Kan je altijd op een fjord blijven rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 18:45

In een boekje stond dat als je volwassen bent je nog steeds op een fjord kan blijven rijden, klopt dat?! Verward Party!!


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:53

Yep, Fjordjes zijn heel sterk, net als shetties, maar dat staat een beetje raar als daar een volwassene op zit. (als die een beetje groot is) Schijnheilig Het ziet er ook niet gauw raar uit, als je een betje lang wordt. Maarja, dat vind ik nou eenmaal niet snel. Haha! 'n Fjordje kan dus makkelijk een volwassene dragen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:57

ja hoor kunnen ze makkelijk mits je natuurlijk niet tonnetje rond wordt.
fjordjes zijn oersterke paarden dus dat kunne ze makkelijk

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:45

Fjorden (en andere paarden) voelen het GEWICHT, niet de leeftijd...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 21:10

Maarten van 28 weegt iets van 90 kilo (dat mocht ik hier neerzetten van hem Haha! ) en hij rijdt ook op een Fjord. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:22

hoi,

ik zelf rij ook als volwassene op een fjord van 1.40m en dat gaat prima (ik ben niet zo lang trouwens 1.65m en weeg ook niet zo heel zwaar,in elk geval nog niet tonnetjes rond)en ik les ook met haar tussen de grote paarden in en als alles meezit en mij duiveltje krijgt galop erin dan denk ik zelf aan een startkaart
groetjs tina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 08:38

Ik ben 30, maar dat voelt Mileen niet, en ik ben ook geen kleintje, zowel qua lengte als gewicht. Mileen is maar 1.40 meter, maar ik heb nog nooit iemand gehoord dat ik te groot/zwaar voor haar ben. Iedereen vindt ons altijd een leuke combinatie!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:34

in Bit stond dat een fjord 90 kg kan dragen

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:36

In een Bit las ik laatst dat Fjorden, net als KWPN-ers 90 kilo kunnen dragen.

Ik heb zelf ook een Fjord, 1.42, en dat gaat prima. Ik ben zelf aardig lang (1,80), maar naar mijn mening niet zo zwaar.... Knipoog 67 kilo...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:29

Kwpn ers 90 kg??
Oow vandaar...

Een manege waar ik reed, had een heel geinig kwpn paard. En een dik meisje die leasde hem.
Ik vond altijd dat ie zo n ontzettend doorgezakte rug had. Dat komt dan toch omdat dat meisje veelst te zwaar is?
Geen idee hoe zwaar ze was, maar wist wel dat t personeel daar t helemaal niet leuk vond dat zei m leasde, want ze was ook nog ns niet lief voor dat dier. En die rug dan...
Ze had beter ff een groter paard kunnen leasen vond ik. Frusty

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:20

Ja ik ben ook een volwassene en ik rij ook op een fjord, trouwens de eigenaresse is ook volwassen. Alleen wij zijn niet zo groot, ik ben 1.68m

gr. Ziggy

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:21

Heb in de Bit ook het stukje gelezen over de wat een paar qua gewicht kan dragen, maar klopt niet helemaal wat er staat, want IJSLANDERS staan ook bekend net als fjorden en haflingers dat ze veel kunnen dragen en ook zeer geschikt zijn voor volwassen mensen. Helaas staat er bij de ijslander het verkeerde gewicht in de Bit, want ze kunnen zekers meer dragen... In de ijslander wereld worden ze juist meer gebruikt door volwassen mensen dan kinderen ivm hun temperament.

Dus schaam je niet, maar blijf lekker op je fjord rijden, want ze kunnen je makkelijk dragen...

Groetjes Marcia

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:30

Over dat artikel in de Bit is laatst ook al een discussie geweest. Ik geloof dat we met zijn allen concludeerden dat het idd niet helemaal klopte.....
Een kennis van mij (man, erg lang denk haast wel 1.95, gewicht onbenkend) rijdt ook regelmatig op zijn fjord. 't is niet echt een supergezicht, omdat zijn benen best wel een stuk onder uit steken, maar het beest houdt het prima vol! Hij rijdt zowel western als engels (krijgt westernles 1uur p.w.)

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:30

een fjord kan bijna iedereen wel dragen want ik rijd vaak met zijn tweeen op mijn fjord en dat vind hij prima en hij heeft ook nergens last van groetjes tara

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:40

Ik ben 29 jaar en ik rijd ook op een fjord, nou ben ik niet zwaar maar mijn vriend is veel zwaarder n hij rijd ook wel eens op haar en ze merkt er niet echt heel veel van hoor, dus neem een fjord dan heb je een paard voor je verdere leven hahaha Vork


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers