Welk camerasysteem heb jij hangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 21:50

Ik ben me nu aan het oriënteren op diverse camerasystemen, maar met zoveel opties is het lastig om nu precies te weten wat nu voor ons geschikt zou zijn. Daarom ben ik heel benieuwd welk camerasysteem jij hebt hangen in de stal.

Wij hebben een kleinschalige fokkerij en krijgen ieder jaar een paar veulens. We willen in ieder geval in de merrie-veulenstallen een camera hebben hangen met goed nachtzicht. De beelden moeten via de telefoon te bekijken zijn. Aangezien de wifi erg slecht is bij de stallen zullen we voor een optie met kabel moeten gaan. Voor nu willen we beginnen met 3 camera's (aangezien we komend jaar 3 veulens krijgen), maar ik wil wel de optie om dit uit te kunnen breiden naar een camera per stal.

Welk systeem hebben jullie hangen, wat zijn jullie ervaringen ermee en (niet onbelangrijk) hoeveel was je ongeveer kwijt?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:00

Wij hebben thuis een systeem met 4 camera's wel allemaal buiten hoor. Maar prima zicht in donker.
Bedrijf heet Q-cam (Brabants bedrijf). Het hangt een jaar of 6 nu, kosten weet ik helaas niet meer. Maar wel 2000 euro denk ik (we hadden een groter zakelijk project erbij). We kunnen uitbreiden tot 16 camera's op dit systeem.

ZEJA

Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:26

Ik heb hier buiten een Annke camera systeem hangen.
https://www.annke.com/products/s500-system

Wat ik belangrijk vind is dat er een gratis app is.

Ik heb dit systeem aan 2 telefoons en de computer gekoppeld zonder enige problemen.
het aansluiten was zeer simpel en zelf gedaan.
Het is bekabeld die dacht ik 20 meter lang is.

Over het beeld ben ik ook zeer tevreden en terug kijken is ook zeer simpel zowel op de telefoons/computers als het systeem zelf.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:39

Er is gewoon heel veel te krijgen. En heel afhankelijk van je eigen eisen en wensen.
De prijs ook. Een aantal camera’s zegt nog niets over de functies en kwaliteit en dus lastig om er een prijs aan te hangen. :)

Svi beveiligingstechniek wil altijd mee kijken en heeft ook al eerder op stallen camera’s gehangen.

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:36

Ik heb Reolink thuis buiten hangen. App werkt goed en cameras zijn ook bedraad aan te leggen. Hier draait het op de wifi.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:06

Ik heb EZVIZ husky air, in de aanbieding voor 65 euro per camera. Ik heb ze op de wifi, maar ze kunnen ook bekabeld. Ik heb ervoor gekozen een geheugenkaartje erin te doen, waardoor ik ook kan terugkijken. Dit kan ook via een cloud abbonement of een apparaat desgewenst. Camera heeft nachtzicht ook. Ik bekijk alles via de app op mn telefoon.

Mijn totale kosten waren 65 euro per camera + een geheugenkaartje van 20 euro per camera.
Plus de tijd om ze op te hangen en de app te installeren

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:59

Ik heb nu 1 camera hangen ( via wifi) gekocht bij de Action.
Prima zicht in het donker. Wil er nog 2 bijhalen, voor de andere box en een overal zicht.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:15

Ik lees hier even mee. Ben zelf ook zoekende naar camera's welke je via een app kan bekijken. We hebben daar geen wifi, en eigenlijk ook geen stroom.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:18

Ik heb begin vorig jaar een Floureon set gekocht. Is deze https://www.ebay.de/itm/8CH-3000TVL-108 ... SwWZZfmOZ-

Er zitten 4 camera's bij en een DVR met 1 TB opname capaciteit. Alles is kabelgebonden, maar ook alles krijgt via de kabel zijn stroom. Je hoeft dus geen stoom in de stal te hebben. Ik heb er toen wel 2 sets van 60 meter kabel extra bijgekocht, aangezien 20 meter voor ons toen een lachertje was.

