Rijden in een bak van 12,5 mtr breed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:34

Lijkt me knap waardeloos,
ik zou er een goede paddock van maken waar je goed de mest iedere keer uithaald en zodoende je de paddock voor nood af en toe kan gebruiken voor een keertje longeren of incidenteel rijden.


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:24

CCCCorine"]
[quote="Lieke schreef:
Ik zou het veel te klein vinden, zeker met een paard, maar ik ken ook iemand die rijd in een bak van 5x10.


Dat is vast een schrijffoutje, of die persoon heeft een hele kleine Shetlander...

[/quote]
Nee het is serieus, ik moet zeggen dat ik het behoorlijk gestoord vind (longeer in een 2 x zo grote bak), maar ze reed erg echt in, met een haflinger.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:27

een kleine bak is best te rijden vooral de hoeken maken je paard veel wendbaarder maar dan moet er wel een hele goede bodum inliggen voor endurance...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:29

Ik zou het niet doen
Op de pensionstal waar ik sta hebben we een binnenbakje van 12,5 bij ? maar je kan er echt niet fatsoenlijk in rijden. De gallop kan je ook wel vergeten want de korte zijde is dan te kort (vindt ik)

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:33

Leuk om te longeren of los te gooien, maar om te rijden veel te krap. Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf hoe groot je paard is, maar 12,5 meter breed is voor mijn tinker bijvoorbeeld echt te weinig om serieus te kunnen rijden.

* To Belg, or not to Belg *

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:37

Wij hebben een binnenbakje van ongeveer 15 bij 18 meter. Zelfs mijn (net) vierjarige KWPN-er van zo'n 1.66 kan daar in galopperen. Met een beetje improviseren gaat het best lukken in een bak van 12,5 meter breed.

Eadem mutata resurgo.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:40

wat hebben jullie stijve paarden zeg... als je je paard kan rijden is er geen bak te klein..

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:05

Silenzio schreef:
wat hebben jullie stijve paarden zeg... als je je paard kan rijden is er geen bak te klein..


Gaat erom dat het niet fijn rijden is..
ik zelf rijd in een bak 60x25 Haha! Heeeerlijk

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:08

wat je nu zegt is een mening geen feit het gaat erom dat het wel mogelijk is voor de dingen die nodig zijn zoals even rijden losgooien etc

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:30

Ik zou het ook niet doen. evt. alleen voor af en toe longeren of of als losgooibak. op m'n vorige stal hadden ze een bakje van 15x15 of 15x20m. ik wist toen niet beter, maar heb door dit bakje wel m'n paard bijna aan gort gereden. is te doen voor pony's maar niet voor paarden en zeker geen jonge paarden.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:36

Nee, dat is veel te smal, zeker met een jong/groot paard.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:50

Bij mij op de manege is de binnenbak ook maar 13 meter breed en dat is heel goed te doen hoor!! Tuurlijk rijdt het lekkerder in een grotere bak, maar deze afmeting is echt geen probleem. En hier loopt zelfs een paard van 1.75m in, dus... Het is echt niet schadelijk voor je paard ofzo. Tijdens de lessen rijden wij hier zelfs met z'n zessen in. Ok dat is wel druk, maar het gaat nog best. Als ik jou was zou ik er dus lekker een bak neerzetten. Ben je tenminste niet altijd afhankelijk van anderen!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:57

Lieke"]
[quote="CCCCorine"][quote="Lieke schreef:
Ik zou het veel te klein vinden, zeker met een paard, maar ik ken ook iemand die rijd in een bak van 5x10.


Dat is vast een schrijffoutje, of die persoon heeft een hele kleine Shetlander...

[/quote]
Nee het is serieus, ik moet zeggen dat ik het behoorlijk gestoord vind (longeer in een 2 x zo grote bak), maar ze reed erg echt in, met een haflinger.
[/quote]

die is gek!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:49

ik zou er een leuke tuin van bouwen, en elders bij een bestaande bak om toestemming vragen (tegen betaling, indien gratis een leuk cadeua rond kerst)

Stal je je paard ook thuis? Geef je hem ook weidegang?

