Cameratoezicht in de stal (POLL)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou jij gebruik willen maken van cameratoezicht op je paard, te bekijken op je phone of tablet?

Ja, hoe handig!
85 (65%)
Nee, lijkt me overdreven.
27 (20%)
Hangt er van af, namelijk.... (reactie hieronder)
18 (13%)

Totaal aantal stemmen: 130


iNoPadd
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-05-21

Cameratoezicht in de stal (POLL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 15:52

Beste leden,

Ik ben nieuw in de wereld van de maneges en stoeterijen en ben actief in de technische IT branche. Ook het stukje dataveiligheid, IT-beveiliging en toegankelijkheid vallen daaronder en vanuit dat oogpunt ben ik een onderzoek gestart naar de huidige situatie bij bovengenoemde branche.

Ik ben begonnen met het inventariseren van het bewustzijnsniveau van manegehouders en stoeterijen en vraag ze hoe goed hun beeld is van de personen die het terrein op en af gaan, hoe ze de stallen adequaat controleren en hoe ze dat kunnen handhaven. Ook zoom ik in op bewaking van het materiaal en peil ik interesse in het beveiligen daarvan (o.a. zadels zijn gewild, kwam ik achter). De uitkomsten kan ik (wanneer gewenst) tzt delen met jullie.

Een ander belangrijk onderdeel van het onderzoek zijn de eigenaren, de ruiters, de baasjes. En laat Bokt mij nou net dat podium kunnen bieden.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en / of wensen met betrekking tot cameratoezicht in de stal. Een dergelijke oplossing zou de volgende eigenschappen kunnen bieden:

- Jij als eigenaar van het paard kunt 1 (of meerdere) camera's laten plaatsen in de stal. De eigenaar van de manege voorziet hierin;
- De camera's staan dag en nacht aan en hebben een functie voor verbeterd nachtzicht.
- Je hebt toegang tot de camera('s) via een app die je kunt installeren op de phone of tablet.
- Je kunt 2 weken terugkijken.
- Je betaalt voor onderhoud een klein bedrag per maand (+-€15).