vraagje voor mensen met een verzorgpaard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

vraagje voor mensen met een verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 20:41

hey hey

ik rij al ongeveer 5 jaar een welsh van aan vrouw. Dit welshje is 29 jaar. Sinds precies een jaar rij ik voor haar ook een friese merrie. Zij is 11 jaar. Veel mensen kennen mij op stal als: het setjes-tick-kind (ahah, klinkt wel leuk toch!) en die alles voor de paarden koopt.

nou mijn vraag:

kopen jullie ook veel (lees: erg veel) voor jullie verzorgpaardjes?

Ik wel! Hoe kom ik hier vanaf? Nouja, 1 voordeel hoef niks meer te kopen als ik een paardje koop (nouja, bijna niks meer, zolang ze dekjes passen van full dres. en alles verder full!)

gr eer


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:48

Ik heb nu een eigen paard, maar toen ik nog wel een verzorgpaard had kocht ik er ook alles voor. Had zelfs een eigen zadel voor die pony gekocht! Ze had zelfs 3 hoofdstellen van mij en nog veel meer. Ik vind het echt niet raar, zo laat je juist zien dat je er echt serieus mee bezig bent!
En als je ooit een eigen paard koopt heb je vast alles al, zo ging het bij mij ook. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:55

ik kocht/koop nog steeds voor alles mijn verzorgpony..mede doordat de eigenaresse er niets mee doet en die ouders geen verstand van paarden hebben..halsters/hoofdstellen en ik leer kindjes op Roosje rijkden..hartstikke eleuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:56

voorheen kocht ik altijd vrij veel voor mn paardje. dat was een paardje dat ik ook al een hele tijd deed. nu is het eigenlijk wel wat minder, dit paard heeft alles al!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:02

Ja hoor, dat doe ik ook.
Kost me veel geld maar ja.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:03

de merrie heeft alles al.. behalve pessoa teugel (lonegeren) maar die gaat ook komen nog.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:04

Dekens, springzadel, dressuurzadel, hoofdstellen, halsters, chabrakjes, borstels, nog meer borstels, alles. Alleen het eigen paard ontbreekt nog Haha!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:04

Heel normaal gedrag... ik doe het ook! ladingen rommeltjes zijn er al via mij de stallen ingeslopen.. En het houdt ook maar niet op! Even een dekje hier, paar peesbeschermertjes daar, spray zus en zalfje zo.. Maar wel leuk en straks als ik ook een eigen paard heb dan hoef ik niks meer te kopen (bijna)!!!!!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:06

Ik heb ook heel veel spullen voor Genderose gekocht!
Niet echt onnodige dingen, wel wat ik echt nodig had. Maar had zelf maar 1 dekje Tong uitsteken (de boer had er een hele stapel dus niet nodig)
Dekens, beenbescherming, halsters (had er maar een stuk of 12 voor Gen Bloos ) van alles, zelf ook voer (muesli, bix en slobber/zemelen en dergelijke)

Nu heb ik alles thuis liggen.
Ik zal het niet weg doen (wel wat dekens naar Mariska met Otto gegaan)
ooit als ik mijn eigen paard heb kan het mischien nog wel van pas komen.

(en daarnaast ben ik daar heel moeilijk in... Ik kan niet zomaar iets van de paardjes weg doen... HEb nog steeds een leeg potje zalf die ik voor Tannie gebruikte... Gestoord? Mischien een beetje Schijnheilig

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:06

Voor mijn nieuwe heb ik overigens nog niet zo veel gekocht. Of trouwens helemaal niets, maar voel mijn halster verslaving wel weer kriebelen Tong uitsteken

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:08

Hehe ik kocht zelfs spullen terwijl ik geen eens een eigen paard of verzorg paard had Schijnheilig

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:14

Ik heb een eigen hoofdstel vor Duvel en ik heb peesbeschermers en springschoenen etc voor hem gekocht. En dekjes. En ik heb een eigen uitrijdeken (weliswaar van de eigenaar voor de kerst gekregen, maar is wel van mij). En in de poetskist zitten ook borstels die ik gekocht heb en ik heb poetsspul voor het zadel gekocht. En de pessoateugel ga ik ook nog regelen. Het zijn vooral dingen die ik gebruik, maar sommige dingen gebruiken de eigenaar en de andere verzorgster ook wel (ik haal mijn dekje bijv. niet onder het zadel vandaan als er iemand anders gaat rijden de volgende dag). Oja, spons en zweetmes heb ik ook in de kast gehangen en spul voor zijn spieren voor in het water voor afsponsen, noem maar op.
Voor Jip heb ik een aantal dekjes, reflectiespul (dekje, hesje, peesbeschermers, lampjes, voor 's avonds buitenrijden) en ook een hoofdstel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:14