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 12:10

Willen jullie het asjeblief ONtopic houden?

De paarden staan nu op een pensionstal, maar het is de bedoeling om ze thuis te zetten, als we in drenthe wonen.

En die bak, die komt er zowiezo. Of er in te rijden valt is nog tot daar aan toe, maar die bak die komt er. Dan zullen jullie denken: waarom een bak en geen weiland? Het is daar verveende zandgrond. Een keer een flinke galop en het weiland is naar de (...)! Vandaar een bak. Een weitje word 1 grote modderpoel.

Er mag een slotje op dit topic, het heeft niet veel nut als we hier over de grootte van een stal gaan zitten l-ullen...

Deze snap ik niet:
een kleine bak is best te rijden vooral de hoeken maken je paard veel wendbaarder maar dan moet er wel een hele goede bodum inliggen voor endurance...

Als ik endurance zou gaan rijden met mijn pony, denk ik niet dat ik dat dan in de bak ga opbouwen, als ik het bos voor, achter en naast me heb....

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:23

Ireentjuh"]
[quote="Lieke"][quote="CCCCorine"]
[quote="Lieke schreef:
Ik zou het veel te klein vinden, zeker met een paard, maar ik ken ook iemand die rijd in een bak van 5x10.


Dat is vast een schrijffoutje, of die persoon heeft een hele kleine Shetlander...

[/quote]
Nee het is serieus, ik moet zeggen dat ik het behoorlijk gestoord vind (longeer in een 2 x zo grote bak), maar ze reed erg echt in, met een haflinger.
[/quote]

die is gek!
[/quote]

Dan ben ik ook gek die van ons is ook ongeveer zo groot en ik heb een kleine D pony.
Op de stal waar ik sta konden ze geen grotere bak maken (het is al 2 keer zo groot geworden dan 2 jaar geleden, en daar heb ik 7 jaar in gereden met handels paarden) de gemeente wou dat niet en het is midden in een woonwijk.
Maar ik heb wel bos,hei,zandvlakte en parkgras op 5 min rijden Knipoog
Maar om in te longeren zonder longe is het perfect
Soms als we het in ons bol hebben gaan we met 2 pony's springen, ieder 1 kant van de bak en 1 sprongetje. (een ander pensionklantje heeft zelfs een e pony en die kan er rustig in rijden stap/draf/galop enz.

Voor mij zou zo'n bak dus mega groot zijn

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:52

Ik rijd Dennis wel eens op het kleine landje wat ik nu achter het huis heb(is tijdelijk, grote land is ingezaait en kunnen ze met een paar weken op).
Dat is 10 bij 30 ongeveer. Het kan wel net aan, maar niet van harte.
Ik heb het hier dan ook nog over een shetlander die zich gedraagt als een elastiekje, met iets groters kom ik hier echt niet weg.

Als ik echt wil rijden ga ik ook naar het braak liggende graanland van de buurman. Alle ruimte op de graanstoppeld(al is er al erg veel zooi weer tussen opgekomen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:59

pony25"]
[quote="Ireentjuh"][quote="Lieke"]
[quote="CCCCorine"][quote="Lieke schreef:
Ik zou het veel te klein vinden, zeker met een paard, maar ik ken ook iemand die rijd in een bak van 5x10.


[/quote]

Dan ben ik ook gek die van ons is ook ongeveer zo groot en ik heb een kleine D pony.
Op de stal waar ik sta konden ze geen grotere bak maken (het is al 2 keer zo groot geworden dan 2 jaar geleden, en daar heb ik 7 jaar in gereden met handels paarden) de gemeente wou dat niet en het is midden in een woonwijk.
[/quote]

je reed dus eerst in een bak van 2,5 bij 5 ??

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 115 bezoekers