Wat voor (hand)veegmachine/rolbezem voor modder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Wat voor (hand)veegmachine/rolbezem voor modder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-20 17:22

Op het stukje van onze paarden hebben we rondom de voerbakken bestraat zodat de dames met droge voetjes kunnen eten. Alleen hebben ze nog niet geleerd hun voeten te vegen voor ze het bestrate deel op lopen :D Met als gevolg dat het alsnog gauw een grote modderbende wordt op de stenen. Momenteel vegen we het dagelijks aan of gebruiken een sneeuwschep om de modder weer weg te schuiven.

Maar... er moet toch een nog makkelijkere / minder inspannende manier zijn? Ik had al een handveegmachine op de kop getikt via Marktplaats, maar die wist zich met de modder helaas geen raad. Hebben andere bokkers al een goed (en enigzins betaalbaar) alternatief gevonden voor de sneeuwschep en handbezem?


DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat voor (hand)veegmachine/rolbezem voor modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:44

Ik gebruik voor het ergste de achterkant van een hark. Eerst gewoon met de tanden van de hark er door om het 'los' te maken en dan de platte achterkant er over om het weg te trekken.
Een sneeuwschep wordt me te zwaar, maar een gewone platte zandschep gaat ook best snel
https://www.ecotools.nl/media/catalog/p ... _steel.jpg

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:52

ik lees even mee, die ellende heb ik ook.
ik gebruik nu een hele brede straatbezem van 80cm en veeg daar alles mee op een bult.
nadeel is dat tussen de haren echt teveel hooi en poep blijft hangen waardoor dat ding echt loodzwaar word.
als het droog is dan is het een fijn ding.
of een vloerwisser/trekker als het erg nat is.
maar die is eigenlijk net te smal.
zit nu te denken om een mestschuif te kopen.
zoiets
https://www.doornheintools.nl/product/m ... 0-x-32-cm/

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat voor (hand)veegmachine/rolbezem voor modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:57

Die schuivers werken alleen lekker als de vloer helemaal glad is zonder opstaande/ongelijke randjes.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:59

Kun je niet bezems aan de grond vastmaken? :+ met de haren naar boven dus en dan rondom de verharding. Zodat ze dus wel netjes hun voetjes vegen voordat ze op de stoep komen? Of denk ik nu iets heel belachelijks? :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:10

Wij hadden dit ook op stal, eigenlijk kwam het erop neer dat we gewoon echt 1/2x per week moesten schuiven/vegen. Wij hadden inderdaad ook zo'n schuiver als hierboven in het linkje.

Wij hadden 1 deel met 4 grote gladde betonplaten, en 1 deel klinkers. Meest effectieve was om eerst met de schuiver het ergste dikste zooi weg te schuiven. In de kruiwagen scheppen. En daarna nog een keer met een harde bezem eroverheen. Dit ook weer in de kruiwagen scheppen en achterin de paddock dumpen.

Ook schepte ik 1x in de zoveel tijd het zandgedeelte eromheen wat uit, zodat het stenen gedeelte hoger kwam te liggen dan het zandgedeelte, dat scheelt echt een hele hoop!

Pepperrr @ [VSW] Help! Modderstallen....

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eclair98, lizy29, paard1970, Utixo, vilheide en 79 bezoekers