barok paard en springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 20:13

ligt het aan mij of zijn er geen of weinig mensen met een barok paard die ermee springen, daarmaa bedoel ik nie Z ofzo..maar gewoon B..


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:39

John Whitaker schijnt jaren geleden met een Lusitanohengst heel goed gesprongen te hebben!
Die staat in alle Portugese hengstencatalogi.

De meeste barokke paarden kunnen best aardig springen. Ik heb een Lusitano-merrie gereden, waar ik in de lessen van de club ook gewoon mee sprong en die deed het best leuk. Een kennisje van mij heeft een Lusitano/Arabier waar ze dressuur mee rijdt, maar ook wel 'ns mee springt en een cross mee rijdt.
Zo zie je maar, het kan best wel. Maar de meeste mensen die zo'n paard kopen, kiezen 'm niet om mee te gaan springen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 07:54

Is erg moeilijk,
barok paarden hebben een meer opwaartse galop dan een voorwaartse, dus in de dubbels, driesprongen en lijntjes kom je daar gewoon heel moeilijk mee weg!

Ik heb met één van onze friezen vroeger heel veel 80cm parcoursen gereden en op 1 na alles gewonnen...

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:22

Barokke paarden die springen, ken ik niet. Wel ken ik een supergaaf springende IJslander! Dat is ook wel apart. Hij tolt naar de hindernis toe, en kan echt heel hoog springen.

Z zou ie nooit worden, maar volgens mij kan elk paard (mits geen blessures) wel een B parcours of L parcours springen na enige training.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:28

Mijn Barokkie kan echt geen parcoursje springen. Hij heeft hoog (hoger dan ZZ) dressuur gelopen, maar springen...nah...
De vorige eigenaar heeft thuis wel eens 1.45 met 'm gesprongen en hij vond het heel leuk. Maar ja, das 1 hindernisje en niet een heel parcours.
Mijn hengst heeft overigens totaal geen barokke gangen, maar springen is gewoon niet zijn sterkste punt...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:17

Ik heb ook een barokpaard gereden, 3 om precies te zijn!!!
het zijn friezen.
Als eerste op Jeltje, die heeft een IBOP proef gedaan en KON 80 cm. hoog en 1m. breed springen, maar nu si ze oud en ik heb nog met haar 50 cm. gesprongen.
Toen heb ik Irene beleerd, daar ben ik niet mee aan springen toe gekomen alleen balkjes lopen.
Bij haar had ik echt het gevoel dat ze me vertrouwde want ze was schijtbenauwd maar ik steld haar gerust en ze ging erover Gaaaap

Daarna ben ik op Mathilda gaan rijden en met haar heb ik 80 cm. gesprongenw ant die was dol op springen.
Ze vloog na de hindernis altijd de hele bak nog door in galop, eerder kon ik haar niet trug krijgen.

-Maaike-

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:39

wij hebben een andalusier en die kan hoger als 1.10 springen maar mijn moeder kan niet hoger want anders schopt ze met haar eigen voeten de balk eraf Haha! ,maareh hij heeft nog nooit een wedstrijd gedaan.groetjes

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:42

Citaat:
Op 2001-09-21 08:22, schreef carola:
Barokke paarden die springen, ken ik niet. Wel ken ik een supergaaf springende IJslander! Dat is ook wel apart. Hij tolt naar de hindernis toe, en kan echt heel hoog springen.

Z zou ie nooit worden, maar volgens mij kan elk paard (mits geen blessures) wel een B parcours of L parcours springen na enige training.


zeg dat niet al te hard !! dat elk paard kan springen er zijn uitzonderingen
mijn paardje ( tinker komt niet eens over een mini sprongetje
die valt er over heen Haha!
groetjes

_________________
PAS OP!!!!!!!!!!!( @ @ )PRIKKELDRAAD.......
*-*-*-*-*-*-*-*.o00o(__)o00o.-*-*-*-*-*-*-*-*
auw.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: siouxsie op 2001-09-21 16:44 ]</font>

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:25

Ik heb een Fries en zij kan ook leuk springen!! Dat komt omdat ze ruime gangen heeft.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:31

elk paard kan een klein sprongetje nemen (mits natuurlijk lichamelijk ok) heb vaak zat met tinkers gesprongen. in t begin is t echt niet leuk en gooien ze alles om ver. maar als je t wat vaker doet leren ze dat pootjes optillen niet zo moeilijk is en kunnen ze leuk (nadruk op grappig) springen niet hoog. maar wel gewoon en sommige tinkers vinden sommige sprongetjes te min en pas als t wat hoger word springen ze echt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 18:23

Tja de 1 zal het wel kunnen en de ander niet maar het lijkt me over het algemeen niet superhoog dat er gesprongen wordt. Ik weet dat de oude eigenaresse van Barb ook ooit met hem sprong waar hij dus last van heeft gekregen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 21:46

pluto kan dus echt niet springen!echt niet, hij spring recht omhoog...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:29

Tuurlijk kunnen sommige barokke paarden springen, dit is onze Lipizzaner Napoleon ( Nappie). Nou is dit sprongetje wel niet zo hoog, maar het was dan ook de eerste keer dat we sprongen Haha!
[img]../upload/1052/img0662.jpg[/img]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: su72 en 86 bezoekers