mest laten ophalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 06:46

Duhelo schreef:
Voor de mensen die het met een kipper wegbrengen: Hoe doen jullie de mest op de kipper? Kan je het een beetje deftig vullen? Weegt een volle aanhanger niet teveel? Is het geen hoop gedoe om wekelijks of om de 2 weken weg te brengen?

Hoe groot is jullie kipper tov hoeveel paarden en hoeveel tijd?


Let wel op dat als je mest lang op de aanhanger laat liggen, je roest en tot krijgt.
Ik maak zelf een mini mesthoop je dat mijn man later op de aanhanger gooit. Mest op de kar laten liggen voor meer dan drie dagen staat hier de doodstraf op haha

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: mest laten ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:00

Hier elke twee a drie weken de kipper legen. Afhankelijk of ik de stal leeg trek.
Rijd de kruiwagen een steigerplank op , de aanhanger in.
Breng het gratis weg.
Zomers hoef ik minder vaak.Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: mest laten ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:53

Wij hebben een gewone aanhanger en brengen het 1x pw weg en heel soms een keer vaker. Geen kipper helaas, dus alles moet wel eruit geschept worden.
We rijden thuis alles met een plank erop.
Hij is volgens mij 2 meter lang, dus niet heel groot, maar zonder kipper functie wordt het anders echt zwaar met eruit scheppen.

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:26

Vraag voor Dusja1, Muronia, boemel, MallyBelly:

hoe komen jullie aan je mestcontainer? Ik wil ook graag een container met haak en mijn loonwerker wil die ophalen en legen, maar ik weet niet waar ik een container kan vinden en wat een beschaafde prijs is. Ik zit aan 10 m3 te denken. De paardenmestcontainers.nl is geen optie want die moet dicht bij een verharde weg zijn om containers te kunnen legen en dat kan niet bij ons.

dank alvast!

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: mest laten ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:56

Als je googled op 2e hands mestcontainer of kijkt op MP kom je ze tegen, zowel nieuw als 2e hands.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: mest laten ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:16

Ik heb mijn tweedehands container via van Leeuwen.
We moesten snel een oplossing hebben, dus er viel niet zoveel te kiezen voor ons op dat moment.

Prijs was inclusief leveren en plaatsen rond de eur 3000.

Loonwerker komt hier met een kieper en een kraan en container wordt terplekke geleegd.

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:47

Annemarievzr schreef:
Vraag voor Dusja1, Muronia, boemel, MallyBelly:

hoe komen jullie aan je mestcontainer? Ik wil ook graag een container met haak en mijn loonwerker wil die ophalen en legen, maar ik weet niet waar ik een container kan vinden en wat een beschaafde prijs is. Ik zit aan 10 m3 te denken. De paardenmestcontainers.nl is geen optie want die moet dicht bij een verharde weg zijn om containers te kunnen legen en dat kan niet bij ons.

dank alvast!


Fourages.nl

Daar huur ik de mijne van 6m2 met zeil voor 50,95 per maand.

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: mest laten ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:27

dank allemaal. Ik heb wat mailtjes verstuurd, maar ik ben bang dat dit niet het type container is dat makkelijk opgetakeld kan worden en dnan uitgekiept wordt bij de boer.

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: mest laten ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 14:06

een mestcontainer lijkt me ook wel een interessante ! moet je dan ook niets aangeven voor de mest boekhouding? volgens mij moet nu alle mest geregistreerd worden, maar hoe dat allemaal werkt... geen idee !

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:21

Annemarievzr schreef:
Vraag voor Dusja1, Muronia, boemel, MallyBelly:

hoe komen jullie aan je mestcontainer? Ik wil ook graag een container met haak en mijn loonwerker wil die ophalen en legen, maar ik weet niet waar ik een container kan vinden en wat een beschaafde prijs is. Ik zit aan 10 m3 te denken. De paardenmestcontainers.nl is geen optie want die moet dicht bij een verharde weg zijn om containers te kunnen legen en dat kan niet bij ons.

dank alvast!


Ik heb een lage haak container. Het is niet alles, een hogere zou fijn zijn maar kan met 3 pony's prima vooruit.