Mestcontainer huren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 13:06

Waarschijnlijk wil ik een mestcontainer huren van 10M3. Heb een offerte gekregen van Nijssen en nu twijfel ik wat handig is qua container versie; met een klepzeil of gewoon open? Qua huurkosten per maand is het prijsverschil tussen die 2 versies €14,-.
Wat zijn jullie ervaringen? Liever dicht? of maakt het niet uit. De container komt in de wei in een buitengebied.
Voordeel van 1 met 'dak' is dat er ook een deurtje inzit die je als inrit kan gebruiken bij de container. Maar bij de open container kan ik natuurlijk een rijplaat leggen.

Wat zijn jullie ervaringen/gedachtes?

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:55

Als er verder niemand last van heeft zou ik een open container nemen.

boemel

Berichten: 8365
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 14:05

Wij hebben open en met deurtje.
Geen ervaring met gesloten, maar ik heb het idee dat juist doordat er regen in komt de mest beter inklinkt. Ook komen er regelmatig torretjes bij die mest eten, daardoor hoef ik niet al te vaak te laten legen.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 14:15

Ik vind dit ook interessant voor bij ons. Mag ik vragen wat de kosten daarvan zijn?

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 14:46

Ik heb er één die dicht kan van Nijssen. Ook buitengebied, maar wel dicht bij mijn huis. Ik vind het netter staan. Doe het ook elke keer weer dicht. Ben juist bang dat er teveel water in komt. Het klinkt echter inderdaad niet echt in. Komt dat door de overkapping ? Komt er bij jullie niet teveel water in?

Verder geen last van vliegen of geur. De torretjes weten mijn dichte container trouwens ook te vinden. Het deurtje met klep is fantastisch. Moet je echt hebben.

Maar goed, ik heb nooit eentje geprobeerd die open is.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 14:52

Wij hebben er 1 met zeil. Als hij per ongeluk open blijft veranderd het in 1 grote mestsoep, heel vervelend. Als hij net geleegd is moet je er namelijk doorheen om de mest achterin te gooien. Als het droog is laten wij hem open zodat wel de torretjes en dergelijke bij kunnen, en de mest zelf verder indroogt. Snachts altijd dicht.
De inrit laten we permanent open staan, dus hoeven alleen het dak open en dicht te doen.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 15:08

Marisje76 schreef:
Ik vind dit ook interessant voor bij ons. Mag ik vragen wat de kosten daarvan zijn?

10M3 container, open 'basic, huur €49,95 per maand, legen op afroep kost per keer €217,50
10M3 container, met klep/zeil, huur €63,95 per maand, legen op afroep kost per keer €217,50
10M3 container, 'cabrio' met zeil, huur €69,95 per maand, legen op afroep kost per keer €217,50
prijs incl. btw, huurtermijn is minimaal een jaar, daarna maandelijks opzegbaar (als je in 1x huur voor jaar betaalt krijg je nog wat korting).
6M3 begint bij €39,95 (basic model)per maand en legen €165,- per keer
15m3 begint bij €64,95 (basic model) per maand en legen €315,- per keer
Nijssen; https://www.fourages.nl/product-categorie/mest/

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 15:12

EvelienKiss schreef:
Ik heb er één die dicht kan van Nijssen. Ook buitengebied, maar wel dicht bij mijn huis. Ik vind het netter staan. Doe het ook elke keer weer dicht. Ben juist bang dat er teveel water in komt. Het klinkt echter inderdaad niet echt in. Komt dat door de overkapping ? Komt er bij jullie niet teveel water in?

Verder geen last van vliegen of geur. De torretjes weten mijn dichte container trouwens ook te vinden. Het deurtje met klep is fantastisch. Moet je echt hebben.

Maar goed, ik heb nooit eentje geprobeerd die open is.


Ja, dat dus, staat netter. Ik heb de mesthoop nu uit het zicht, maar als ik de container laat plaatsen komt die vooraan ivm makkelijker ledigen. En met de hoeveelheid regen wil ik liever ook geen 'soep' dus ik neig naar 1 die dicht kan, en dat deurtje! Heb je die klep/zeil versie (zeil rolt aan lange zijde op) of de cabrio?

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 15:16

Eef_Bam schreef:
Wij hebben er 1 met zeil. Als hij per ongeluk open blijft veranderd het in 1 grote mestsoep, heel vervelend. Als hij net geleegd is moet je er namelijk doorheen om de mest achterin te gooien. Als het droog is laten wij hem open zodat wel de torretjes en dergelijke bij kunnen, en de mest zelf verder indroogt. Snachts altijd dicht.
De inrit laten we permanent open staan, dus hoeven alleen het dak open en dicht te doen.


