Paddock verrijking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Paddock verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 23:14

Soms kom ik dit onderwerp tegen in andere topics, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen (zowel goed als slecht) en tips.

Mijn paard staat in een klein groepje een paddock in de winter. Het gaat om 4 paarden in totaal, waarvan 2 in de nacht op stal gaan en dus 2 buiten blijven. De paddock is zo'n 20x40. Ze krijgen hooi in slowfeeders en af en toe liggen er wat wilgentakken. Ook zijn ze voorzien van likstenen. Paardenvoetbal ligt er ook, maar wordt niet zoveel mee gedaan. Ik overweeg iets van een muurtje wilgentakken, borstels aan een paal van de schuilstal en er is vast nog veel meer wat de paar maanden in de paddock wat leuker maakt.

Dus nu de vraag;
Wat hebben jullie allemaal in je paddock?

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Paddock verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:33

Hier hebben ze best veel speelgoed maar ik zou ook graag nog wat hebben om de bak gezelliger te maken. Ze hebben een pion, hondenspeelgoed(touw en bal met touw), paarden speelgoed(ongeveer alles van de hypostore), trekkerband vol met zand en wat boomstammetjes. Im de stal hebben ze bezems op de muur die zd af en toe gebruiken en nog 2 verschillende liksteen. Mijn paarden spelen heel graag en zeker mijn ruin loopt minimaal de helft van de dag speelgoed te verslepen. Ik had een skippybal maar die was met 10 min stuk, de paardenvoetbal is weinig aan omdat ze die niet vast kunnen pakken. Ik heb snakcballen en van die wortelballsn maar 1 heeft mega voernijd dus dat was snel klaar. Afbeelding

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Paddock verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:34

20x40 is vrij krap, hier met 20x60 voor twee paarden al moeite om wat leuks te creeƫren in de winter paddock. Wij hebben bomen langs de kant die ook overhangen, daar hangt een hooinet in dus lekker rekken en strekken. Met ruimte zou je kunnen kijken naar een soort poel, berg, misschien tractor banden(gevuld met zand), boomstammetjes langs de kant(al durf ik dat al niet met mijn paardenmoeder hart), borstels aan een paal worden altijd gewaardeerd, :+ Ik verstop vaak ook wat wortels hier en daar.
Ik denk dat paarden zichzelf prima kunnen vermaken met elkaar en genoeg hooi, droge plek om te spelen en te slapen.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paddock verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:41

Als het eetbaar is of zolang er eetbaars inzit was het leuk. Uitzondering daar op was deken vriendje of halsters om hoofd andere pony.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 01:10

Paardenpuzzel van stammetjes, een slowfeederbal, heuvel, wilgentakken vlechten tussen paaltjes en hier af en toe wat lekkers tussen stoppen, diverse soorten likstenen en een paal met borstels. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 02:07

Wij hebben een pp, dus anders, maar ze zijn gek op de heuvels. We hebben een wat kleinere en een grotere, beiden zijn favoriet. Zoiets kan je ook maken zoals wordt aangegeven met grote banden en die goed opvullen met zand.

De ruin en 2 hengstveulens vinden speelgoed leuk; yoga bal, skippy beesten, jolly bal etc. Voor een yoga bal moet je wel wat ruimte hebben, want daar rennen ze hier wel achteraan.

Takken zijn leuk, maar een stevig boomstammetje van een natuurlijk niet giftige boom vinden ze ook interessant.

Wij hebben op de hoek van de schuur onder het afdak deurmatten waar ze graag aan schuren, maar palen met borstels zijn ook leuk.
Likstenen in een stapel stenen zodat ze moeten zoeken en ze niet gelijk wegsmelten.

Als je echt dingen kan en mag veranderen is een wadi/poel ook favoriet en eetbare struiken en bomen.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 10:52

Vegers om te schuren. Ben benieuwd of dat werkt :))Afbeelding