nee, eigenlijk niet. Een zakje snoepjes of appels af en toe. Spullen heeft de eigenaar van het paard allemaal, ik kan alles wat ik nodig zou hebben gebruiken. Dus ik vind het niet zo nodig om dingen te kopen.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:17

ik koop ook veel voor Maus... ik wil echt dat hij er goed en verzorgd bijloopt en dat we kunnen varieren met bijvoorbeeld een shabrakje... hmm... ik geef er eigenlijk inderdaad best wel veel geld uit, maar ja.. hij staat er wel tip top bij! (alleen GEEN setjes... hij heeft toch geen beenbescherming oid nodig Lachen )

Der Ellmauer Dancing Queen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:19

nee, eigenlijk niet... ik weet niet zo goed wat ik zou moetene kopen, rij nooit met bandages, dus zelfs setjes lukken niet (bovendien heb ik daar een schurfthekel aan Knipoog ) wel neem ik bijna elke week een zak wortels/appels mee.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:06

ik heb een verzorgpony en daar koop ik vreselijk veel voor. maar ze is al oud en heeft daardoor extra;s nodig vind ik. zo heb ik laatst een regendeken gekocht omdat ze niet meer ind e regen nar buitennmocht. maar goed. na tien jaar zie ik haar niet echt meer als verzorgpony!!! en ik heb meer zooi voor haar als vor mijn eigen paard!! best erg dus

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:10

Deed ik altijd wel ja lekker veel kopen voor je moppie Knipoog
Maar waar ik nu kom willen ze absoluut dat ik er niks voor betaal en als ik ga rijden nemen ze me mee naar een binnebak ergens en dat betalen hun gewoon enzo mag ik niet, dus ik ben verwend Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:13

Niet echt, alleen singel, shabrak, ledervet en de borstels die daar liggen zijn van mij. Soms koop ik een zak paardensnoepjes of neem ik appels mee, maar ik koop dat niet speciaal voor mn verzorgpaarden

Obelix is gewoon stoer!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:15

Volgens mij heb ik echt zowat alles zelf, het enige wat nog ontbreekt is een eigen paard Haha!
Dus ja, ik koop ook geregeld wat, omdat ik vind dat ook verzorgpaarden recht hebben op fijne spulletjes. En je kunt ze immers weer gebruiken voor een eventueel ander paard.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:22

Cody schreef:
Volgens mij heb ik echt zowat alles zelf, het enige wat nog ontbreekt is een eigen paard Haha!


Precies, dit heb ik ook, heb alles voor het paard gekocht, 2 zadels, hoofdstellen, de hele ratteplan. Maar dan heb ik ook bijna wel een eigen paard voor terug. De eigenaar doet de verzorging zoals voeren en mesten e.d.(en betaald Haha! )
De rest doe ik. Prima regeling, alleen wil mijn portomonnai wel eens tegensputteren als ik weer in een ruitersportzaak ben, alsof Niels niet al genoeg dekjes e.d. heeft Schijnheilig

Veni, vidi, vici

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:13

ik heb ook al heel erg veel gekocht.
van voer tot wondspray, geen sjabrakjes of zadels, want die zijn al aanwezig!

als ik een eigen paard heb, wordt het volgens mij alleen maar erger Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:56

Ik koop ook aardig wat, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat ze allemaal al hebben voor die pony, hebben ze al veel, vind ik het onzin om daar nog dingen bij te gaan kopen die toch niet worden gebruikt.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 08:05

ik koop wel aardig wat spullen maar niet "heel erg veel" ik koop voornamelijk dingen die we nodig hebben.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:51

yes, yes, yes, ik ben gelukkig niet de enige.

ik heb echt alles en idd alleen me eigen paardje mist nog Huilen
zal je zien, heb ik alles, past tie niks hahahahahaha

maar goed, ik ben gelukkig niet de enige!

gr eer

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:55

Ja inderdaad, ik dacht ook dat ik de enige was die dat deed! Haha!
Ik heb ook dekjes, peesbeschermers, bandages, halsters, enz... En allemaal in setjes! Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 22 bezoekers