Ervaring mud control platen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:12

Ik heb in Duitsland besteld, ging prima.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:31

Thanks! Hoe snel ging de levering ongeveer bij jou?

<3 Hjarta <3 Swaan <3

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:56

Wij zijn al een tijd op zoek naar een oplossing voor ons modderprobleem voor de inloopstal. We hebben de pech om op lössgrond te zitten, dus zodra het regent, verandert de grond in een zuigende modderpoel..

Onze zoektocht heeft ons bij de Mud Control platen gebracht en die klinken heel veelbelovend. :j Dus die gaan het hoogstwaarschijnlijk ook worden.

De prijs per vierkante meter vinden we ook best redelijk.

,

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:01

Mijn paarden lopen er helaas nog niet op, maar wij zitten op veengrond opgehoogd met kleigrond. Met de trekker en mestkar zijn ze er al overheen geweest en je zag er niks aan (en ik heb ze in de zomer gewoon zo op het gras gelegd)

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:01

Ben benieuwd hoe het tot nu toe bevalt bij diegenen die het al hebben liggen en of er nog meer ervaringen zijn met de ibn platen.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:19

We gaan er bestellen bij paddockplaten.be, wonen zelf in België. Ik wil ze gebruiken in een deel van de paddock, is nu een enorme modderbende.. Ben van plan er nu een aantal te leggen op de vettigste plekken en in het voorjaar alles recht te trekken en dan de platen met zand te vullen. Misschien ooit de hele paddock maar dan moet het wel heel goed werken om er zoveel geld in te steken :)

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:11

1 tip, gekregen van iemand die om exact dezelfde miserie te voorkomen ook paddockplaten kocht en rechtstreeks in (zelfs relatief droge) modder had gelegd: niet doen. Altijd zand er onder en er over doen. Anders liggen ze toch niet stabiel genoeg en breken ze.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:13

neile schreef:
1 tip, gekregen van iemand die om exact dezelfde miserie te voorkomen ook paddockplaten kocht en rechtstreeks in (zelfs relatief droge) modder had gelegd: niet doen. Altijd zand er onder en er over doen. Anders liggen ze toch niet stabiel genoeg en breken ze.


Maar dat is eigenlijk toch wel het idee van die hele mudcontrol platen?
Dat je het gewoon op modder kan leggen?

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

boemel

Berichten: 8333
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:54

Drico schreef:
neile schreef:
1 tip, gekregen van iemand die om exact dezelfde miserie te voorkomen ook paddockplaten kocht en rechtstreeks in (zelfs relatief droge) modder had gelegd: niet doen. Altijd zand er onder en er over doen. Anders liggen ze toch niet stabiel genoeg en breken ze.


Maar dat is eigenlijk toch wel het idee van die hele mudcontrol platen?
Dat je het gewoon op modder kan leggen?


Mud control kan in de modder.
Gewone paddockroosters vragen om een betere ondergrond en kan je niet zomaar in de modder leggen. Ze zijn lichter en anders van kwaliteit.

Ik heb gewone paddockroosters (G4). Bevalt super, maar hebben we wel in de droge periode van het jaar gelegd.
Grond gevlakt, drainagezand erop, paddockroosters, nieuwe laag drainagezand.
Afbeelding

M1+10

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:02

Ik kies idd voor de riedwiesenhof platen om geen werk aan de ondergrond te moeten doen. Is niet zo makkelijk bereikbaar met groot materiaal en is ook kostbaar om te doen..
zijn het deze die gebroken zijn?

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:10

De paddock roosters van de afbeelding zijn veel lichter van constructie en daardoor enigszins buigzaam. De duitse platen zijn veel zwaarder en stijver qua constructie. Ik kan mij goed voorstellen dat bij hoge belasting en opgevulde kuilen ( die weer terugkomen) er een probleem ontstaat.

Het beste resultaat krijg je hoe dan ook, wanneer je in de droge werkt en niet in de prut.

