Verschillende stallen => Schone kleding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Verschillende stallen => Schone kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 14:46

Ik kom momenteel bij twee verschillende stallen.
Nu 3x per week bij Mystery en 1x per week bij Otto.

Ik kleed me altijd om, ga niet met een trui/rijbroek die ik naar Mystery aan heb gehad en die nog niet is gewassen naar Otto en ook niet andersom. Wel heb ik altijd dezelfde schoenen en chaps aan.

Wat vinden jullie eigenlijk daarvan?
Is het steeds schone kleding aan doen en verwisselen noodzakelijk of niet echt nodig (maar wel handig).

Hoe doen jullie het??

Ingrid

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:50

Ik had wel soms op de zaterdag dat ik eerst naar mijn manegelesje ging en daarna naar Gracy, dat lag op dezelfde weg. en dan ging ik me niet omkleden, dna zou ik namelijk eerst weer helemaal terug moeten..

Dus nee, ik hou de kleding aan..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:51

Tenzij mijn kleding heel vies is, maar dat komt vrijwel niet voor!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:54

Normaal gesproken gebruik ik dezelfde kleding. De jas sowieso, broek is afhankelijk van de viesheid. Toen ik Okki nog deed, had dat wel eens het gevolg dat hij me helemaal af ging likken als ik naar Xara was geweest. "Merries, merries, merries!" Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:13

Als je dezelfde schoenen en schaps (en jas?) draagt, dan kun je je net zo goed niet omkleden. Juist je schoenen komen in aanraking met mest en andere vuiligheid. Wil je het goed aanpakken zul je je ook moeten douchen, de banden van je fiets/auto ontsmetten etc. etc.
Kortom: ik doe het niet! Mij teveel gedoe.

Paarden waarmee ik niks te maken heb, raak ik niet aan. Sjabrakken gebruik ik ook niet voor meerdere paarden. Verder kan een gezond paard best wat hebben, ik ga me ook niet omkleden als ik eerst bij m'n buurman ben geweest en ik ga daarna naar m'n oma.

Als er ergens iets besmettelijks heerst is het natuurlijk anders, dan probeer ik er in eerste instantie helemaal niet te komen en als het toch moet, dan neem ik maatregelen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:19

T zelfde verhaal als Margreet, t heeft alleen zin als je iddd alles dan gelijk doet.
Maar goed tja als je t zelf prettiger vind.
Zelf raak ik zo min mogelijk andere paarden aan wanneer ik op de manege ben.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:20

De laatste tijd kom ik veel op meerdere stallen. Meestal dan waar mijn eigen paard staat en waar mijn zus paarden rijd.

Ik kleed me dan niet om, maar ik probeer zo min mogelijk in contact te komen met andere paarden op die stal. Ik bemoei me toch alleen met de paarden die mijn zus rijd.

Net zoals Margreet gaat het wel anders bij mij als er iets heerst. Dan probeer ik er niet te komen en als ik wel moet. Eerst thuis douchen, omkleden (ook schoenen en jas ja) en dan helemaal niet in de buurt van andere paarden komen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:47

Als wij op andere stallen komen, gaan we nooit met dezelfde kleren onze eigen stal in. Ook dezelfde schoenen worden niet gebruikt.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:57

Het heeft alleen zin om je om te kleden als je dan ook je schoenen je chaps en je jas ontsmet.. Ik doe het dus niet...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje onzin vind om het wel te doen.. Doe je het dan om ziekten te voorkomen oid?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:01

Ik gebruik dezelfde kleding. Tenzij er aanwijzingen zijn om aan te nemen dat er op een stal een besmettelijke ziekte heerst. Of in tijden van bijv. varkenspest. Toen ging ik me eerst thuis omkleden en douchen voor ik de manege binnenging.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:02

Alleen in de tijd van mkz enzo deed ik dat. schoenen enzo ook door een bak ontsmettingsmiddel. Aangezien er geiten bij de ene stal en koeien bij de andere stal...
Maar verder niet, tenzij er iets heerst.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:21

Ik doe dat niet.
Als ik eerst naar andere pony's ben geweest en dan naar me eigen paard ofsow.. of andersom,nee je weet het maar nooit..

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 16:03

Estragon schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje onzin vind om het wel te doen.. Doe je het dan om ziekten te voorkomen oid?



Meer uit automatisme en tja fijner gevoel of iets dergelijks ...

Op het moment draag ik helemaal geen kleren hetzelfde bij de verschillende stallen aangezien Otto wat ziekig is (mischien eklel verkouden maar toch). Ik maak dan ook mijn chaps en schoenen schoon.