Bak/track slepen met auto (4x4)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-21 09:48

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het slepen van een bak en/of track met een auto (4x4)?
Hoe bevalt dat? En wat voor sleep heb je er achter hangen?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:51

Ik sleep de bak met mijn auto, geen 4x4 dus wel alleen als het niet te nat of te droog (dan eerst sproeien) is. De sleep bij ons is een simpele constructie met een soort betongaas met een paar stoeptegels erop, en een touw in een driehoek naar de trekhaak dit werkt al jaren prima. Wel als nadeel dat je niet echt de hoeken in kan.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:07

Ik heb een aantal jaren de bak gesleept met mijn kleine Terios 4x4. Ik gebruikte een pallet, beetje opgetild aan de voorkant en dat werkte goed. Je moet em wel met de hand in de hoeken leggen idd, of de hoeken even met de hand vlak harken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:42

Doe het hier met de auto vw caddy en een zelfgemaakte sleep. Gemaakt van een oude sleep voor een trekker van de boer verder op. Ik heb een handige man. Die heeft hem gemaakt met aanhangwagen koppelding :') hoe heet zoiets.

No one can teach you about a horse, better than the horse itself.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben deze sleep. Kan zowel achter de auto als achter een trekker. Ik sleep met een vw polo. Gaat perfect.

https://www.meijermetaal.nl/

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-21 13:26

En qua gewicht op de bodem is dat niet te zwaar? Wij hebben gekeerde grond met geel zand boven en leem er onder. Slaat dat niet te snel dicht door het gewicht? We hebben een Kia Sorento, dus niet zo’n lichtgewicht :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:18

Hoe bedoel je te zwaar?

Wij hebben ook een gekeerde bodem, maar dan volledig zand. Na een cm of 10-15 is de bodem hard en dus ook stevig.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:20

Wij hebben een weide sleep die je ook kunt omdraaien zodat ie vlakt. Wij doen die achter de zitmaaier, alleen is die niet meer de jongste dus kan niet zoveel meer aan:)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-21 21:38

SkyMarian schreef:
Hoe bedoel je te zwaar?

Wij hebben ook een gekeerde bodem, maar dan volledig zand. Na een cm of 10-15 is de bodem hard en dus ook stevig.

De auto in gewicht te zwaar voor de bodem. Hij weegt toch ruim 2000 kg.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:54

Beetje trekker zal ook de nodige kilo’s wegen lijkt me zo.
Mijn vw weegt rond de 1100 kg zo uit mijn hoofd.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 01:32

Afbeelding
Afbeelding
Wij hebben jarenlang deze " dolly" gebruikt. Doordat er een hef op zit, kun je ook makkelijk de hoeken uitslepen. Hij staat te koop, want we hebben nu een tractor.

dvdwiel
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:53

SkyMarian schreef:
Beetje trekker zal ook de nodige kilo’s wegen lijkt me zo.
Mijn vw weegt rond de 1100 kg zo uit mijn hoofd.



Hoe tevreden ben jij over deze sleep? Ik overweeg ook om hem aan te schaffen.
Mijn bodem is wel heel mooi stabiel en ik wil de bovenlaag niet te veel loswerken. Is hij makkelijk hoog in te stellen en maakt hij niet te los?
Kun je de pinnen en de vlakker los van elkaar afstellen?

Hoe breed is die van jou?
Mijn auto is al 180 breed, dus zal ik eentje van 2 meter moeten hebben, denk ik.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Bak/track slepen met auto (4x4)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:24

Ik deed het voorheen ook met de auto, had dan een zwaar ijzeren hek er achter hangen, werkte prima om de boel een beetje vlak te houden en bij te houden. Ik heb geen 4x4 dus deed het alleen als het niet te nat was, maar denk dat dat sowieso niet wil als het echt heel nat is dan trek je er meer sporen in dan dat het echt vlak wordt omdat je geen hef op je auto hebt. Maar om bij te houden werkte bij mij prima!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:58

dvdwiel schreef:
Hoe tevreden ben jij over deze sleep? Ik overweeg ook om hem aan te schaffen.
Mijn bodem is wel heel mooi stabiel en ik wil de bovenlaag niet te veel loswerken. Is hij makkelijk hoog in te stellen en maakt hij niet te los?
Kun je de pinnen en de vlakker los van elkaar afstellen?

Hoe breed is die van jou?
Mijn auto is al 180 breed, dus zal ik eentje van 2 meter moeten hebben, denk ik.


Ik ben super tevreden. Aanschaf vd eeuw.
Hij is makkelijk te verstellen. Zelfs de diepste stand trekt niet de bodem overhoop. Ook wij hebben een stabiele bodem en de sleep zorgt voor het prachtig vlak blijven.

Vlakker en pinnen zijn niet los te gebruiken. Of ik heb het nog niet ontdekt.

Ik heb toen voor het breedste model gekozen.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:42

Niello schreef:
[ [url=m/i8tsCM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qac6NQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben jarenlang deze " dolly" gebruikt. Doordat er een hef op zit, kun je ook makkelijk de hoeken uitslepen. Hij staat te koop, want we hebben nu een tractor.


We hebben de vlakker jarenlang tot volle tevredenheid gebruikt. Toen we later een trekker kregen om het land te klepelen, gebruiken we de trekker ook om de bak te slepen. De dolly met vlakker is nog steeds te koop voor een serieuze koper. Hij is 2 meter breed. Deze vlakker is echt om de bodem te vlakken en niet om los te trekken. Er zitten geen pinnen aan die de bodem ingaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB, rocky_1995 en 118 bezoekers