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:35

Boemel: ligt er ook nog drainage onder? Of de aarde gevlakt en dan zand en dan de roosters?
Wat is hiervan het voordeel? Want er kan nog steeds water in blijven staan toch? Alleen kunnen ze je drainage niet opgraven omdat er geen doek ligt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:39

De platen zijn er vooral om prut te voorkomen, niet om ze in de prut te leggen. Om dat te bereiken kan je ze het beste in de droge tijd verwerken.

boemel

Berichten: 8333
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:18

Suzanne F. schreef:
Boemel: ligt er ook nog drainage onder? Of de aarde gevlakt en dan zand en dan de roosters?
Wat is hiervan het voordeel? Want er kan nog steeds water in blijven staan toch? Alleen kunnen ze je drainage niet opgraven omdat er geen doek ligt.


We hebben geen drainage.
Alleen aarde gevlakt, drainagezand erop. Dat goed aangetrild met een trilplaat. Toen de rooosters erop gelegd.
Vervolgens ze ruim gevuld met drainagezand.

Onze paddock is hierdoor dus beduidend hoger geworden dan de wei.
Water kan goed wegtrekken. De paarden staan lekker in het zand.
Ik heb nu een rijbak, waar ik longeer, maar hiervoor longeerde ik ze op de paddock en dat gaat prima.

Het is stabiel voor de paarden.
En ze waarderen het zand. Hier kunnen ze kiezen of op stal met rubber matten en een strobedje of slapen in het zand.
Ze slapen altijd in het zand. En er is nooit modder.

M1+10

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:22

Hoe dik zand heb je er op liggen?

Be yourself, there are plenty of others

boemel

Berichten: 8333
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:25

8cm, maar 4 cm verdwijnt in de roosters.
Deel ligt wel wat hoger. Daar mesten ze :D . Op het deel dat minder zacht is, slapen ze.
Ik had t liever andersom gezien ;)

M1+10

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:44

Zij had de paddockplaten van paddockplaten.be gebruikt en gelegd zoals jij het graag wil gaan leggen. Leken ook op het zicht stabiel te liggen. Waren toch hier en daar én verschoven én gebroken. Bedrijf gebeld, zij zeggen "nee er moet zeker wel zand onder en op om echt stabiel te liggen, dan voorkom je dat ze breken".
Tja..

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:03

Ik wil ze sowieso op vlakke grond gaan leggen in het voorjaar dus komt goed. Ik ga er nu een aantal leggen om de ingang van de weide droger te krijgen, zal zien hoe dat bevalt..

Dreamboy

Berichten: 2409
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 00:00

Ipsilonka schreef:
Ik heb in Duitsland besteld, ging prima.


Mag ik vragen bij wie je die besteld hebt?

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:25

Ik vind het wel apart, dat mensen die platen willen gaan gebruiken in omstandigheden waarvoor ze absoluut niet bedoeld voor zijn. Dit kan alleen maar, tot teleurstelling leiden.

Daarnaast mensen geven er blijkbaar een volledig eigen invulling aan.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:41

Gho, iets wat er letterlijk staat zou ik nou niet meteen een eigen invulling noemen..

“De beproefde Riedwiesenhof RWH36 paddockplaat van kunststof om zelf te leggen zonder onderbouw. Ongeacht of de paddockplaat op weide, zand, grind of in de modder wordt gelegd, is het mogelijk om een bestaande bodem met een draagvermogen in de kortst mogelijke tijd en zonder tijdrovende en kostbare grondwerken te stabiliseren.”

Het is logisch dat ze beter zullen werken wanneer ze worden gelegd op vlakke en droge ondergrond maar je ziet toch wel het verschil tussen de verschillende soorten platen?

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-21 09:45

De Belgische dealer plaatst zelf op fb ook projecten waarbij die platen rechtstreeks op blubber worden gelegd. Dus als ze daar niet voor geschikt zouden zijn dan zijn ze dom dat ze die foto's delen. Want dat schept verwachtingen

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:25

In dat geval heb ik er een eigen invulling aan gegeven. excuses.

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:27

Wij hebben mudcontrol platen rechtstreeks op de modder gelegd. Geen problemen met wegzakken en breken doen ze al helemaal niet. Ze liggen enkel niet 100% vlak maar je kan ze altijd opnieuw leggen in een drogere periode

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:44

Maar ze stabiliseren de bodem dus maar zorgen natuurlijk niet voor de afvoer van water. Dus water kan nog steeds blijven staan en de modder blijft ook. Ze zakken er alleen niet meer ver in weg. Klopt dat?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Facebook en 83 bezoekers