Reserveren box

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 19:24

Hallo!

Wij reserveren een box op een kleine pensionstal voor de helft van het stalgeld omdat we op zoek zijn naar een nieuw paard. Hier in de buurt zijn stallen erg schaars, dus eerst maar een stal aanhouden is wel belangrijk.
Nu is het zo dat we al 2 maanden reserveringskosten betaald hebben via een tikkie, maar deze maand kwam het tikkie niet. We hebben al een paar keer gevraagd om te kunnen betalen omdat dat ons enige bewijs is dat de stal van ons is. Staleigenaar wilde helaas geen contract hiervoor opstellen.
Mijn man is dit weekend op stal gaan kijken en de stal bleek gevuld met vlas en een paar hopen mest te zijn.
Het zou al niet netjes zijn dat de stal gewoon verhuurd wordt aan een ander,maar de belofte dat het met het tikkie goed komt twijfelen we nu ook aan.
Wat zouden jullie doen? Nog even afwachten?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:26

Heb je de staleigenaar al verteld dat je weet dat de stal die je reserveert gevuld is?

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 19:28

Shae schreef:
Heb je de staleigenaar al verteld dat je weet dat de stal die je reserveert gevuld is?

Eerlijk gezegd zijn we nogal voorzichtig omdat we de stal ook niet kwijt willen, en vragen daar dan (nog) niet naar.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:29

Ik zou het navragen. Wie weet was er een paard ziek en even daarin gezet voor nood, of hebben ze een andere box vrij gehouden voor jullie. Ik zou die box evt ook gebruiken voor opslag oid. Zolang deze maar beschikbaar wordt zodra jullie erom vragen.
Wij doen dit systeem ook wel eens, om zeker te weten dat iemand echt serieus is. Een paar weken willen we hem nog wel gratis leeg laten, maar duurt het langer, dan willen we toch meer zekerheid dat iemand serieus aan het zoeken is.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:30

Heb je ook met de staleigenaar afgesproken hoe lang je de box zou reserveren?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:33

't feit dat de eigenaar geen contract wil opstellen terwijl jullie wel betalen, vind ik al geen goed teken.
Dus ofwel verdient hij nu dubbel aan de stal door jullie reserveringskosten te laten betalen en iemand anders tijdelijk ook de stal te laten huren en gebruiken. En in het beste geval wordt de stal meteen vrij gemaakt voor jullie van zodra jullie een paard hebben. Dan zou ik zeggen, laat het zo. Maar aangezien je ook geen tikkie meer krijgt, lijkt het mij dat de stal gewoon aan een ander verhuurd is...
Ik zou ook gewoon eens langs gaan en het navragen. En zoals hier nog is aangehaald, een bepaalde termijn afspreken voor de reservatie. Als dat zo een half jaar duurt, kan ik mij voorstellen dat ze ook liever aan volle prijs verhuren.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:38

Ik denk dat voor half geld verhuren veel gunstiger is..
De stalhouder heeft nu ook geen kosten en geen werk er aan.
Ik zou denk ik ook even langs gaan en bespreken hoe je er mee omgaat stel dat het nog een half jaar gaat duren zo.

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:24

Destination schreef:
Heb je ook met de staleigenaar afgesproken hoe lang je de box zou reserveren?

Ongeveer 2 weken geleden hebben we nog aangegeven dat we nog geen match gevonden hebben. Toen zei ze nog dat "het paard dat we gaan kopen in elk geval al geboren is" als grapje.
We gaven ook aan dat het nog best moeilijk is, ook door Corona.
We willen ook niet meer teveel pushen omdat er gezegd is dat dat tikkie wel goedkomt.

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:28

janna schreef:
Ik denk dat voor half geld verhuren veel gunstiger is..
De stalhouder heeft nu ook geen kosten en geen werk er aan.
Ik zou denk ik ook even langs gaan en bespreken hoe je er mee omgaat stel dat het nog een half jaar gaat duren zo.

We hebben nog spullen die we in de kast kunnen leggen bij de rest van de paardenspullen. Meer als smoes om op stal te kunnen komen en om meteen vragen te kunnen stellen.
Er is namelijk een hek dat je open kunt bellen met een 06 nr. en dat hebben wij nog niet.
Mijn man was dit weekend binnen gekomen omdat het hek nog openstond. De eigenaren waren niet thuis helaas.

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:52

FireAndIce schreef:
janna schreef:
Ik denk dat voor half geld verhuren veel gunstiger is..
De stalhouder heeft nu ook geen kosten en geen werk er aan.
Ik zou denk ik ook even langs gaan en bespreken hoe je er mee omgaat stel dat het nog een half jaar gaat duren zo.

We hebben nog spullen die we in de kast kunnen leggen bij de rest van de paardenspullen. Meer als smoes om op stal te kunnen komen en om meteen vragen te kunnen stellen.
Er is namelijk een hek dat je open kunt bellen met een 06 nr. en dat hebben wij nog niet.
Mijn man was dit weekend binnen gekomen omdat het hek nog openstond. De eigenaren waren niet thuis helaas.

De afspraak is gelukt...en er kwam meteen een tikkie achteraan!
Pfff...dat scheelt. Nu nog vragen waarom de box wordt gebruikt.

boemel

Berichten: 8395
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:55

Vervelend! Ik zou inderdaad even langsgaan en alvast wat spullen brengen.
En dan checken hoe het ervoor staat.

Ik heb ook ooit reserveringsgeld betaald.
Toen ik belde dat vrijdag mn paard zou komen, bleek de stal niet leeg.

Na wat geknetter van mijn kant, kon mijn paard toch komen.
Vervolgens bleek ik een halve stal te hebben....

Overdag stond er een ander paard in MIJN stal. En s avonds ging mijn paard dus in een vieze stal.
Moest ik niet al te moeilijk over doen, vonden ze.

Na een hoop gedoe, kreeg ik de stal toch voor alleen mijn paard.
De week erop zetten ze een paard bij mijn paard in de wei, die bekend stond als heel vals.

Diezelfde avond had ik geen pensionstal meer nodig, want ze stond 1 maand lang gewond in de kliniek. Ben daarna verhuisd!

Dit is natuurlijk een heel extreem geval en gaat jullie vast niet gebeuren!

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:59

Gok dat er misschien even een apart in gevoerd word? Of voor de smid er even in staat.

Box is leeg dus er kan best wel even wat in staan kwa opslag of even een paard voor nood. Ivm medisch iets ofzo.

Hier ligt er dan ook gewoon stro in. Staat nooit leeg. Even een paard in na het eijden voor die het land in gaat kan die even losstaan als ik de spullen opruim . Dat soort dingen.

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 22:31

boemel schreef:
Vervelend! Ik zou inderdaad even langsgaan en alvast wat spullen brengen.
En dan checken hoe het ervoor staat.

Ik heb ook ooit reserveringsgeld betaald.
Toen ik belde dat vrijdag mn paard zou komen, bleek de stal niet leeg.

Na wat geknetter van mijn kant, kon mijn paard toch komen.
Vervolgens bleek ik een halve stal te hebben....

Overdag stond er een ander paard in MIJN stal. En s avonds ging mijn paard dus in een vieze stal.
Moest ik niet al te moeilijk over doen, vonden ze.

Na een hoop gedoe, kreeg ik de stal toch voor alleen mijn paard.
De week erop zetten ze een paard bij mijn paard in de wei, die bekend stond als heel vals.

Diezelfde avond had ik geen pensionstal meer nodig, want ze stond 1 maand lang gewond in de kliniek. Ben daarna verhuisd!

Dit is natuurlijk een heel extreem geval en gaat jullie vast niet gebeuren!

Wat heftig zeg! Is je paard goed genezen?
Ja, er zijn idd rare staleigenaren die vaak het onderste uit de kan willen halen en er vreemde praktijken op na houden.

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 22:32

Christiene schreef:
Gok dat er misschien even een apart in gevoerd word? Of voor de smid er even in staat.

Box is leeg dus er kan best wel even wat in staan kwa opslag of even een paard voor nood. Ivm medisch iets ofzo.

Hier ligt er dan ook gewoon stro in. Staat nooit leeg. Even een paard in na het eijden voor die het land in gaat kan die even losstaan als ik de spullen opruim . Dat soort dingen.

