Pony duikt onder stroomlint door

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:19

BarbaravdW schreef:
[ [url=m/mmrNjh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels werkt deze oplossing tot nu toe goed, een antenne op zn hoofd en stroomlint om het halster heen. Tot nu toe geen uitbraken meer gehad, en ook geen schuurplekken oid op zn hoofd van het halster/stroomlint. Fingers crossed!


Ik heb een keer een fjord met een dergelijke constructie op zijn hoofd zo in de wei naast mijn paard zien staan... vroeg me altijd af waarom dat was. Nu weet ik het :')

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pony duikt onder stroomlint door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:23

hahaha, dat hoofd ook _O-

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Pony duikt onder stroomlint door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 23:03

Dat hoofd :') fijn dat het werkt :j

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Pony duikt onder stroomlint door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 23:16

Hahaha, prachtige foto, gezicht spreekt boekdelen.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 01:48

Mijn shetlander deed dit ook heel erg. Ik heb alle stroomdraden nagemeten, bleek dat er vaak storingen waren. Toen heb ik de draden vervangen en extra draden gespannen (4! stuks) en de laagste op 15cm vanaf de grond en nóg presteerde hij het er onderdoor te gaan. Kop omlaag en rennen, ook stond er voldoende stroom op de draden. Bij hem werkte ook enkel de antenne op zijn hoofd en om zijn halster, maar daar trok hij zich na een paar maandjes niks meer van aan. Die schok nam hij voor lief :+
uiteindelijk was draden echt strak strak spannen de oplossing dan gaf het draad niet mee en kreeg hij dus een hardere schok omdat hij er niet snel onderdoor kon gaan. Boos dat hij er van werd....

De uiteindelijke oplossing was verhuizen naar een plek waar meer ruimte was en een kudde waar hij meer uitdaging had.

Op dit moment staat hij op een mini paddock paradise waar ze al tig x alle draden aangepast hebben vanwege hem. De buiten omheining is gelukkig helemaal gaas, verweg kan hij niet, maar grasjes loopt hij niet graag mis dus duikt nu nog weleens de weilandjes in :o