Welke paddockroosters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Welke paddockroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-21 14:12

Hoi!

Ik ben op zoek naar paddockroosters, we hebben hier zandgrond, ik wil niet werken met gronddoek en onderlagen.
Welke roosters zouden geschikt zijn? We hebben hier ook mini Shetlanders dus de hoefjes mogen natuurlijk niet vast komen te zitten.
Het zou voor 60a70 M2 zijn

Iemand goede ervaringen?


Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:21

Ik heb goede ervaring met de Grindplaatshop uit Nieuw-Vennep, ze geven goed advies en ik heb ook nog wat kunnen onderhandelen over de prijs.
Ik heb ook een mini Shet, dat gaat prima, wel de zwaardere G4 platen gelegd in de paddock en bij de inloopstallen in de wei. Bij elkaar 100 m2, ik heb er gronddoek onder gelegd, dit is voor de stabiliteit beter en langs de randen een stoeprand ter voorkoming dat ze de roosters lostrappen.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Welke paddockroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:49

Ook ik heb voor mijn mini's roosters van grindplaatshop, heel tevreden over. Maar heb er wel doek en zand onder gelegt. Als je dat niet wil kun je mischien eens kijken naar mudcontrol platen, die kunnen rechtstreeks gelegd worden en hebben kleine gaten.

Stand up for what you believe in, even if you're standing alone

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Welke paddockroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:58

Bij mij heeft de grindplaatshop net 270 m2 platen geleverd, die liggen klaar om volgende week verwerkt te worden. Wel met drainage, worteldoek en zand eronder (en erop). Over iets meer dan een week kan ik je laten weten hoe het leggen is bevallen :D . Service en advies tot nu toe was echt perfect.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Welke paddockroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-21 07:27

Ja ik was al naar de grindplaat shop aan het kijken maar ik zit op natuurgebied, dus gronddoek, drainage, veel afgraven,... Is eigenlijk allemaal niet toegestaan.
Ik heb net een piste maar dat is enkel gele zand bovenop de bestaande bodem

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Welke paddockroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:58

Ik heb net een kleine partij E40 besteld bij Bos Rubber voor een voerplek. Deze komen op het gras en daar komt een laagje grond overheen. Dus niets afgraven. Dat extra laagje moet er wel op om goed te blijven liggen. Geen idee of ze geschikt zijn voor shetlander hoefjes. Ik zal een foto voor je maken zodra ze bezorgd zijn. We hopen ze dit weekend te gaan leggen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Welke paddockroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:37

Ik heb sinds 2016 een track van Ecorasters op veen/lichte kleigrond. Wel met gronddoek, zand en gefreesde grasmat opgevuld. Gekocht bij Bos Rubber. Minishet, toen 2 jaar, en grote KWPN. Gaat prima met de hoefjes van de kleine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers