[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:26

Maartje1990 schreef:
Hier is vorige week gestart me5 grondwerkzaamheden voor de bouw van de nieuwe inloop stal, bouw start in januari. Tevens dit weekend eerste deel van de betonplaten gebracht voor de uitloop. Die hopelijk volgend weekend geplaatst gaan worden. Op naar nog minder modder. Al hebben we bijna niks meer sinds we het van de zomer goed aangepakt hebben, enkel dus helft vd uitloop (daar komen dus platen) en 1 klein stuk van de track maar daar komt de nieuwe stal en wordt dan uitloop dus dat pakken we wel aan wanneer de nieuwe stal er ligt.



[ [url=m/YZGG5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dnABAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een gave plannen zeg!!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:36

Hebben jullie ook een mail gehad dat de levering van Heg en Landschap is uitgesteld? Eerlijk gezegd komt het mij wel goed uit :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:15

Ja, ik ook. Jammer, maar dan ga ik eerst maar alle palen zetten.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:34

Daihyo schreef:
Hebben jullie ook een mail gehad dat de levering van Heg en Landschap is uitgesteld? Eerlijk gezegd komt het mij wel goed uit :+

mij ook :+

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:39

Hier ook, want de hele planning loopt hier compleet anders dan bedacht :+

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Olympia96

Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:19

Wij zijn weer terug bij twee paarden (onze eigen twee). Had het nooit verwacht, maar ons pension paard kon niet wennen aan deze levensstijl. Ik weet nu dat ik te simpel heb gedacht, want ik dacht dat ieder paard zou houden van hele lange dagen buiten (koude periode in de winter in de nacht wel op stal), veel bewegen en onbeperkt hooi. Dat bleek helaas niet zo te zijn. Met de eigenaars was het echt ontzettend leuk, dat maakt het enorm zuur. Maar paard was heel erg niet sociaal naar onze paarden.

Mijn merrie die tot nu toe altijd en overal de baas was, was bang voor hem. Onze ruin al helemaal. Hij had voernijd en bleef maar narren. Het leverde echt steeds gevaarlijker situaties op. Terwijl onze paarden te dik zijn, kwam hij niet aan. Ondanks veel extra bijvoeren. Al met al echt zo balen… je hoopt heel lang dat het ‘de verhuizing’ is en dat het goed zal komen. Dat hoopten we echt met z’n allen. Maar dat kwam het niet. Ik denk echt dat hij niet gelukkig was bij ons.

Paard is terug naar zijn vorige stal en direct na aankomst weer super happy op de drukke pensionstal. Apart hè? Zo zie je maar.

Ik heb wel een aantal belangrijke lessen geleerd mochten we nog eens een poging wagen. Maar voor nu is de kater best groot dat het mislukt is. Opluchting is er ook. Er is weer rust. Onze paarden hebben niet eens gehinnikt of naar hem gezocht toen hij weg was. Ze kwamen niet eens uit de schuilstal om precies te zijn. Dat zegt ook genoeg :')

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:57

Oh wat jammer, maar soms klikt het niet tussen de dieren en dat kunnen we niet forceren. Fijn dat terug verhuizen. De oplossing is voor alle 3.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:04

Heel herkenbar hoor Olympia!
Maar vooral ook heel fijn dat de eigenaresse het zag.

Wij hebben al diverse paarden hier in pension gehad die ook echt niet zo blij waren in een paddock paradise. Een paard had echt enorm stress. Bleef achter de kudde leider aan lopen, tot het irritante toe. Viel steeds meer af. Helaas zag haar eigenaresse dit niet, ten minste, wel dat ze af viel maar niet dat dit paard echt niet gelukkig was. Heeft ruim 1.5 jaar geduurd en toen is ze uiteindelijk verhuisd.

Een ander paard was ook echt niet gelukkig, die had echt een grote kudde nodig waar hij lekker met vriendjes kon ravotten. Was een jonge, speelse ruin die ook totaal niet tussen de koudbloeden paste. Hij kon gelukkig wel heel snel naar een ander plekje. Die eigenaresse mis ik nog wel eens ooit want dat was echt een hele leuke meid.

Is het bij jullie ook zo enorm nat?

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:14

Hier indd ook nat. En komende week komt er nog meer regen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:23

Heel nat is het hier helaas, plannen voor volgend jaar liggen klaar. Kan niet wachten tot we eraan beginnen.
Het wordt een winter van overleven hier voor ons. In het ergste geval laat ik de paarden in de achtertuin lopen. (bestrating)

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:29

Hier is het ook nat. Gelukkig zakt het snel weg. Maar aankomende week wordt wel weer door het zand soppen :+
Van het voorjaar moeten we echt de boel los trekken. En voor volgend najaar weer :+
En liefst nog een paar kuub zand op wat plekken storten.
Even een winter ploeteren en sparen en dan komt dat wel goed :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Olympia96

Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:10

Idd SSDesign, zo blij dat we zonder trammelant of echte ongelukken afscheid hebben kunnen nemen.