Mocht je die TB aan HDD niet nodig zijn, is de set ook een stuk goedkoper te krijgen. Je zou dan zelfs later een HDD schijf erin kunnen zetten. https://www.ebay.de/itm/5-in1-8CH-WLAN- ... SwjHBfcURY

De nachtzicht is echt goed. Grinnik die foto vertekend wat, is gemaakt met mijn telefoon die er een potje van maakte. Ze werd er wel heel kort van :+ :')
Afbeelding

Deze foto is op de daglicht stand en dan is het ook in kleur.
Afbeelding

En deze zijn savonds met het licht aan.
Afbeelding

Afbeelding

Hij geeft de datum en tijd aan, tenzij je dat uitzet. Je kan ook een alarm erop zetten dat hij begint op te nemen als er beweging is. Plus je kan de DVR in de wifi gooien waardoor je overal op je telefoon kan meekijken of een marecam ervan maken dat de beelden via het internet te bekijken zijn. Omdat de DVR 8 ingangen/uitgangen heeft kan je ook andere wifi/draadloze of extra camera's erop aansluiten.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:35

Ik ben ook aan het kijken voor een camerasysteem in de stal. Ik denk dat het niet mogelijk is om daar een kabel naartoe te trekken, maar er is ook 0 wifi bereik, dus met alleen een wifi versterker vanuit het huis gaan we het niet redden.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, maar dat de kosten ook enigszins beperkt blijven?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:50

rozebadeend schreef:
Ik ben ook aan het kijken voor een camerasysteem in de stal. Ik denk dat het niet mogelijk is om daar een kabel naartoe te trekken, maar er is ook 0 wifi bereik, dus met alleen een wifi versterker vanuit het huis gaan we het niet redden.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, maar dat de kosten ook enigszins beperkt blijven?


Op youtube laat lili zien hoe zij het heeft opgelost https://www.youtube.com/watch?v=RR5jyxEUq58
Ik heb zelf ongeveer de zelfde goedkope camera via aliexpres gekocht maar had zelf gelukkig wel stroom en wifi. Ik ben erg tevreden over de goedkope camera.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:09

rozebadeend schreef:
Ik ben ook aan het kijken voor een camerasysteem in de stal. Ik denk dat het niet mogelijk is om daar een kabel naartoe te trekken, maar er is ook 0 wifi bereik, dus met alleen een wifi versterker vanuit het huis gaan we het niet redden.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, maar dat de kosten ook enigszins beperkt blijven?

Waarschijnlijk met een straalverbinding :)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:23


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:25

Wij hebben 16 camera's, deze beelden zijn van de stal.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze beelden zijn via mijn google opslag en daarna bokt upload, dus kwaliteit is eigenlijk nog beter.

Mijn favoriet is de buiten camera die helemaal rond kan en super ver in kan zoomen. Daarmee kan ik altijd even de paarden in de wei checken :D

Als je een offerte wil, in of ex installatie, dan stuur maar een pb :)

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:46

petra8 schreef:
rozebadeend schreef:
Ik ben ook aan het kijken voor een camerasysteem in de stal. Ik denk dat het niet mogelijk is om daar een kabel naartoe te trekken, maar er is ook 0 wifi bereik, dus met alleen een wifi versterker vanuit het huis gaan we het niet redden.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, maar dat de kosten ook enigszins beperkt blijven?


Op youtube laat lili zien hoe zij het heeft opgelost https://www.youtube.com/watch?v=RR5jyxEUq58
Ik heb zelf ongeveer de zelfde goedkope camera via aliexpres gekocht maar had zelf gelukkig wel stroom en wifi. Ik ben erg tevreden over de goedkope camera.