Heb je nog iets aan de ondergrond moeten doen voor de plaatsing? Of zetten ze de container gewoon neer and that's it?

XladyX

Berichten: 1321
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:25

Ik heb hier ook naar gekeken, maar vraag me af of zelf een containerbak aanschaffen uiteindelijk niet goedkoper is? Ik vind ze op marktplaats 9m2 voor rond de 1500 euro (excl transport dan), dan heb je het huren er met 2 jaar uit ongeveer. Maar ik ben me er ook nog op aan het oriënteren dus ik lees even mee.

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:26

Wij hebben een gesloten huurcontainer met een dakje. Fijn geurvrij en droog. Wij laten hem ongeveer vier keer per jaar legen, voor twee paardjes. Superfijn dat we de mest niet zelf hoeven af te voeren of op het land te moeten storten. Hij staat bij ons op het grind.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:40

Ik heb de cabrio, want ik wilde niet bezuinigen op gebruikersgemak. Ik koos voor huren omdat ik niet wist wat mijn lange termijn oplossing zou worden. Nu een beetje spijt, want met mijn maandelijkse bijdrage had ik ondertussen ook wat kunnen kopen. Maar goed, je krijgt er ook service voor. Hij draaide wat stroef laatst, en dan komt er een mannetje langs om het te fixen.

Ik zie net de andere bijdrage. Ik moet de container wel vaker laten legen, ongeveer elke twee maanden voor twee paarden (ze staan buiten). Ik heb een 6m3. Hoe doen jullie dat toch, 4 x per jaar? Zeker een grotere container?

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 15:51

XladyX schreef:
Ik heb hier ook naar gekeken, maar vraag me af of zelf een containerbak aanschaffen uiteindelijk niet goedkoper is? Ik vind ze op marktplaats 9m2 voor rond de 1500 euro (excl transport dan), dan heb je het huren er met 2 jaar uit ongeveer. Maar ik ben me er ook nog op aan het oriënteren dus ik lees even mee.


Viel me tegen de aantallen;
Ik heb er 1 op marktplaats gevonden van 15m3, maar daar zitten een paar scheurtjes in volgens de aanbieder, dus dan heb je nog dat het in de grond loopt. Vraagprijs €1.000 excl. transport. En dat transport kan ook nog eens prijzig worden vermoed ik (andere kant van het land).
Nijssen biedt ze ook te koop aan:
6m3, basic versie: €4035,-, cabrio versie €6775,-
10m3: vanaf €5345,-
15m3: vanaf €6395,-

Maar dat vind ik net even te zeg maar. Ook omdat mijn paarden al wat ouder zijn en ik geen idee heb hoelang ik nog op de huidige huurwei kan staan. Als het aan huis zou zijn en ik zou bij wijze een 10 jaren plan of langer hebben dan zou ik er zeker 1 kopen.

Misschien toch nog even speuren op Marktplaats...

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:53

Rongyos schreef:
Eef_Bam schreef:
Wij hebben er 1 met zeil. Als hij per ongeluk open blijft veranderd het in 1 grote mestsoep, heel vervelend. Als hij net geleegd is moet je er namelijk doorheen om de mest achterin te gooien. Als het droog is laten wij hem open zodat wel de torretjes en dergelijke bij kunnen, en de mest zelf verder indroogt. Snachts altijd dicht.
De inrit laten we permanent open staan, dus hoeven alleen het dak open en dicht te doen.


Heb je nog iets aan de ondergrond moeten doen voor de plaatsing? Of zetten ze de container gewoon neer and that's it?


Bij ons is hij gewoon geplaatst op het gras, wel zandgrond (weet niet of dat op klei ook kan). Wij hebben trouwens ook de cabrio, gaat redelijk licht open in 1 beweging. Wij hebben 10m2, met 4 paarden 24/7 buiten (dus geen stro) wordt hij elke 3 maanden ongeveer geleegd. Bij ons staat hij in de tuin, geen last van geur of vliegen in de zomer.

Ga wel mee met Evelien, Wij zijn super tevreden, maar na 8 jaar huur hadden we zelf kopen erwel uitgehaald. Maar ja dat is achteraf praten.

boemel

Berichten: 8365
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:59

Ik heb een tweedehands 10m3 mestcontainer gekocht. Was incl plaatsen nog bijna eur 3000.

