Lange manen vlechten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:38

Sher heeft ook best lange manen, en die zitten bijna altijd in vlechten. Voornamelijk omdat ze altijd met een fjord losstaat die haar manen erg lekker vind Boos! . Met vlechten eet hij ze nog steeds wel, maar zonder echt veel meer en veel sneller. Nu heb ik een antibijtmiddel, ik hoop dat dat beter werkt want ze heeft nu bovenaan wel redelijk dikke manen maar onderaan is het echt heel dun, niet mooi .
Verder vlecht ik de manen vanwege de warmte in de zomer. Met het rijden heb ik nooit zo heel veel last ervan, maar dat komt denk ik omdat Sher niet zulke hele dikke manen heeft.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:59

marina"]
[quote="Ireentjuh"][quote="Pasha schreef:

de voorpluk vlecht ik juist niet omdat het helpt tegen de wind (traanoog) en tegen beestjes zand enz. Knipoog


ik heb gemerkt dat Evita juist minder last heeft van traanoogjes als ik d'r voorpluk vlecht! anders plakken in de wind steeds die manen in d'r ogen vast (met zand erbij) en daardoor gaat het ontsteken
[/quote]
Voorpluk doe ik meestal in een staartje. Hij heeft dan idd minder last van traanogen, en hij ziet de andere paarden beter
[/quote]

nou pasha had toen een ontstoken oog, en toen moest ik juist de voorpluk loslaten omdat er dan minder wind en vliegen bij kwamen...

en dat traanoog komt denk ik niet door de voorpluk want aan de andere kant heeft ze het niet en daar komen de manen ook Knipoog

en ik vind het ook niet zo heel mooi Schijnheilig staat pasha niet en die man van pasha ziet het voor zich Tong uitsteken hahahah ik zie hem al met een ingevlochten merrietje rond hupsen Haha!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:26

Oke bedankt!
Bij mij blijven ze dus nog steeds mooi hangen!
Van dreadvorming heb ik geen last, antiklit doet wonderen en er een keer met een borstel door heen Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:37

Mander heeft ook vrij lange manen en ik vlecht ze in, laat het meestal een week zitten en dan een paar dagen los en dan weer vlechten.
De belangrijkste reden dat ik dat doe omdat ik western rijdt en dus op de neckrening. Met die dikke bos manen los voelt hij niet veel van mijn neckrening aanwijzingen. Vandaar de vlechten!