Stalling omgeving Zwolle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-20 18:34

Chiren schreef:
BaileyBruno schreef:
Er is uiteraard onderzoek gedaan naar van alles
Maar pratijk blijft altijd anders.
Lees aub verder dan zie je dat ik zeg dat langer dan 5 uur zeker reeel is
Er zijn paddocks en land.
Foto's kan ik helaas nog niet plaatsen omdat het nog niet officeel van mij is en ik wacht daar nog heel even mee.
Bedankt voor de tips en het meedenken.

Het ruimer buiten zetten ben ik zeker voor hoor.
Dus ik zal daar goed over nadenken hoe en wat ik dat het beste kan doen. (Maar dat komt goed)


Ik heb zeker gelezen dat langer dan 5 uur naar buiten een eventuele mogelijkheid is, maar aangezien je de investering nog niet gedaan hebt leek het mij een goede waarschuwing dat ik, als je alleen 5 uur zou kunnen bieden, goed zou nadenken of ik niet verder zou willen zoeken naar een ander object. 5 uur in de winter zou nog geaccepteerd worden maar in de zomer minimaal 8 uur en vrijwel altijd mogelijkheden tot 24/7.

Wat ik zelf zou willen als paardenhouder is meer voermomenten of altijd de beschikking tot ruwvoer.

Gaat het om het object met de vijver overigens?



Het is geen object met een vijver of ik heb wat gemist

Zomer kunnen ze sowieso langer en dat heb ik er niet bij gezet (vergeten)
Ik ben het er niet mee eens dat als ze geen 8 uur buiten staan het niet gecacepteerd word.
Ken genoeg stallen en daar moet je alles zelf doen en zonder wei en die staan ook bomvol.
Ik vind dat ik best mooie voorwaarden heb.
Tuurlijk het kan altijd beter altijd groter altijd mooier en altijd weet ik veel wat.
Maar als je ze zoveel buiten wil hebben moet je denk ik niet op een bepaald soort stal gaan staan.
Ik snap je punt en een ieder zijn gedachten daar over natuurlijk.
Maar er zijn ook mensen helaas die hun paard niet zoveel buiten willen hebben om wat voor reden dan ook.
Maar ik ga zeker kijken wat ik kan doen om wel het maximale aan te bieden


Undefined
Berichten: 3764
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:30

Je moet ook kijken naar wat je zelf wil aanbieden. Mij zou het niet veel uitmaken of iemand een paard graag minder dan 8 uur op de wei wil hebben, ik sta daar zelf niet achter dus zou het ook nooit aanbieden.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:00

Ik sta in Oldebroek, binnen/buitenbak, stapmolen en aan rand van het bos. Staan zo'n 12 uur buiten, onbeperkt hooi/kuil, zomers op de wei, swinters in paddock. All in, alleen het weekend zelf mesten. Stallingsgeld voor een paard is 200,- in de maand.

Leven is meervoud van lef.

Solistar

Berichten: 766
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:41

Undefined schreef:
Je moet ook kijken naar wat je zelf wil aanbieden. Mij zou het niet veel uitmaken of iemand een paard graag minder dan 8 uur op de wei wil hebben, ik sta daar zelf niet achter dus zou het ook nooit aanbieden.


Eens. Als je in termen als helaas gaat schrijven klinkt het alsof je er zelf niet helemaal achter staat, maar het zo 'moet' omdat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik denk dat het het beste is om een stal te maken waar je je eigen paard neer zou zetten naar volle tevredenheid en dat dan aan anderen aanbied. Tenzij je het echt vanuit commercieel oogpunt wilt doen natuurlijk.

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:51

Op wat voor locatie zit je?
Zit je op stap afstand van het bos of omgeving om buitenritten te kunnen maken?

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-20 22:47

Solistar schreef:
Undefined schreef:
Je moet ook kijken naar wat je zelf wil aanbieden. Mij zou het niet veel uitmaken of iemand een paard graag minder dan 8 uur op de wei wil hebben, ik sta daar zelf niet achter dus zou het ook nooit aanbieden.


Eens. Als je in termen als helaas gaat schrijven klinkt het alsof je er zelf niet helemaal achter staat, maar het zo 'moet' omdat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik denk dat het het beste is om een stal te maken waar je je eigen paard neer zou zetten naar volle tevredenheid en dat dan aan anderen aanbied. Tenzij je het echt vanuit commercieel oogpunt wilt doen natuurlijk.


Wel fijn om de reacties te lezen.
Iedereen tevreden stellen lukt ook never nooit natuurlijk.
Ik weet van mijzelf dat welzijn van de paarden voorop staat en dat als ze geen 8 uur buiten komen ook gelukkig zullen zijn.
Er zit ergens natuurlijk ook een stuk eigen verantwoording bij van de eigenaar van het paard.
Je bent er zelf ook niet maar een uurtje neem ik aan?
Minimaal 5 uur buiten en en dan nog je eigen bijdrage is best prima denk ik?
Heel de dag door eten tot zijn beschikking en alle facaliteiten aanwezig die 'nodig' zijn.

Ken ook genoeg paarden die echt niet voor het buiten leven gemaakt zijn.
Om wat voor reden dan ook.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

BaileyBruno
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-20 22:48

Barbet schreef:
Op wat voor locatie zit je?
Zit je op stap afstand van het bos of omgeving om buitenritten te kunnen maken?


Ja buitenritten kan je daar prima maken.