Ik laat m 3x per jaar ledigen en dat kost me bij de loonwerker eur 85,00 per keer.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 12:07

Omdat ik in jullie reactie nogal wat verschillen zie in maat container en hoe vaak legen nog een vraag:
Ik heb een paard en pony, 24/7 buiten op de wei met containerstal en schuilstal. Afgelopen jaren liet ik de mest in februari ophalen door een boer uit de boer en hij schatte het in op 12-15m3. (geen stro, beetje hooi en houtkrul).
Als ik nu een container van 10m3 huur en dan in februari de boer laat legen en dan nog 1x door Nijssen dan zou dat toch voldoende moeten zijn?

boemel

Berichten: 8365
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:19

Rongyos schreef:
Omdat ik in jullie reactie nogal wat verschillen zie in maat container en hoe vaak legen nog een vraag:
Ik heb een paard en pony, 24/7 buiten op de wei met containerstal en schuilstal. Afgelopen jaren liet ik de mest in februari ophalen door een boer uit de boer en hij schatte het in op 12-15m3. (geen stro, beetje hooi en houtkrul).
Als ik nu een container van 10m3 huur en dan in februari de boer laat legen en dan nog 1x door Nijssen dan zou dat toch voldoende moeten zijn?


Ik heb 2 paarden, die een inloopstal hebben met vlas. Ik laat 3x per jaar mest ophalen en heb een 10m3 container.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:36

Ik heb ook 2 paarden en een inloopstal met vlas. Ik heb een 6m3 container en laat het 6 x per jaar ophalen. Ik stamp niet aan (of een beetje, maar mijn 50 kilo doet niet zoveel) en heb een cabrio dus ofwel bedekt. Er zit geen 'kop' op in verband met de overdekking.

@boemel, stamp jij aan? Hoe? Of zit er bij jou een kop op?

boemel

Berichten: 8365
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:45

Nee, ik stamp niet aan. Ik heb brede planken en krui zo steeds hoger op.
Soms werk ik zelf mest met de riek omhoog. Een beetje een kop mag er namelijk best op zitten.

Op een gegeven moment doe ik de deur dicht. Ik heb meerdere kruiwagens en 's avonds pakken mijn vriend en ik de kruiwagens samen op en legen deze op de nog open stukken.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:48

Dank boemel. Heb je wel een overkapping ? En ik doe trouwens dat laatste stuk niet. Als de klep dicht moet, houdt het voor mij op.

boemel

Berichten: 8365
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:59

Nee, ik heb geen overkapping.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 10:11

Nou, het gaat over lijkt het. Nijssen rijdt alleen over verharde wegen. Mijn wei ligt een stukje van de doorgaande weg af aan een half verhard pad... Ik ga ze nog wel even foto's mailen van de situatie, misschien dat het dan alsnog kan.
Eerdere mestophalers en andere mensen die met materiaal naar de wei zijn gekomen heb ik nooit horen klagen over het pad.

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:20

Ik heb deze maand de mestcontainer opgezegd bij Nijssen.
Ik huurde er een met klep en zeil voor 51,95 per maand en 165 per lediging. In de winter moest ik 'm iedere maand laten legen. We hebben zelf een kleine mestkuil op stal dus ik breng het nu gratis weg naar moestuintjes/boeren etc. Scheelt me een hoop geld.

callychanel

Berichten: 1587
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:21

Ik heb ook een tweedehands mestcontainer gekocht, dacht toen 1800,- inclusief transport voor een 10m3 container. Deze heb ik toen gekocht via de partij die ook de container komt legen ter plaatsten. Dus alles direct in een keer geregeld. (gaat trouwens om een container die aan een zijde en deurtje heeft, waar de keuze was met of zonder dak. Hebben hier zonder dak staan. Kan hij een stuk voller gestapeld worden).
Leveren volgens mij ook in het hele land en hebben ook huurcontainers dacht ik. https://www.paardenmestcontainers.nl/

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:29

Ik zou er een rekensommetje op los laten van hoe lang je van plan bent om te huren en of je bij lange tijd niet goedkoper uit bent om een vaste oplossing te maken. Wij hebben 11 jaar geleden een mesthoop aan laten leggen van prefab betonelementen. We hebben er een mooi beukenhaagje om heen gezet waardoor je de mesthoop niet ziet. Die mesthoop heeft een capaciteit van een 12-13 m3 ligt er aan hoe hoog ik het op schep. Dat legen kost me rond de 175.- per keer. Heb nu een aantal mensen die mest komen halen voor de tuin/moestuin, hierdoor is hij al ruim 2 jaar niet meer geleegd door de loonwerker. Met 2 paarden liet ik hem een 2x per jaar legen, heb in de stallen rapsodie liggen. Nu nog maar 1 paard die er voor kiest om liever 24-7 buiten te zijn en heel soms een rondje door zijn stal loopt en weer snel buiten is dus dat legen zal wel even gaan duren.