Onrustig op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 10:05

crossmonster schreef:
je hebt gewoon rotbokken sambo!
je verwend ze teveel !!!!!

Haha! Knipoog

ik weet zo eerlijk gezegt ook geen oplossing voor je, ik denk idd dat lotte het sammie heeft aangeleerd....



Tuurlijk zijn ze ook wel een beetje verwend.En zo zie je maar weer,jekrijgt er ,,rotbokken" van hahaha.

Ik ga toch eens een keer proberen flink te remmen,wie weet helpt het.
Nu moeten jullie niet denken dat ik nu eens flink ga remmen zodat ze dadelijk zonder tanden de trailer uitstappen.
In iedergeval bedankt voor de mensen met hun tips.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:01

Regina is ook heel onrustig op de trailer, het is voor een deel denk ik de stress bij haar.
Maar ik heb ook het idee dat ze gewoon een heel slecht evenwicht heeft en daardoor veel verstapt. Dat is geen excuus voor het trappen tegen de laadklep/of het voordeurtje maar een hoop gestamp is volgens mij puur een evenwichtsprobleem.

Ik merk bij haar dan ook dat ze rustiger staat op een 2-paards dan op een 1,5-paards. Volgens mij heeft ze dan net wat meer steun aan de schotten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:45

Richtje schreef:

Ik merk bij haar dan ook dat ze rustiger staat op een 2-paards dan op een 1,5-paards. Volgens mij heeft ze dan net wat meer steun aan de schotten.


Dat is helemaal waar. Eigenlijk zijn 1.5 trailers rare dingen met weinig steun. Probeer jij maar eens met losse handen te blijven staan midden in een rijdende bus.
Ik rijd superrustig met mijn 1.5 trailer. Op de snelweg ga ik gerust wel hard genoeg (95) maar bochten neem ik stapvoets, jammer voor de andere weggebruikers maar ik hoop dat ze het snappen. Als je zo rustig een bocht ingaat geef je ze ook de kans om het te voelen aankomen en zich even in positie te zetten. En geleidelijk optrekken.

Had ook veel liever een 2paards trailer gehad (had zo'n mooie Ifor Williams op het oog met vooruitstap) maar was te zwaar voor mijn auto Verdrietig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:01

Yorghos is soms ook erg onrustig op de trailer. Ik vermoedt dat het bij hem vooral te maken heeft met te weinig houvast. In een anderhalfpaards trailer is het probleem namelijk groter dan in een tweepaards. Ook is hij rustiger wanneer er een ander paard bij staat.

* To Belg, or not to Belg *

Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 16:37

Toch raar want die van mij staan super rustig als ze er met z n tweeën op staan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Finesse, jugito, WendyKtH en 141 bezoekers