkelijk duur nieuw..
En idd een holsteiner! Knijp je handjes maar dicht met zulke ouders!
Veel plezier met de wagen!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 21:28

hoi
misschien even offtopic maar wat vinden jullie zo leuk aan een holsteiner? haha misschien een maffe vraag ofzo Lachen

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:52

Maar als ik het goed begrijp heb je dus 1 (peperduur) paard, waarom dan een 4 paards vrachtwagen? Of wou je 3 gezelschapsdieren mee? Knipoog Haha!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 18:01

Hoi,
aangezien ik mijn paard zo goed mogelijk wil vervoeren, en hoe meer ruimte hoe beter. Het is altijd fijn om extra plaatsen te hebben voor eventueel een 2e paard, maar dan gaan we kijken voor een grotere vrachtwagen. maar omdat we dit gewoon een leuk autootje vonden, en het is wel handig. en we halen er dan gewoon 1 schot uit dat je je paard ruimer kan zetten, en misschien kan er altijd wel een ponytje mee als gezelschap of iemand van stal met zijn of haar paard.

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 14:46

jeuh we hebben hem Haha!:D:D:D:D papa heeft hem vrijdag gekocht Haha!

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:55

Chique de frique hoor!
Gefeliciteerd met de aankoop.

Ik blijf nog wel rustig verder tuffen met mijn auto en trailer hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:43

Gefeliciteerd, het is echt een schitterende vrachtwagen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers