Hoe lopend laten poepen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Hoe lopend laten poepen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 22:52

Mijn verzorgpony gaat, tijdens het rijden, stil staan om te poepen. Zeker als je buiten rijdt kan dit soms erg genant zijn.
Nou was ik een tijdje terug erg fanatiek met stem, been en zweep, maar dit hielp niet echt.
En de eigenaar helpt ook niet echt mee. Zij heeft Co namelijk in de tussentijd aangeleerd om op het gras te gaan poepen, kan soms ook wel handig zijn, maar blijft nog altijd genant.
Dus wat moet ik doen?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:54

Lekker op straat laten schijten. Schijnheilig
Of consequent iedere keer vooruit drijven, lijkt me nogal logish dat ie het dan een keer leert he! Schijnheilig

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:55

Ik zou hem idd flink aanpakken.. onder het mesten kan hij gewoon door blijven lopen... Dus goed je benen erbij houden en als het nodig is, afstraffen met een zweepje.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:55

enkele knallen verkopen, help dit niet? dan zul je r maar in moeten berusten denk ik

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:56

flink voorwaards houden, want je voelt het meestal wel van tervoren, misschien niet bij jou maar je moet consuquent zijn want als ze het ooit in een proef doet krijg je er strafpunten voor.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:56

ben het met de rest eens.!!!
luisteren die hap Tong uitsteken Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:09

HAHAHA!! Dit komt me zoooo bekend voor Dit had (ja had) ik dus ook met mijn paard. Het was dus zelfs zo, als we dan tijdens een buitenritje ergens op een stukje stoep liepen, hij juist daar een hoop moest neer leggen. Dat is erg genant! Ik kon drijven/schoppen/slaan met de zweep, maar niks hielp!
Nu is het me laatst eindelijk gelukt tijdens een priveles. Degene die mij les gaf die vroeg waar of ik nu weer mee bezig was??? Ik probeerde hem vervolgens voorruit te krijgen en zij heeft me daarbij geholpen. En sindsdien een klein beetje been en hij loopt weer door. Hij probeert dus nog steeds wel stil te staan, maar er zit verbetering in.
Misschien ook het proberen waard? Laat iemand je even helpen om hem aan te sporen tot lopen. Bij mij begreep hij het na 1x.....
Succes!

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 08:59

Assiej schreef:
flink voorwaards houden, want je voelt het meestal wel van tervoren, misschien niet bij jou maar je moet consuquent zijn want als ze het ooit in een proef doet krijg je er strafpunten voor.



en als ie nou moet plassen tijdens de proef, schop je hem dan ook vooruit
mijn paard mag gewoon even stil staan als er een drol dwars zit Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:27

plassen kunnen ze niet al lopende, mesten wel dus kunnen ze ook blijven doorlopen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:32

Aaah best wel irri idd als je paard stilstaat tijdens het rijden...
Bij mij was dat toevallig op de volte in galop tijdens de proef die ik moest rijden Boos!
Maar ik ga mee met wat de andere zeggen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:21

Ik ben het 100% eens met de rest, gewoon lopen die hap!!
Flinke mep met de zweep, zorgen dat ze geen tempo verliest ondanks dat ze moet poepen!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:39

Die van mij wilt ook niet lopen als ze moet mesten... Maar ook niet mesten als ze moet lopen... Haar oplossing: als we halthouden kan ik poepen (ik moet dan dus wel ff op haar wachten voor we verder kunnen Lachen )


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:40

Splash valt terug in een langzamer tempo maar blijft wel lopen als je blijft drijven... ik rij trouwens nooit met zweep, dus die gebruik ik dan ook niet Tong uitsteken

    S p o t.

Ernie
Berichten: 74
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: OlDeNzAaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:05

hahah bij mijn verzorghaf heb ik dat ook gewoon door schoppen dan leert hij/zij het wel ik als het niet lukt met zweepje een tik geven.. Bij mij lukt het nu ook al aardig...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:07

ik heb gehoort .dat als ze moeten plassen tijdens de proef dat ze dat mogen doen Verward
is dat waar??

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:09

Nou... bij plassen zijn ze natuurlijk niet gehoorzaam aan je hulpen, want ze moeten doorlopen of stilstaan (mogen ook niet blijven verstappen tijdens het halthouden, dus het kan je wel punten kosten ja.)
Zelfde met poepen tijdens een proef, staat toch niet netjes, maar als je paard stopt om te poepen kost het je ook punten. (tenzij je al halt moest houden Haha! )
Laatst bijgewerkt door _10_ op 04-03-04 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:10

oke bedankt,was toch wel benieuwd Haha! gelukkig poep of plas me paard nietin de bak of waar dan ook alleen is ze stal .soms ook wel irri maarjah Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:12

Cin gelukkig ook niet hoor.... lijkt me heel vervelend, je hebt van die paarden die altijd moeten plassen als je gaat rijden Scheve mond

Mijn paard gaat wel altijd direct plassen na het rijden in stal, maar dan heeft hij ook meestal net een schone stal, dat vinden ze ook vaak extra lekker om dan te plassen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:59

het is niet alleen genant maar ook gevaarlijk, stel dat ie besluit midden op de spoorwegovergang zn behoefte te gaan doen, of midden op een kruizing, niks genants aan hoor!
Lopen die handel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 bezoekers