Welke veiligheidshelm moet ik kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke veiligheidshelm moet ik kiezen?

1. Pikeur GPA
7 (18%)
2. Pikeur GPA Titium
13 (35%)
3. Anders, nl...
17 (45%)

Totaal aantal stemmen: 37


Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:20

Ineke2 schreef:
Ik heb de Horca Airstream en die bevalt super! Hiervoor had ik een Casco...die is minder goed bevallen...



ik ook die horca zit lekkerder Haha! en de buitekant van mijn casco ging loslaten na een regenbui met een buitenrit Verward

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010


peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:31

ik heb een casco en die bevalt prima maar ja.... ieder zn eigen keus

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:54

ja die casco,s die ze nu hebben die zijn ook wel okey *LOL* maar ik had een van de eerdere modellen Verward zijn meerdere mensen met die klachten trug gekomen de binne kant ging ook steeds stuk ( band waar de riempjes door op de plaats zaten lieten los ) en ze hadden op dat moment nog niet de nieuwe toen kwam ik die horca tegen die was wat goedkoper dus heb ik die maar genomen

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:27

Ik heb zo'n veiligheidshelm die je aan de achterkant strakker en losser kan doen hij zit heerlijk en komt veel lucht in dus je krijgt er neit zo'n zweet koppie van. Ik weet niet 1 2 3 hoe hij heet

gr

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:39

Ik heb ook de Horka met luchtgaten, ik noem ze altijd mijn luidsprekers. Deze cap bevalt me heel goed. Voor mijn gevoel geeft ie ook iets steun aan mijn nek. Die casco geeft helemaal geen goed gevoel en heeft ook geen goede pasvorm bij mij.
Een lesgenoot heeft sinds kort de GPA titanium en ik vind dat een geweldig mooi ding. Ikzelf weet niet hoe die zit maar zij is er helemaal lyrisch over. Als ie in ieder geval maar kwaliteitsvol is en veilig dan zou ik er gewoon voor gaan!!

^&+ 20 mei 2016

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:49

Ik heb ook de GPA titium, hij zit echt super. Het lijkt wel of hij je naar je hoofd vormt, ventileert ook goed. Maar het gaat er natuurlijk om wat jou goed past. Quote van een ander forum:

"i think the stripe is just for ventilation. the titanium, i think, goes all the way around the shell of the helmet, or there are strips of it, or something. The GPA is designed to crumble in some places and hold stiff in others, where you are more prone to head injury, so that if you impact your head the energy is transfered to the filler material while the titanium and inner shell protect your head. For example, I got stepped on on my head (directly, I fell off my horse's shoulder in an in and out and he had no where to go and i got his full hoof on my head) and my GPA crubled but I walked away with just a little bruise and the titanium (that you can see through the vents) was unbent even though the outer core was crushed."

Oh ja, http://www.calevo.de <- daar is hij veel goedkoper als bij Divoza, 319 euro en gratis verzonden met UPS.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:25

Ik heb de casco. Ben er zelf erg tevreden over. Ook voldoende ventilatie en de voering kan je eruit halen en wassen dus ook ging stinkcap (zoals mijn vorige cap). Ik vond de Pikeur GPA erg mooi, maar ik vind hem dat geld niet waard. Een cap staat mij zowieso niet leuk met mijn kleine koppie. Maar liever dat ik er niet uit zie dan dat ik onveilig rij. Ben nog nooit op mijn hoofd gevallen, maar het zal maar eens gebeuren.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:55

Ik zit ook te twijfelen,
tussen een GPA titanium en de gewone GPA.
Iemand voor en na delen van beiden?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:34

Weet iemand trouwens het verschil tussen de gewone GPA, Titium, en Textium?
Ik weet dat de Titium betere ventilatie heeft, maar voor de rest?

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:24

Ik heb die van Harry's Horse en die zit echt super! Hij valt alleen 1 maat groter let daar wel op.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 20:40

Het is de gewone GPA geworden. De andere vind ik ook erg mooi, maar meer voor een springruiter, bovendien vond ik het prijsverschil erg groot. De Harry's Horse zat niet mooi. Die zat echt op mijn hoofd, bij de Pikeur zit mijn hoofd er netjes in. Bedankt voor alle tips!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:13

Het verschil zit hem in het materiaal gebruik. http://www.gpa-sport.com <- Hier wordt het allemaal uitgelegd. Titium is nu eenmaal duurder materiaal. Ook is de Textium iets ovaler van pasvorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:16

ik heb ook de hh
En bij mij valt hij niet een maat groter uit Lachen
Dus gewoon ff passen

En die cap bevalt me echt uitstekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:09

Ik heb een casco, prime ding, lichtgewicht, je zweet niet en zit niet als een blok op je kop.
heeft al een hele zware val proof met het asvalt doorstaan niks aan de hand met het hoofd!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:20

Ik heb er een van horka, een 'gewoon' cap model. Aangezien ik vooral dressuur rijd en daarbij de GPA of andere 'helm'cap niet zo mooi vind staan.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:45

Ik ga de HH kopen, ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar dan een stuk goedkoper dan de GPA. Voor wedstrijden heb ik gewoon zo'n oud model.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, doekenbas, Iloveiswan, Joanne_, judithM, wodant en 135 bezoekers