Bij ons ook nat. Gelukkig ook nog hoog en droge stukken maar gedver.
Nu:
Afbeelding
En gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

En onze nieuwe antihooiverspillingfeeder, testprojectje

Afbeelding

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:44

Helpt zo’n rek voldoende?
Hier gister de hooinetten vervangen in de kisten en zag vandaag al resultaat, bijna geen geknoeid hooi!
Les voor mijzelf dus om het eerder te doen als er te veel grote gaten in komen..

Hier valt het nog mee qua nattigheid, maar zie al wel dat de stukken van de looppaadjes natter zijn dan de rest.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:45

Gaan ze niet knagen aan het hooi? Ziet er wel heel mooi uit!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:48

Ik heb nu een slowfeeder met gaaswijdte 2x2 hangen. Die vinden ze stom, maar ze kunnen wel altijd wat knabbelen. Op deze manier hoop ik wat minder te kunnen voeren zodat ze niet te vet worden.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:14

Hier is het ook erg lastig. Maaswijdte 3 of 4 en ze morsen nog steeds heel erg veel. Maar ze vallen nu ook in dus ik wil het ze niet te moeilijk maken.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:06

Hier groeien ze dicht. Hebben wel een deken op, dus ook minder voer nodig ivm weer.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:17

Heb maas 4,5 en grof hooi (scheelt per hooi ook hoe makkelijk het er uit komt natuurlijk) en met hele netten is het morsen minimaal. Nu had ik afgelopen weken bijna kruiwagen per dag aan gemorst hooi te ruimen, beetje zonde.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:36

Ik voer nu al ruim 2 jaar uit netten van 2 x 2 cm. Dat bevalt super. Paarden zijn helemaal niet gefrustreerd. Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:43

Malenka schreef:
Hier is het ook erg lastig. Maaswijdte 3 of 4 en ze morsen nog steeds heel erg veel. Maar ze vallen nu ook in dus ik wil het ze niet te moeilijk maken.


Dit dus. Mijn paarden zijn met onbeperkt hooi mooi aan de maat nu. Dat morsen hadden wij ook. Moet even ervaren of het echt zo is, maar ik vermoed dat ik hooi heb waarvan ze echt onbeperkt mogen eten nu.

Ik had er om die reden (met het pensionpaard wat echt mocht aankomen na fikse wormbesmetting) geen net over liggen. Ze mochten het los eten. Maar door het gezwiep met hooi had ik veel verspilling.

Daarnaast zou ik graag willen dat ze ook momenten ‘makkelijk’ kunnen eten, zonder getrek aan een net. Fysiek gezien zonder belasting in voornamelijk hals/nek bedoel ik dan. In de nacht hebben ze netten van 2,5 Maas en van 4 Maas. Maar dat knoeit alsnog veel.

Vandaar deze constructie voor overdag met het hout. Dan kunnen ze gewoon eten, maar minder makkelijk zwieren met hooi.

Ik vermoed dat ze niet vreten aan het hout (doen ze in de stal ook niet). En anders is het nog niet erg, maken we tzt een nieuwe.

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:56

Van waar komen jouw netten Marjo89? Ik ben op zoek naar een nieuwe lading degelijke netten.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 14:50

Ik gooi het restant hooi uit de netten los in een bak. Dan kunnen ze zonder getrek eten. Verder hebben zeook 3x3 en 4x4 en een 10x10 hangen. Het meeste hooi zit in de andere netten en 2x2 is om ze toch wat te geven.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:59

neile schreef:
Van waar komen jouw netten Marjo89? Ik ben op zoek naar een nieuwe lading degelijke netten.


Zeldenrust haystack, enige wat ik nu beetje nadeel vind dat ze zo ongeveer met de week duurder worden.
-O-

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:33

Marjo89 schreef:
neile schreef:
Van waar komen jouw netten Marjo89? Ik ben op zoek naar een nieuwe lading degelijke netten.


Zeldenrust haystack, enige wat ik nu beetje nadeel vind dat ze zo ongeveer met de week duurder worden.
-O-

Deze heb ik ook. Erg fijn (en erg duur), ik heb nu tussen mn tinker en oudje ook een hangen mn tinker begint nu vaak met het net ipv het hooi los voor het hek

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 06:53

Marjo89 schreef:
neile schreef:
Van waar komen jouw netten Marjo89? Ik ben op zoek naar een nieuwe lading degelijke netten.


Zeldenrust haystack, enige wat ik nu beetje nadeel vind dat ze zo ongeveer met de week duurder worden.
-O-


Zo, zeg dat wel! 2 jaar geleden bepaald type netten gekocht voor €54,95 per net, precies hetzelfde model is nu €72,95! Dat vind ik echt te duur. Ik ben overgestapt op netten van Equiculinair. Nu na 4 jaar worden de eerste netten helaas slechter maar daar is de prijs ook naar. De extra sterk zijn een echte aanrader!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Incroyable en 20 bezoekers