Ik ga er ook vanuit dat er een logische verklaring voor is.
Ik ben nu wel opgelucht dat augustus nu betaald is!

imaudy
Berichten: 5039
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:46

Ken je geen mensen die die stal een beetje kennen?
Die kunnen dan tellen hoeveel paarden en hoeveel stallen er zijn :+
Halve prijs vind ik wel redelijk!

boemel

Berichten: 8395
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:49

FireAndIce schreef:
boemel schreef:
Vervelend! Ik zou inderdaad even langsgaan en alvast wat spullen brengen.
En dan checken hoe het ervoor staat.

Ik heb ook ooit reserveringsgeld betaald.
Toen ik belde dat vrijdag mn paard zou komen, bleek de stal niet leeg.

Na wat geknetter van mijn kant, kon mijn paard toch komen.
Vervolgens bleek ik een halve stal te hebben....

Overdag stond er een ander paard in MIJN stal. En s avonds ging mijn paard dus in een vieze stal.
Moest ik niet al te moeilijk over doen, vonden ze.

Na een hoop gedoe, kreeg ik de stal toch voor alleen mijn paard.
De week erop zetten ze een paard bij mijn paard in de wei, die bekend stond als heel vals.

Diezelfde avond had ik geen pensionstal meer nodig, want ze stond 1 maand lang gewond in de kliniek. Ben daarna verhuisd!

Dit is natuurlijk een heel extreem geval en gaat jullie vast niet gebeuren!

Wat heftig zeg! Is je paard goed genezen?
Ja, er zijn idd rare staleigenaren die vaak het onderste uit de kan willen halen en er vreemde praktijken op na houden.



Ja, gelukkig wel. Na 3 maanden mocht ik weer rijden.
Gebeurde tijdens de proeftijd van mijn paard, dus ik moest haar wel kopen. En dat terwijl ze eigenlijk niet beviel.
Uiteindelijk 6 jaar lang een leuk paard eraan gehad. Ze is inmiddels 25 en volgens mij nog steeds fit.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:56

Ik zou gewoon terloops vragen of je alvast een tuinkussenbox met dekens/voertonnen kwijt kan in je stal. Zo van: we waren de garage aan het opruimen en ik kwam dit tegen, dit wil ik graag gaan gebruiken maar het staat me hier in de weg. Kan het in mijn stal tot de tijd dat er een paard in staat?

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:11

Fijn dat het in orde is.

Maar maakt toch niet uit of de stal nu gebruikt wordt of niet? Stel dat je reserveringskosten betaalt voor een hotel voor twee weken, maar je meldt dat je maar enkele dagen later aankomt. Logisch dat je je geld niet terugkrijgt, maar dan ga je de hotelhouder toch niet verbieden je kamer voor een dagje door te verhuren? Op voorwaarde dat je kamer (in dit geval stal) vrij en netjes is op het moment dat jij (je paard) daar aankomt. Kan best dat iemand bijv. een weekje op reis gaat en paard daar eventjes onderbrengt. Mooi meegenomen voor de staleigenaar natuurlijk, maar heb jij geen hinder van.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:21

hwn schreef:
Fijn dat het in orde is.

Maar maakt toch niet uit of de stal nu gebruikt wordt of niet? Stel dat je reserveringskosten betaalt voor een hotel voor twee weken, maar je meldt dat je maar enkele dagen later aankomt. Logisch dat je je geld niet terugkrijgt, maar dan ga je de hotelhouder toch niet verbieden je kamer voor een dagje door te verhuren? Op voorwaarde dat je kamer (in dit geval stal) vrij en netjes is op het moment dat jij (je paard) daar aankomt. Kan best dat iemand bijv. een weekje op reis gaat en paard daar eventjes onderbrengt. Mooi meegenomen voor de staleigenaar natuurlijk, maar heb jij geen hinder van.

Mee eens, het is al hard werken voor weinig en alles wat die kan meepakken is alleen maar meegenomen voor de stal eigenaar. Zolang die de box maar vrij is al jullie een paard hebben. Beetje kinderachtig dat die er niks in mag zetten en de box leeg moet blijven terwijl ts er niks mee doet, en niet elke staleigenaar wilt er allemaal spullen in hebben staan. De ikke ikke ikke mentaliteit,
stel je voor dat die een keer iets extra verdiend.. Je huurt een box voor je toekomstige paardje en niet voor opslag omdat je bang bent dat er even een ander paard instaat.

Anoniem

Re: Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:17

Zijn reserveringskosten niet puur dat er een stal beschikbaar is wanneer je paard komt? Een zekerheid, meer niet?

