vraag over inenten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

vraag over inenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 14:07

Mijn paard is gister ingeent tegen de griep etc, maar hoe lang mag je dan niet rijden?
Ik wil vanavond weer in de les rijden, mag dat al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:09

Ik geef een paard altijd een hele dag rust na enten, sommige paarden reageren er heftiger op. Maar die les zou ik nog even overslaan, het paard voelt zich nu toch niet zo lekker, en dan ga je er morgen mee rijden Lachen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 14:10

Hij was gister avond helemaal niet rustig ofzo, gewoon net zo levendig als normaal...
Morgen rijd de baas zelf dus kanm ik zowiezo niet rijden

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:32

Hangt van je paard af, de mijne reageerd er trouwens elke keer verschillend op. De eerste keer, toen ik hem nog maar net had, wist ik van niets en ben gewoon naar les gegaan. Niets aan de hand. Het jaar daarop dacht ik, ach hij heeft er toch geen als t van, maar hij was de dag na de les zo ztijf als een plank. Ik dus de dag zelf niet gaan rijden. Maar de volgende dag.. dat kan denk ik wel hoor!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:29

Voor zover ik weet is het zo dat wanneer het paard voor de eerste keer geent wordt je even een dagje rustig aan moet doen.
Maar wanneer het paard al vaker geent is en daarbij 'geen rare dingen opgetreden zijn' je gewoon kunt gaan rijden as usual.