Welk harkje voor mestboy?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 15:46

Goedendag allemaal! Ik sta momenteel op een nieuwe stal sinds een week. Het is allemaal doe het zelf, zo ook je hooi regelen en je spullen regelen. Nu zijn er wat dingen achtergebleven van de vorige stalhuurder van mijn stalletje. Zo ook een mestboy, met een standaard harkje.. nu ben ik vreselijk verwend met fijne (Franse geloof ik zelfs) harkjes. En kan ik echt niet werken met die platte dingen haha :)

Nu aan jullie de vraag. Wat voor harkje hebben/gebruiken jullie voor een mestboy? Je snapt wel dat ik geen zin heb om op vakantie te gaan naar Frankrijk met als reden een fijn harkje te halen :j

Mochten jullie wat weten laat het mij ook zeker weten! Als het niet online is gehaald maar in een winkel dan graag een winkel die ook in de buurt van drechtsteden (zuid holland) zit. Denk aan tussen Rotterdam en gorinchem in. Heel veel verder ga ik liever niet, tenzij het het meest geweldige harkje ooit is haha.

Bedankt voor het meedenken! Fijne dag <3


fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:49

Volgens mij schijnt zo'n kinderharkje fijn te werken die je kan kopen bij een speelgoedwinkel/welkoop.

Zelf geen ervaring mee hoor maar dat heb ik van horen zeggen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:50

Afbeelding

Ik vind zo'n kinderbezem enorm handig bij een mestboy :+ veegt veel sneller. Tenminste bij verharde ondergrond.

Om mest uit paddocks / rijbanen / wei te halen gebruiken we gewoon die platte dingen ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:50

Heb je fotos van wat je wel en juist niet zoekt? Een plat harkje en een franse? :') Ik kan daar niet veel van maken.

Ik had een "mestkever" met een haakse vorm. Ideaal om mee poep op je schuiven. Bedoel je zoiets dan?

Mocht je niet in Nederland slagen kan ik misschien hier eens in de winkel neuzen en dat meenemen dan naar Nederland. Ik hop heel regelmatig heen en weer.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:52

Hier hetzelfde probleem: die platte harkjes vind ik echt drie keer niks.

Ik gebruik zelf zoiets: https://www.westwing.nl/kinderhark-little-gardener-129450.html?simple=DEQ21ESS54898-163207&msclkid=4873e88787d41cf2eb138cf58d094d56&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=%5BS%5BPMAX_%5D_NL_NL_Sortiment_CONV_NBR&utm_term=4575892542449776&utm_content=Outdoor%20NEUE%20URL

Niet helemaal dezelfde, maar om een beeld te schetsen. De steel is in ieder geval net zo lang als die van de standaard mestboy hark.

Edit: Ik mest hier de paddock (zand) en de wei mee uit. Wij hebben geen stallen.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 27-05-23 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mevr_Meeuw
Berichten: 29
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:53

Wij gebruiken inderdaad ook van die kinderharkjes, van talen tools volgens mij. Houten steel, super lichtgewicht. Ik vind ze ideaal 8-)

ieuw! ieuw!

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:54

Ik gebruik meestal een hand bladharkje.. vooral in t gras of op vlas erg fijn.. maar je moet wel bukken


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 16:00

Robin_S schreef:
[ Afbeelding ]

Ik vind zo'n kinderbezem enorm handig bij een mestboy :+ veegt veel sneller. Tenminste bij verharde ondergrond.

Om mest uit paddocks / rijbanen / wei te halen gebruiken we gewoon die platte dingen ;)



Ik heb het juist nodig voor de wei haha oeps. Wellicht handig om erbij te zeggen :o

Maar thanks!

Mevr_Meeuw
Berichten: 29
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:04


ieuw! ieuw!

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 16:08

karuna schreef:
Heb je fotos van wat je wel en juist niet zoekt? Een plat harkje en een franse? :') Ik kan daar niet veel van maken.

Ik had een "mestkever" met een haakse vorm. Ideaal om mee poep op je schuiven. Bedoel je zoiets dan?

Mocht je niet in Nederland slagen kan ik misschien hier eens in de winkel neuzen en dat meenemen dan naar Nederland. Ik hop heel regelmatig heen en weer.



Van de fijne Franse harkjes valt niks te vinden van foto's op internet helaas haha kan ook geen foto maken omdat ik ze op mijn werk gebruik en dat is een geen telefoon zone helaas.

