Daarom ben ik opzoek naar een mooi systeem.
Heb mijn oog laten vallen op de hooiruif van Patura en Cavalo.
Zouden jullie je ervaringen willen delen?
Alvast dank!

xSCWx schreef:Ik volg, ik ben op zoek naar iets natuurlijkere eet houding ipv een hooinet voor mijn smeerKees die zijn hooi door stal trekt en vervolgens niet op eet.
Zijn die ijzeren spijlen niet slecht voor de tanden?
xSCWx schreef:Zijn die ijzeren spijlen niet slecht voor de tanden?
belle_boef schreef:xSCWx schreef:Ik volg, ik ben op zoek naar iets natuurlijkere eet houding ipv een hooinet voor mijn smeerKees die zijn hooi door stal trekt en vervolgens niet op eet.
Zijn die ijzeren spijlen niet slecht voor de tanden?
Ja die zijn slecht voor de tanden. Om die rede zou ik deze dus niet nemen of ze aanpassen zodat ze gebit vriendelijker zijn
xSCWx schreef:Het nadeel daarvan vind ik, net als met een gewoon hooinet, dat ze het schuin moeten pakken. Uit zo’n ruif pakken ze het van boven.
Pauline2cv schreef:Zo’n ruif is helemaal niet slecht voor de tanden. Het ijzer zit in de lengte en paarden raken het niet aan tijdens het eten. Ik heb de eerste ruif en ben er erg blij mee. Herboren doen van het rek is even een trucje dat je door moet krijgen. Verder zitten er gaatjes onderin zodat het stof er makkelijk uitvalt, ook dat is erg fijn.
Ik gebruik nu de eigenlijk alleen nog maar de feedingmaster maar dat is weer heel wat anders (en een andere prijsklasse ook)
Gebruikers op dit forum: chocky84, Googlebot en 3 bezoekers