Paardenvoetbal: een paar vraagjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Paardenvoetbal: een paar vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 19:20

We zaten laatst op stal een beetje te praten en toen waren er wel wat mensen die het wel leuk leek om een keer te voetballen met de paarden.

Maarja, we weten er allemaal niets vanaf, vandaar een paar vraagjes voor jullie:
Wat voor bal kun je het beste gebruiken?
Is het wel iets wat je makkelijk kunt doen, ook als je er niets vanaf weet of moet je echt les van iemand die er ervaring mee heeft?
Hoe begin je?
Als je verder bent en echt met 2 teams tegen elkaar gaat, hoeveel zitten er dan in een team?
En verder zijn natuurlijk alle tips welkom.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:24

Ehm... ik heb er niet zoveel verstand van maar het lijkt me wel geweldig om te doen! Toch lijkt het mij persoonlijk wel verstandig dat er tenminste één persoon bij is die er wel (een beetje) verstand van heeft. Maarja, veel plezier in ieder geval (als het door gaat) Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:39

Kijk eens in m'n profiel, daar staat best veel over paardenvoetbal...

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:57

lijkt me gaaf! maak wel foto's voor ons he Knipoog

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 19:59

haha, nou ik weet niet of het ooit zover komt hoor...

Maare, waar koop je zo'n bal dan?

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:24

Wij hebben het ook wel eens voor de lol gedaan op stal. Een stalgenootje heeft een speciale 'voetbal' van 1m doorsnede en we zijn gewoon beetje begonnen. Door er min of meer tegenaan te lopen ging de bal vooruit. Een aantal paarden hadden er al eerder kennis mee gemaakt. Die van mij niet, dus beetje laten wennen, maar ze vond het op het laatst wel erg leuk!
Daarnaast was de eigenaresse van de bal scheidsrechter, die de bal af en toe weer terug moest veroveren, omdat deze of in een hoek lag of wij met zijn allen 'm liepen te blokkeren.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 20:25

Weet je misschien ook in wat voor winkel ze die bal gekocht heeft en wat hij ongeveer gekost heeft Bella?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:26

bij ons op de club hebben ze het gedaan, maar toen reed ik er nog niet. weet wel dat ze een giga grote bal hadden Haha!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:18

mmh zo gauw even geen idee, maar zal het wel even voor je navragen!!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:57

Op manege Barendrecht waar ik red heb ik mee les gegeven in Ponyvoetbal.. het is echt heel erg leuk.. Wij hadden de bal besteld op internet.. die normaal gespoken voor Fyshios gebruikt worden. Die ballen zijn wel heel erg duur maar ja ze gaan niet zo snel kapot.. Om der paarden deraan te laten wennen moet je gewoon de eerste paar keer veel mesne derbij hebben die de paarden kunnen vast houden en mee kunnen lopen.. en VEEL snoepjes de paarden moeten het leuk vinden om het te doen. dus als ze dan tegen de bal aan lopen dan geef je ze een snoepje en dat meot je wel afbouwen tot ze het gewoon zo gaan doen.. Ik zou zeggen overlg het nog een keer op de manege waar je rijd want het is echt heel erg leuk..!!! Lachen

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:03

Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het lijkt mij zekrr erg leuk, volgens mij wordt het ook af en toe bij ons op de manege gedaan

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:27

Ik heb het 1 keer gedaan maar geen succes mijn pony vond er geen klap aan!

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:41

Ik heb dat op de manege waar ik lesgeef een paar keer uitgeprobeerd op het kamp en dat was wel een succes. Beetje moeilijk in het begin omdat aan de pony's aan te leren. We hebben toen onze zes pony's samen in de binnenpiste gezet met die bal(ongeveer 80à 90 cm doorsnede) om ze er aan te laten wennen. Ik heb toen van het internet info gehaald(site van hoppa) als je wil kan ik die info wel mailen of pb-en.