De harkjes die ik niet fijn vind zijn de "standaard" meegeleverde harkjes


Deze soort harkjes vind ik dus echt vreselijk voor de weides.. echt ik ben 20x zo lang bezig als op mijn werk, ook in de paarden
Afbeelding

De fijnere harkjes zijn een "soortvan" mini mest rieken. Niet echt helemaal maar heb je een ideetje. Maar dan dus korte en iets bredere "tanden". En dus een minder breed harkje als een riek natuurlijk. En bedankt voor het meedenken!

Wat bedoelde jij met een mestkever? Ben ik nu wel benieuwd naar haha :)

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 16:10

Licor schreef:
Ik gebruik meestal een hand bladharkje.. vooral in t gras of op vlas erg fijn.. maar je moet wel bukken


Bukken doe ik nu toch al haha. Vind ik nog niet zo erg. Op mijn werk hebben ze ook van die kleine bladharkjes inderdaad. Maar ik merk dat die minder stevig zijn (veel flexibeler) dan de andere harkjes die ze hebben. Waardoor zeker in lang gras vaak de helft nog bijna blijft liggen met wat pech.

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 16:14

Mevr_Meeuw schreef:
Deze hebben wij, zijn ook super op het gras. Hebben ze vaak bij de boerenbond, alleen af en toe schroefje aandraaien: https://www.boerenwebwinkel.nl/harken/3 ... TAQAvD_BwE



Zoiets hebben ze op mijn werk geloof ik ook. Ook een soortgelijk van Fien & Teun. Werken opzich prima moet ik zeggen. Alleen als ik deze 2 online zoek zien ze er anders uit als dat ik voor me zie als ik denk aan die ik gebruik. Wellicht dat het alleen maar zo lijkt hoor. Maar wellicht dat ik inderdaad een van deze 2 opties nog eens ga bestellen :)

Zal in ieder geval fijner zijn als de standaard platte dingen.. ik heb vrij zwakke polsen en ik sta er pas sinds vorige week zaterdag en ben er nu al helemaal klaar mee.. na een halve kruiwagen dacht ik al ik kap ermee.. toch maar een volle eruit gehaald. Gelukkig was ik toen ook echt klaar haha.. vandaar mijn zoektocht. En een mestriek is helemaal drama, ontdekt gelukkig al op mijn werk. ;)

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:17

Ze hebben de goede harkjes op je werk? Dan vraag je daar waar ze die vandaan hebben?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:23

Ik volg..

Al zou ik wensen dat die van Harry horse die jij gepost hebt in langere steel bestond. Die lijkt me zoveel fijner dan die ijzeren die bij de "volwassen" mestboy wordt geleverd. Er glipt toch altijd wel mest tussen die brede haken door.

Leef en laat leven.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 16:54

Ik vind de normale bladharken handig :)

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 16:56

san4nie schreef:
Ze hebben de goede harkjes op je werk? Dan vraag je daar waar ze die vandaan hebben?


Die hebben ze ja. Maar de een komt uit Frankrijk. En voor de ander wil ik kijken of er nog iets beters aanbevolen word. En anders ga ik die halen. :)

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:00


beegee
Berichten: 947
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:20

Idd die kinderhark! Die zijn ideaal en blijven ook niet hangen in het gras.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:23

Voor in de wei gebruik ik een metalen mestvork. Kruiwagen mee en scheppen maar. Ik moet er niet aan denken om het met een mestboy te doen, wat onhandig zeg. Met een plastic mestvork werkt inderdaad ook niet.

En anders inderdaad een kinder harkje, maar dan het liefst in model bladhark van plastic. Die kleine metalen harkjes kan ik ook niet goed mee overweg. Ik kan alleen even geen foto vinden van wat ik bedoel.

edit: https://www.tuinartikelen.nu/bladharkje-52-cm.html zegmaar zoiets, alleen ziet deze er niet zo stevig uit als die ik had.

I am because you were

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:40


Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:58

Op het betegelde stuk gebruik ik de bezem erbij en in het weiland een bladhark.
Harkje wat erbij zit vind ik echt een onding :')

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:04

Kinderharj of een stevige bladhark
Bijbehorende harkje vind ik alleen handig in hoog gras ja

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:10


Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:16


Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Welk harkje voor mestboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:28



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 89 bezoekers