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:31

5 uur in de zomer en dat uurtje dat iemand er is, is echt heel weinig. Prima voor de winter maar zou het beter door denken voor de zomer.. tenzij je publiek wil lokken dat hun paarden weinig buiten wil in de zomer.. Ik ken ze ook wel. Maar ja. Dat is de discussie niet.
Ook voor een hittegolf, is de schaduw? Eventueel de nacht buiten en overdag op stal?

Ik vind dat er hier omgeving Zwolle best veel stalling is. kwalitatief goed en niet duur.


Truedreams
Berichten: 123
Geregistreerd: 27-05-20

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:03

Doordat ze voor mij niet lang genoeg buiten staan zou ik verder zoeken. Ongeacht verdere faciliteiten of prijs.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:45

Da's dan wel heel jammer, als er inderdaad zoveel plek is als je zelf zegt TS, en dan die dieren maar 5 uur per dag naar buiten. Da's gezellig 19 uur in je hokje staan. Voor mij een stal waar ik met een grote boog omheen zou lopen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:49

Ja 5 uur buiten + 1 uur rijden is wel 6 uur buiten. Wauw dan staan ze maar 18uur opgesloten in een hokje van 3,5 x 3,5. Welk bewegingsdier dat ook nog eens een kuddedier is wil dat nou niet? Echt pure luxe! :D

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:51

Hoeveel hectare is het?
Kijk anders eens op de Facebook van true blue stables. Ik meen (pin me er niet op vast!) dat zij op 3 hectare 20 paarden 24/7 buiten huisvesten op droge ondergrond. Je zou daar eens kunnen informeren hoe zij dat doen.

Afbeelding

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Solistar

Berichten: 766
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:59

BaileyBruno schreef:
Je bent er zelf ook niet maar een uurtje neem ik aan?


Als ik volpension sta wil ik dagen over kunnen slaan, en niet nog moeten hoeven komen omdat ik anders vind dat hij teveel binnen staat. En ja, ik kom nu geregeld maar een half uurtje om even te prutsen, en dat is prima, mijn paard staat 24/7 in de kudde buiten. En hoewel ik sowieso je doelgroep niet zou zijn, denk ik dat meerdere mensen het wel meenemen (dagje kunnen overslaan) bij de keuze voor volpension.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:03

Solistar schreef:
Als ik volpension sta wil ik dagen over kunnen slaan, en niet nog moeten hoeven komen omdat ik anders vind dat hij teveel binnen staat. En ja, ik kom nu geregeld maar een half uurtje om even te prutsen, en dat is prima, mijn paard staat 24/7 in de kudde buiten. En hoewel ik sowieso je doelgroep niet zou zijn, denk ik dat meerdere mensen het wel meenemen (dagje kunnen overslaan) bij de keuze voor volpension.


Dit inderdaad. Plus, als ik er ben, staat paard dus ook stil te wachten tot ik heb gezadeld, dan aan het werk, en dan daarna weer in zijn stal? Wanneer heeft hij dan vrije tijd om lekker te scharrelen en met vriendjes te spelen en knuffelen?

Als ze maar 5 uurtjes vrij buiten staan, zou ik deze stal ook overslaan. Maar dan ben ik blijkbaar ook je doelgroep niet, ook prima. Dan vinden we andere dingen belangrijk voor ons paard.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:37

Wel fijn om de reacties te lezen.
Iedereen tevreden stellen lukt ook never nooit natuurlijk.
Ik weet van mijzelf dat welzijn van de paarden voorop staat en dat als ze geen 8 uur buiten komen ook gelukkig zullen zijn.
Er zit ergens natuurlijk ook een stuk eigen verantwoording bij van de eigenaar van het paard.
Je bent er zelf ook niet maar een uurtje neem ik aan?
Minimaal 5 uur buiten en en dan nog je eigen bijdrage is best prima denk ik?
Heel de dag door eten tot zijn beschikking en alle facaliteiten aanwezig die 'nodig' zijn.

Ken ook genoeg paarden die echt niet voor het buiten leven gemaakt zijn.
Om wat voor reden dan ook.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.[/quote]

Jij vraagt om een mening. Mijn mening is dat er genoeg stalling is waar ze rond de 4 uur buiten komen. Mijns inziens is die 5 uur veel te weining. Als ik dan een dag niet kom, staat hij 19 uur op stal. Nee daar wordt mijn pony niet blij van, dus dan zou ik niet voor jouw stalling kiezen. Even goede vrienden hoor. Ik weet alleen dat er juist veel vraag naar is in Zwolle; stalling met daadwerkelijk onbeperkt ruwvoer en minimaal 8uur buiten, ook in de winter.

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:13

Ik ben zelf in omgeving Zwolle heel lang op zoek geweest naar een stalling waar de paarden van licht tot donker buiten stonden in meer dan kleine vierkante paddocks zonder voer. Die plek is er haast niet. Indien je dat kan bieden dan denk ik dat je zo vol zit.

Ook een deel aanbieden wat wel 24/7 buiten kan indien dat kan op jou locatie.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Stalling omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:02

@amber_anne precies. Daar is echt behoefte aan in Zwolle!

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:19

Ben erg benieuwd hoe het er - na bijna een jaar - nu voor staat? Uit je OP begreep ik dat je toen over niet al te lange tijd zou gaan starten?

Discover the Hungarian "puszta" on horseback; www.hunnatura.com/node/2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy, Wieke en 40 bezoekers