Waterdichte deken gewassen, nog steeds waterdicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Waterdichte deken gewassen, nog steeds waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:13

Spike zijn deken was zo ontzettend smerig dat hij wel gewassen moest worden. Dus gisteravond zijn deken de wasmachine in op 30 graden.

Nu vraag ik me af, als je een waterdichte deken gewassen hebt is hij toch niet waterdicht meer? Dan moet je hem toch weer in de Harmisol leggen?


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:39

Volgensmij is jou deken nog wel waterdicht. Je zou hem voor de zekerheid met Bucas spul (of iets anders) kunnen behandelen, maar dat lijkt me niet nodig.
Als je je deken hebt laten stomen is het een heel ander verhaal, dan zijn ze inderdaad niet meer waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:53

Nee niet laten stomen, gewoon in de wasmachine op 30 graden Knipoog

Edit; als hij niet waterdicht meer is merk ik het vanzelf wel Knipoog

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:56

Ik spuit er altijd van dat waterdicht spul op als ik dekens gewassen heb.

Daarna zijn ze weer prima waterdicht. Ook de dekens die niet waterdicht zijn spuit ik in voor als hij per ongeluk met zo'n deken buiten komt te staan. Ze zijn dan niet goed waterdicht, maar houden de eerste paar druppen wel keurig tegen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:00

Je hebt idd ook zo'n spray, moet vanmiddag toch naar Anna Paulowna dus neem ik die meteen wel mee Lachen. Bedankt voor alle reacties!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:01

Handig he, die shetland dekens. Die kan je lekker zelf wassen. Dat is veel goedkoper dan laten wassen Haha!.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:43

Als je een waterdichte deken wast met wasmiddel dan is hij niet meer waterdicht,was je hem zonder wasmiddel dan is er niets aan de hand.
Er zij ook speciaale wasmiddelen voor te koop.
Ik was hem altijd zonder wasmiddel en heb nog nooit problemen gehad.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:21

Ik weet niet welke deken jij heb maar mijn HH dekens was ik altijd zelf op 30 graden met waspoeder en wasverzachter en zijn na 4 jaar nog steeds super waterdicht.
Maar mochten ze ooit gaan lekken dan kun je ze idd wassen met Harmisol.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:45

Dennis schreef:
Handig he, die shetland dekens. Die kan je lekker zelf wassen. Dat is veel goedkoper dan laten wassen Haha!.


Idd, gewoon huppakee de wasmachine in Haha!

Hij is wel met waspoeder gewassen, in dit geval wasgel Knipoog Heb tegen mijn moeder gezegd dat ze of een spray kan meenemen, of Harmisol.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Evalinap, GrapeshotBot, L_iek, Lijsken, Melissa0304, Mitch_Beauty, Rainer, redbutton, Ymediem, Yontheke en 101 bezoekers