Tanden & harry horse slowfeeder

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

The_Cat

Tanden & harry horse slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-23 15:59

Ik heb 2 paarden die hooi krijgen uit een slowfeeder, die van harry horse.
https://www.agradi.nl/harrys-horse-slow ... -zwart.htm

Paarden staan sinds 2j bij mij aan huis. Nu ben ik geschrokken van de tanden van mijn ouder paard (23). Vanvoor lijken de tanden helemaal te verdwijnen.

Foto is niet van mij, maar van een andere bokker. Ik zal straks een foto nemen van mijn eigen paard zijn tanden, maar dit komt het dichtste in de buurt

Afbeelding

Kan dit door een slowfeeder komen?

Paard is geen luchtzuiger, ik heb hem al 12 jaar en heeft nooit iets van luchtzuigen of bijten etc gedaan.

The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:04

Ik zou niet zeggen dat dit van een normaal hooinet kan komen hoor. Dit lijkt me ook niet iets wat heel recent is ontstaan. Wat zei de tandarts bij de laatste controle ?

Het lijkt me in ieder geval super pijnlijk.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:09

Heeft ie geen EORTH? Zou zsm de tandarts laten komen in ieder geval.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:10

Bij een metalen slowfeeder/hooiruif kan ik me dit voorstellen, bij een hooinet zeker niet... Lijkt mij ook eerder door iets anders te komen.

EllyC

Re: Tanden & harry horse slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:26

Je hoort mensen wel eens over de risico's van een metalen slowfeeder. Zelf gebruik ik nu al weer best een tijd een metalen en ik merk helemaal niets van de tanden. Ik hoor ze ook helemaal geen geluid maken met hun tanden hiertegen. Ze trekken echt eerst met hun lippen heb ik het idee.

W. Mellaer's Wamailin M (5, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B), Indy (19) B ruin en Vip (21) Z2 dressuur met 2 amazones)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:30

Jeetje, nog nooit gezien! Ik heb geen tips, maar lees uit interesse even mee.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:15

Ik heb dit hooinet al een paar jaar en de tanden van mijn paard zijn in perfecte staat.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-23 17:44

Even foto's van mijn paard dus

Afbeelding

Ja ik had een vervang dierenarts vorige week, want mijn vaste is op bevallingsverlof maar die zei dat het overduidelijk van het luchtzuigen was. Maar ik ben 99,9% zeker dat mijn paard het niet is. Ik zet er 0.1 misser bij, want ik ben er nu ook niet 24/7 bij, maar hij heeft nog nooit iets gedaan in die aard van zolang ik hem heb.

Vorig jaar heeft de tandarts hem in de zomer nog gecontroleerd en toen hebben we eigenlijk niets gezien. Of heeft die tandarts ook niet echt een opmerking gegeven. Maar nu na de winter viel het mij opeens op en schrok ik er van. Volgens de dierenarts is het niet pijnlijk, en hij eet ook wel normaal moet ik zeggen

The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:49

Mijn pony's hebben iets van 8-10 jaar deels uit ruiven met metalen roosters gegeten, niks te zien aan de tanden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:05

De mijne zijn onderste tanden waren niet zo afgesleten. Lijkt me ook raar voor een luchtzuiger? Als hij ergens op zuigt zou je ook moeten zien dat de plaats afgesleten is (eetbak, drinkbak, rand van de staldeur, paal in de wei,..)

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:23

Lijkt toch of hij zijn tanden ergens langs schuurt. Of dat nou het hooinet of iets anders is? Luchtzuigen lijkt me sterk gezien de boventanden aan de voorzijde ook afgesleten zijn.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:25

Ik gebruik nu al 2jaar dezelfde slowfeeders die jij hebt
In alledrie de maten en zowel omhoog gehangen als in ibc bakken vastgemaakt
alle vier de paarden hebben nog nergens last van gehad zowel niet van eruit te eten als aan de tanden

Volgens mij gaat dit toch van iets anders zijn hoor..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:26

Het wijst wel op afschuren tegen iets. Hoeft niet perse luchtzuigen te zijn. Maar ik vermoed wel iets van metaal en geen hooinet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie