Hoogte vastzetring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Hoogte vastzetring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 14:23

Op welke hoogte en hoever uit elkaar hebben jullie de ringen om je paard aan vast te zetten?

Ik heb ze altijd op borsthoogte van een paard gehad maar lees nu overal op schofthoogte?

En hoever uit elkaar moeten ze zodat je nog makkelijk om je paard kunt lopen zonder dat het volgende paard te ver weg staat.

Dacht zelf aan iets van anderhalve meter uit elkaar? Of is dat al redelijk ver?

Gaat dus om simpele ringen aan de muur. Geen dubbel vastzet systeem.


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Hoogte vastzetring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:28

Ik zou de afstand zeker niet te klein nemen, niet ieder paard is zo lief tegen een ander paard, en met 1,5 meter plek tussen de ringen staan ze al snel kont aan kont.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:38

Hier een 3m ertussen en ringen op borsthoogte. Maar het hangt ervan af, voor op beton is het ideaal, voor het stukje bij de piste op gras had ik ze liever hoger gehangen. (Nu moet ik hem daar altijd superkort zetten of hij vreet alles op en gebruik ik die ring dus amper)

Paardengek in hart en nieren!

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:42

Een 2-paards trailer is 1.60m breed gemiddeld gesproken. Met 1.60m tussen de ringen heb je dan dus steeds 1 paardplaats van een 2-paardstrailer tussen de paarden in. Dat lijkt me alleen handig bij uiterst brave paarden, in alle andere gevallen zou ik minimaal het dubbele willen (dus 2.4m) en eigenlijk zelfs bijna 3x zoveel, dus elke 3m een ring.

Bij ons hangt een ring zeer hoog (1.80m), dat helpt tegen het hangen, maar de paarden hebben zeer veel bewegingsvrijheid als ze hun hoofd omhoog doen, ik vind dat niets. De andere ring hangt voor het ene paard op borsthoogte (paard is 1.80m) en voor het andere paard op schofthoogte (1.55), maakt geen verschil.

Ik zou ze zelf op rust-snuithoogte doen, dat zit er een beetje tussenin.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:49

Qua veiligheid/geen schade bij trekken, etc. is de regel dat je honden laag vastzet en paarden hoog. Dat betekend in de praktijk hond liever aan pin in de grond en paard aan bv boomtak boven schoft/hoofd hoogte.
Dus bij het bevestigen van een vastzetring aan een muur oid, plaats je die zo hoog als je er nog goed bij kan of fors hoger met een vastzetlijn er permanent aan die wel binnen bereik is.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Hoogte vastzetring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 15:00

't gaat hier om 2 dieren die al 8 jaar samen staan en heel goed met elkaar kunnen. (geen enkel teken van strijd of nijd onderling) Deze zetten we gewoon graag lekker naast elkaar.

Is dus niet bedoelt voor andere paarden slechts deze 2 op eigen erf.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:14

2 meter is (net) te doen.
Vooral je er 2 mensen tegelijk tussen de paarden in bezig willen zijn (zadelen/borstelen enz).

Bij de stallen staan ze 3 meter uit elkaar (ieder voor hun eigen stal), en dat werkt echt het fijnst.
Genoeg ruimte om spullen neer te leggen zonder dat de paarden erop kunnen gaan staan en dat je ruimte hebt om met zadel de tussen de paarden door te gaan.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoogte vastzetring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:26

Ja idd... nu je het zegt... zelfs met 3 meter afstand is een deken in het midden tegen de muur leggen hier bij de grootste al miserie. Die kan er dan net bij met zijn voorbeen en vindT dat echt geweldig...

Paardengek in hart en nieren!

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: Hoogte vastzetring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:12

Hier ongeveer een stalbreedte tussen de ringen, dus circa 3,5 meter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers