wel of niet castreren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GIGIBO
Berichten: 55
Geregistreerd: 18-03-04

wel of niet castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:30

hoi, ik heb 3 paardjes een ruintje een merrie veulen en een mini hengstje
de ruin en de hengst, en de ruin en de merrie gaan prima samen.
maar het hengstje en de merrie gaan niet zo goed samen.
mijn hengstje probeert constant mijn merrie veulen te dekken ook al kan hij er niet bij hij springt er constant boven op, en laat haar geen minuut met rust. nu laat ik m'n hengstje maar apart staan, dus alleen.terwijl hij bedoelt was als gezelschaps pony.
dus nu denk ik dat ik hem maar laat castreren. en eigenlijk vind ik dat jammer. maar dan kan hij uiteindelijk wel lekker bij de andere lopen.
dus doen of niet doen Verward Verward


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:32

Wel doen lijkt mij.

Op deze manier is het voor het dier ook niet leuk meer.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:32

Ik zou hem ook laten castreren als je hem toch gebruikt als gezelschap ponytje dan zou ik dat zker overwege.

succes met je beslissing!

gr

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:32

Gewoon doen.
Tenzij je zeker weet dat je hem goedgekeurd krijgt en hij 100 dekkingen per jaar krijgt.
Maar aangezien die kans erg klein is, kun je beter zorgen dat het gewoon een fijn gezelschapsponietje wordt.

Goedgekeurd onderschrift :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:33

Als hij verder toch nooit hoeft te dekken, waarom hem dan pesten met zijn eigen hormonen?? Casteren die hap, dan kan hij er lekker bij lopen..
Succes..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:35

Ik zou hem castreren als ik jou was.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:43

Castreren!
Ik heb net gebeld met Utrecht en de zware beslissing genomen om mijn paard te laten castreren via de flank methode.
Hij was bedoeld om ook mee te dekken maar omdat dat teveel problemen geeft ga ik hem een leven geven zonder verdere testosteron stress.
Was moeilijk want het is een mooie hengst maar het is beter zo.

Je moet ook opletten dat je merrietje geen overbelasting krijgt op haar rug!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

GIGIBO
Berichten: 55
Geregistreerd: 18-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:44

oke castreren dus,bovendien is hij nog lastig ook hij wil graag happen en is vrij dominant. hij houd wel erg veel van aandacht maar op zijn eigen hengsten manier. hopelijk krijgt hij dus ook een minder dominant karakter. zodra het weer beter word gaat hij onder het mes ook al had ik hem liever hengst gelaten. dit is het beste. en wat dekkingen betreft, het is een heel mooi hengstje met goede papieren, maar 100 dekkingen per jaar zie ik niet zitten. dus castreren

Paarden Sportmassage EQUISANO
Voor een soepel alert en pijnvrij paard.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:47

Die 100 dekkingen was maar een voorbeeld, maar voor een paar dekkingen per jaar zou ik al die ellende niet willen.
Je hoort ook van veel van die kleine hengstjes die goedgekeurd zijn dat ze met moeite een paar dekkingen kunnen krijgen
Waarom zou je zo'n hengst dan hengst laten? Als hij echt zo goed was zouden er wel meer mensen hun merrietje door hem laten dekken.

Goedgekeurd onderschrift :)

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:48

Dekken is leuk. Maar voor een handje vol merries is het de ellende van een vervelende hengst hebben niet waard om hem hengst te houden. Als je wel heel makkelijk de mogelijkheid had om hem hengst te houden had, hij een makkelijk karakter had en samen met andere paarden het land op kon is het al veel makkelijker.

Dennis is alleen door zijn super karakter nog hengst. Hij kan prima bij andere paarden op het land(of dit nu ruinen, hengsten of, eventueel al drachtige, merries zijn maakt niet uit). En er rijden kinderen vanaf een jaar of 7 op.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

GIGIBO
Berichten: 55
Geregistreerd: 18-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:52

ik heb ook wel al enkele aanbiedingen gehad van mensen die hun merrie
willen laten dekken door mijn mini, maar die zijn momenteel allemaal nog dragend, en als ik de beslising neem wil ik hem zo snel mogelijk laten castreren, en kan ik daar niet op wachten(wel erg leuk een paar veulentjes van je eigen hengstje te zien)maar het weer speelt ook een grote rol. en ik wil er niet nog een jaar mee wachten vanwege zijn leeftijd hij word nu 3 jaar dus dat is mooi.

Paarden Sportmassage EQUISANO
Voor een soepel alert en pijnvrij paard.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:55

Ik zou het zo rond mei doen, als het mooi droog is, dan kan hij in het land gecastreerd worden en gewoon buiten blijven lopen.
Mocht een van de merrietjes voor die tijd gedekt kunnen worden is dat mooi meegenomen. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero, Trendiction en 40 bezoekers