Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:55

Hier gaat het super. De paarden zijn alweer ruim 20 dagen aan huis, ik kan er wel aan wennen.
14 dagen terug zijn ook de mini’s gearriveerd.
Echt een kudde van 5. De mini’s hebben eerst apart gestaan.

Afbeelding
Zo trof ik ze eergisteren aan.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:59

Fijn dat de boel zo bij elkaar kan.
Stappen de kleintjes niet door de opening in het draad ??

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 13:43

Marjo89 schreef:
Hier gaat het super. De paarden zijn alweer ruim 20 dagen aan huis, ik kan er wel aan wennen.
14 dagen terug zijn ook de mini’s gearriveerd.
Echt een kudde van 5. De mini’s hebben eerst apart gestaan.

[ [url=m/hK7UMd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo trof ik ze eergisteren aan.
[ [url=m/pfc5Pm.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een gezellig clubje zo! Mijn ene merrie vroeg van de week ook om wat extra vriendjes, maar mijn man is het daar niet mee eens :')


Neetoch, je hooi ziet er prachtig uit. Hoe groot/zwaar zijn die bollen en hoe lang kun je daar van voeren voordat ze gaan schimmelen?

DF, leuk klusje om voorover gebogen de zolder op te ruimen :=

Wij zijn vandaag aan het snoeien. Was echt enorm nodig en het is nu bewolkt dus prima weer!

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:01

Gave foto met de hele buts zo bij elkaar marjo.

Dit zijn midi baaltjes (100-125 kg). Ik heb met 1 reus en 1 puk de voersnelheid niet voor grote balen. Maar zo mooi droog lukt het in de zomer wel 2 weken denk ik. In de winter voer ik er 2 per week op ongeveer en in de zomer doe ik makkelijk 2 weken met een baaltje.

Toch maar eens een poging wagen in winter met grote balen, scheelt zo gruwelijk veel geld. (Mocht een 2e snede niet lukken door het natte weer).

DuoPenotti

Berichten: 29414
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:04

Wat een gezellige foto Marjo

Hier lukt het in de winter wel met grote balen, wel 2 "grote" paarden.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:18

Ik kom net bij de paarden en er ligt nog gewoon hooi in de grote hooibak... blijkbaar zit er weer een luchtje aan. Dat is de 2e baal al die ik straks kan weggooien. Misschien zitten ze ook vol na 1,5 uur wei (al staat er karig gras). Dus ik wacht nog even met weghalen/weggooien.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 14:25

neetoch schreef:
Gave foto met de hele buts zo bij elkaar marjo.

Dit zijn midi baaltjes (100-125 kg). Ik heb met 1 reus en 1 puk de voersnelheid niet voor grote balen. Maar zo mooi droog lukt het in de zomer wel 2 weken denk ik. In de winter voer ik er 2 per week op ongeveer en in de zomer doe ik makkelijk 2 weken met een baaltje.

Toch maar eens een poging wagen in winter met grote balen, scheelt zo gruwelijk veel geld. (Mocht een 2e snede niet lukken door het natte weer).


Een grote baal kan Max 2 week open liggen. Als je 200 kilo per week voert kan je met een grote baal van 250/350 kilo ook wel af

DuoPenotti

Berichten: 29414
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:52

Hier ligt een grote baal 3 weken tot een maand open, in de winter inderdaad 2.
Kan wel als het er in is gegaan als hooi.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:35

DF ik heb hetzelfde met het laatste pak stro. Eten het niet graag en knoeien veel.
De voorverpakte balen van het werk zijn pas 4 weken oud en broeien nu meteen als ze opengaan. Stro is overal op, nieuw stro is nog te vers of onder water komen te staan en ook hooi is of mega duur of op
Nu maar geen stro in 1 stal en de ander vlas

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:38

Wat een gezellige track zo

ik heb camera van ali express, 22 euro en fijn beeld. Kan via gsm inloggen en kijken, licht aanzetten en zelfs praten. Ook ingeteld dat ik een melding krijg als er een persoon achterom komt, hij detecteerd mensenlijke vormen
Laatst nog een postbode aangesproken vanuit mijn werk die zonder toestemming een pakket achter de poort wilde zetten. Gevraagd om het dan als hij het toch achter laat om dat dan onder de overkapping te doen aangezien het regende. Arme man schrok zich rot :D

Ik heb ook laatst schuurmatjes gewonnen steviger dan bezems ( die duwen ze plat) maar vond ze klein en prijzig als ik ze zelf moest kopen. Wel heel fijn dat die een inkeping hadden waardoor ze op een hoek geplaatst konden worden

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:32

DubbelFun schreef:
Fijn dat de boel zo bij elkaar kan.
Stappen de kleintjes niet door de opening in het draad ??