Wat hij intussen met de box doet, is zijn zaak toch? Als er maar een stal vrij is wanneer jij komt. De reserveringskosten zijn een halve maand boxhuur. Dat is toch iets anders dan een halve box huren.
De stal kan wel een half jaar leeg staan zo. Je huurt geen halve box, maar je betaalt reserveringskosten die gelijk staan aan een halve maand huur
Tenminste zo lees ik het.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:43

ElSea schreef:
Ik zou gewoon terloops vragen of je alvast een tuinkussenbox met dekens/voertonnen kwijt kan in je stal. Zo van: we waren de garage aan het opruimen en ik kwam dit tegen, dit wil ik graag gaan gebruiken maar het staat me hier in de weg. Kan het in mijn stal tot de tijd dat er een paard in staat?


Wat een kinderachtige oplossing.

Wellicht was de box even in gebruik ivm een defect in een andere stal. Of als wisselstal om uit te mesten. Bij ons zijn hele kattengezinnen opgegroeid in gereserveerde boxen, geen probleem toch.

Wat nog zou kunnen helpen, is zeggen dat je een paard laat keuren en vragen wanneer hij het beste kan komen bij goedkeuring. Zelf ben ik meer van "eerlijk duurt het langst".

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:33

Mindim schreef:
Zijn reserveringskosten niet puur dat er een stal beschikbaar is wanneer je paard komt? Een zekerheid, meer niet?

Wat hij intussen met de box doet, is zijn zaak toch? Als er maar een stal vrij is wanneer jij komt. De reserveringskosten zijn een halve maand boxhuur. Dat is toch iets anders dan een halve box huren.
De stal kan wel een half jaar leeg staan zo. Je huurt geen halve box, maar je betaalt reserveringskosten die gelijk staan aan een halve maand huur
Tenminste zo lees ik het.


Dit dus. Maakt het iets uit wat er nu met de stal gebeurt? Zolang er op het moment dat jullie een paard hebben gekocht er een schone stal beschikbaar is, zie ik geen problemen. Waarom zou je er iets niet paardgerelateerds in willen zetten? Je huurt een box voor een paard, geen opslagruimte bij Shurgard.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:36

ElSea schreef:
Ik zou gewoon terloops vragen of je alvast een tuinkussenbox met dekens/voertonnen kwijt kan in je stal. Zo van: we waren de garage aan het opruimen en ik kwam dit tegen, dit wil ik graag gaan gebruiken maar het staat me hier in de weg. Kan het in mijn stal tot de tijd dat er een paard in staat?

Heel praktisch ook als de stallen met een shovel worden gemest door de tussen wanden naar het gangpad te trekken. Mag de stalhouder steeds je tuinbox uit de stal gaan halen. :7
En waar zou je re tuinbox moeten laten als paard er is? Niet bij iedere stal mag je allerlei kisten/kasten het erf opslepen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Reserveren box

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:49

Je mag een box (of huurwoning, bijvoorbeeld), niet dubbel verhuren. Dus als TS geld betaalt als reservering, mag de stalhouder dezelfde box niet verhuren aan iemand anders in die periode. Hetzelfde geld als je je opzegtermijn hebt betaald, maar vast een halve maand eerder naar je nieuwe stal gaat. De stalhouder mag gedurende die halve maand de box niet verhuren (tenzij de halve maand wordt terugbetaald aan de vertrekkende pensionklant).

MallyBelly

Berichten: 3531
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:01

Hilary schreef:
Je mag een box (of huurwoning, bijvoorbeeld), niet dubbel verhuren. Dus als TS geld betaalt als reservering, mag de stalhouder dezelfde box niet verhuren aan iemand anders in die periode. Hetzelfde geld als je je opzegtermijn hebt betaald, maar vast een halve maand eerder naar je nieuwe stal gaat. De stalhouder mag gedurende die halve maand de box niet verhuren (tenzij de halve maand wordt terugbetaald aan de vertrekkende pensionklant).

Maar wie zegt dat tie m verhuurd heeft, misschien even als nood oplossing gebruikt.

Vast iets heel simpels, waardoor de stal in gebruik was voor even. En het tikkie, iedereen heeft t wel eens druk. Je hebt betaald, meld wanneer je paard komt en dan zal t vast goedkomen.