Zo beter!
Het is dus wel mogelijk!
Wij dachten dat de enige oplossing een wildcamera was maar dat is geen doen kwa batterijen en steeds alle data terug kijken via de pc.

Ik ga eens kijken welke camera icm die mini router voor ons een optie zou zijn.
Mocht iemand nog tips hebben graag!
Want ik ben zelf echt een leek.

Laurievc

Berichten: 4416
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:47

Wij hebben een systeem van Bascom hangen. Wel tevreden van :)

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:21

Bedankt voor de tips! Ik ga hier naar kijken :)

Ik zag intussen ook al meer draadloze systemen voorbij komen. De camera's verbinden dan zelf draadloos met een monitor, welke dan verbonden kan worden met wifi/router zodat je vandaaruit de app kan gebruiken voor op je smartphone.
Iemand hier ervaring mee?
Dit zou voor mij prima gaan. Afstand huis/schuur is niet zo groot, maar met wifi versterkers is het niet praktisch.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:58

Waarom geen ip camera met nachtzicht. Voor rond 100 euro moet je wel iets goeds hebben, voor 50 euro misschien ook wel.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:05

rozebadeend schreef:
Bedankt voor de tips! Ik ga hier naar kijken :)

Ik zag intussen ook al meer draadloze systemen voorbij komen. De camera's verbinden dan zelf draadloos met een monitor, welke dan verbonden kan worden met wifi/router zodat je vandaaruit de app kan gebruiken voor op je smartphone.
Iemand hier ervaring mee?
Dit zou voor mij prima gaan. Afstand huis/schuur is niet zo groot, maar met wifi versterkers is het niet praktisch.

Draadloos is vaak veeel minder stabiel dan bedraad.

Eowyn_95
Berichten: 50
Geregistreerd: 16-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:23

Wij hebben van Eufy de indoor camera op Amazon gekocht voor nog geen 50 euro. Deze heeft ook infrarood voor s nachts die duidelijk beeld geeft vinden we. Ze hebben vast ook een goede outdoor (en zo'n video deurbel). Ben altijd wel voorstander van meerdere apparaten op 1 appje.

Oh deze is wel met Wifi, maar mss is er ook een bekabelde te verkrijgen. Dat weet ik niet.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:06

kiwiwitje schreef:
rozebadeend schreef:
Bedankt voor de tips! Ik ga hier naar kijken :)

Ik zag intussen ook al meer draadloze systemen voorbij komen. De camera's verbinden dan zelf draadloos met een monitor, welke dan verbonden kan worden met wifi/router zodat je vandaaruit de app kan gebruiken voor op je smartphone.
Iemand hier ervaring mee?
Dit zou voor mij prima gaan. Afstand huis/schuur is niet zo groot, maar met wifi versterkers is het niet praktisch.

Draadloos is vaak veeel minder stabiel dan bedraad.


Maar als bedraad, en via wifi geen optie is, moet je toch wat anders :+


Blussem schreef:
Waarom geen ip camera met nachtzicht. Voor rond 100 euro moet je wel iets goeds hebben, voor 50 euro misschien ook wel.


Hoe werkt dat dan? Want zowel bedraad als wifi is geen optie..

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:09

Als bedraad en wifi niet kan heb je straalverbindingen. :)
Maar bedraad is stabieler dan wifi over t algemeen. Al heb je altijd wel een draadje nodig voor stroom.

MvdMullen

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Maastricht

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:04

Ik heb 2 Reolink Go camera’s ophangen. Met zonnepaneel en op simkaart. Hij geeft meldingen bij beweging (de ingang heb ik zo ingesteld) en neemt bewegingen automatisch op. Ook zit er een alarm op en kun je praten via de camera. Ik ben er erg tevreden mee! Gekocht via Epine.

ZEJA

Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:08

Dit is mijn beeld in het donker.

Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:30

Wij hebben het systeem van Verisure met de camera's van Arlo hangen. Ik ben er tot nu toe redelijk tevreden over.