.Omdat ik de ene shetlander wil laten beleren voor de kar twijfel ik heel erg wat ik zal doen, aangezien ik niet wil dat de ander alleen achter blijft. De opties zijn: zelf nog een pony erbij nemen ( heel verleidelijk natuurlijk) of een pension / pensioenpony erbij. Maar wat kan ik dan aan stalgeld vragen? Het zou dan gaan om een a of b pony. In de nachten op stal. In de winter een ruime paddock, gedeeltelijk verhard maar met nog genoeg ruimte om lekker te donderjagen, met schuilmogelijkheid en in de zomermaanden ruim een hectare grasland wat in meerdere stukken verdeeld wordt. Mocht er nog gereden / grondwerk gedaan worden met de pony, dan is er een bak beschikbaar op zo'n 300 meter bij de stal vandaan.
Wat zoek ik in de klant: ik zoek een actieve klant die ook bereid is zo nu en dan de pony's buiten of binnen te zetten. Af en toe mee helpt met uitmesten van de stallen, paddock en weide. Dit geheel op vrijwillige basis, dus geen verplichte stalbeurten. Iemand die ook de zorg op zich wil nemen als ik eens een paar dagen weg wil. Dus niet iemand die de pony daar neer zet en 1x per maand komt kijken hoe het gaat. In principe dus volpensioen.
Eigen voer mag meegebracht worden maar hoeft niet. Stallen worden dagelijks uitgemest en voorzien van vers stro. Zowel buiten als binnen genoeg hooi ter beschikking en natuurlijk vers water. Enige nadeel is dat er in de weide en rijbak geen verlichting is, maar dat is op te lossen. In de stal is wel stroom en licht.