Dank allemaal !
Nee ze stappen daar niet doorheen, er staat ook een beste klap op het draad.
Bij hun oude wei hadden ze dit ook zo, en ze hebben veel respect voor dat onderste draad.

Ik heb de vorige keer hooi besteld bij Venhorst Fourage, en vind de balen toch wel flink wisselen qua kwaliteit.
Had nu ook zelf een beschimmelde baal. Deze krijg ik nog wel vergoed.
En ik krijg 2e week augustus hooi geleverd van souman Fourage, ik vind het echt een opluchting dat ik mij niet meer druk hoef te maken om voorraden en grote hoeveelheden voor de hele winter.
Mede ook omdat mijn pony HB is geweest zij toch bijna hele jaar door hooi gaat eten.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:00

Dé reden waarom ik er niet bij durfde te bestellen, zéker voor die prijzen niet.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:46

Souman heeft mooi spul maar die bezorgen niet hier helaas.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:49

De dames zijn voor het eerst op kamers <3
Afbeelding

Figuretta (het vosje) stond uit protest te steigeren in stal, tot er voer bij kwam. Toen was het hoofd in de voerbak en vreten. Draak ~~}>

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:55

Hier gisteren onwijs druk geweest. We hadden echt een super kraanmachinist die kwam helpen. De bak en nieuwe schuur zijn uitgegraven en het weiland is opgehoogd. Egaliseren en af laten lopen kan zodra het droog is. De duiker etc ligt er wel al zodat we vanuit het land weer het bos in kunnen zonder dat je over de sloot hoeft te springen :D

We hebben meteen wat palen voor de paddock geplaatst, dat gaan we straks veranderen als de bak echt klaar is. Daarna de paddock nog even gesleept ivm de regen, morgen kan ik ze net als vandaag aqua therapie geven :+ .

Op de foto’s lijkt de bak echt mega maar dat valt mee, hij is kleiner dan 20x40. De keien moeten er nog ‘even’ uitgehaald worden.


Afbeelding

Zo ligt het er nu bij
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen heb ik ze allemaal bij elkaar gezet, geen draad er meer tussen. Gelukkig ging het goed.

Afbeelding

Vanmiddag net voor de onweer en regen aan even een Welness moment voor de merrie gehad en daarna even wat foto’s gemaakt. Ik ben blij dat ze wat dikker aan het worden is.

Afbeelding

Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:56

goldenarrow schreef:
De dames zijn voor het eerst op kamers <3
[ [url=m/hApuM7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Figuretta (het vosje) stond uit protest te steigeren in stal, tot er voer bij kwam. Toen was het hoofd in de voerbak en vreten. Draak ~~}>


Hahaha mutsen altijd :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:13

Kojack, wat is het nat bij jou :oo

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:22

Nog geen paarden hier, dus maar even genoten van het uitzicht en de tijdelijke koeien bij de buren <3

Afbeelding
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:24

manzano schreef:
Nog geen paarden hier, dus maar even genoten van het uitzicht en de tijdelijke koeien bij de buren <3

[ [url=m/Nuyehz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Szw05u.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig uitzicht

Karin_deB

Berichten: 8245
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:38

Hier komt het met bakken uit de lucht. Precies met de paarden binnenhalen uiteraard :Y)

Aardig wat werk verricht kojack!

Mooie sfeerplaatjes manzano!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:43

Karin_deB schreef:
Hier komt het met bakken uit de lucht. Precies met de paarden binnenhalen uiteraard :Y)

Aardig wat werk verricht kojack!

Mooie sfeerplaatjes manzano!


Ah zal je altijd zien :+

Het heeft afgelopen nacht zowat de hele nacht geregend en vanavond kwam het ook met bakken uit de hemel zetten. We zaten in de serre en konden elkaar niet meer verstaan.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:43

@kojack: het oog van die merrie ziet er goed uit, er spreekt vertrouwen en rust uit.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:47

DubbelFun schreef:
@kojack: het oog van die merrie ziet er goed uit, er spreekt vertrouwen en rust uit.



Terwijl ik vind dat ze bij tijden echt heel erg angstig kijkt. maar het is me wel een muts hoor.. Grote machines doet dr niks maar als het draad wappert dan schrikt ze zichzelf te pletter :+

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:47

Wat een water Kojack. Hier ook wel flinke regen vannacht en vandaag ook pittige buien.
Vorige eigenaars hier waren duidelijk wat onderhoud vergeten aan dakgoten en regenpijpen :=

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:04

@manzano: de dakgoten zaten vol troep?? en de goten lopen niet door ??
Hier bij ons zijn de dakgoten niet aangesloten op de hemel/waterafvoer, dat is nl verboden. Dus wij hebben grindputten en bij heftige regen kunnen die het ook niet aan en loopt de boel ook over. Dus dat zóu een reden kunnen zijn.