Ongevraagde hulp op de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:12

Mariek_ schreef:
Kan het niet zijn dat de mest wordt 'opgegeten' door kevertjes? Er zijn heel veel kevertjes actief en die maken de mest tot een soort platte kruimelige substantie. Daardoor kan het zijn dat je de mest niet meer goed ziet liggen. Is bij mij ook zo namelijk.....


De mest is dan nog wel zeker te zien, ofja waar het lag. En het krioelde van de beestjes hier! :)

En dat verklaard nog altijd niet dat de kruiwagen leeg was en de hark enzo opgeruimd waren... :')

Hopelijk kom je er vlug achter hoe en wat TS!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:50

Melewel94 schreef:
Mariek_ schreef:
Kan het niet zijn dat de mest wordt 'opgegeten' door kevertjes? Er zijn heel veel kevertjes actief en die maken de mest tot een soort platte kruimelige substantie. Daardoor kan het zijn dat je de mest niet meer goed ziet liggen. Is bij mij ook zo namelijk.....


De mest is dan nog wel zeker te zien, ofja waar het lag. En het krioelde van de beestjes hier! :)

En dat verklaard nog altijd niet dat de kruiwagen leeg was en de hark enzo opgeruimd waren... :')

Hopelijk kom je er vlug achter hoe en wat TS!


Dan doen die beestjes natuurlijk.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:56

wat een bijzonder verhaal , ben benieuwd wie de *poepdief* is :D

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:36

Maanlicht schreef:
Melewel94 schreef:


De mest is dan nog wel zeker te zien, ofja waar het lag. En het krioelde van de beestjes hier! :)

En dat verklaard nog altijd niet dat de kruiwagen leeg was en de hark enzo opgeruimd waren... :')

Hopelijk kom je er vlug achter hoe en wat TS!


Dan doen die beestjes natuurlijk.


Sorry, dat had ik dan weer niet gelezen haha

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:17

Wat komen er sowieso ook bizarre verhalen voorbij zeg. Ik schrik gewoon van de brutaliteit van mensen soms :o

Alhoewel dat verhaal met die schapen wel mooi was maar die steelt dan ook niets :j
Iemand in nood zou ik ook helpen maar niet als er al diefstal aan vooraf is gegaan 8)7

Ben benieuwd ts of je erachter komt... ik zou er toch ook wel benauwd van worden

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:19

LukieBradley schreef:
Wat komen er sowieso ook bizarre verhalen voorbij zeg. Ik schrik gewoon van de brutaliteit van mensen soms :o

Alhoewel dat verhaal met die schapen wel mooi was maar die steelt dan ook niets :j
Iemand in nood zou ik ook helpen maar niet als er al diefstal aan vooraf is gegaan 8)7

Ben benieuwd ts of je erachter komt... ik zou er toch ook wel benauwd van worden


Dit soort verhalen hoor ik zó vaak, dat het voor mij echt reden is om mijn paard nog enkel in pension of (bij mij of een ander die ik vertrouw) aan huis te willen hebben. Gemeentegrond, gehuurde weitjes zonder toezicht: no way! Ik hoor veel te veel verhalen van mensen die ongevraagd je weide in komen...

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:21

Skippy01 schreef:
LukieBradley schreef:
Wat komen er sowieso ook bizarre verhalen voorbij zeg. Ik schrik gewoon van de brutaliteit van mensen soms :o

Alhoewel dat verhaal met die schapen wel mooi was maar die steelt dan ook niets :j
Iemand in nood zou ik ook helpen maar niet als er al diefstal aan vooraf is gegaan 8)7

Ben benieuwd ts of je erachter komt... ik zou er toch ook wel benauwd van worden


Dit soort verhalen hoor ik zó vaak, dat het voor mij echt reden is om mijn paard nog enkel in pension of (bij mij of een ander die ik vertrouw) aan huis te willen hebben. Gemeentegrond, gehuurde weitjes zonder toezicht: no way! Ik hoor veel te veel verhalen van mensen die ongevraagd je weide in komen...


Echter ligt dit gehuurde weiland achter het huis van TS, dus het is niet dat er geen huizen bij staan.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:21

Wauw, wat naar! Ik snap soms echt niet waarom mensen zulke dingen verzinnen om te doen...

Je hebt ook camera's zonder WiFi (of andere) verbinding. Die nemen de beelden op op een geheugenkaartje en die beelden kun je dan terug kijken. Misschien is dat een idee?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:24

Kaitlyn schreef:
Echter ligt dit gehuurde weiland achter het huis van TS, dus het is niet dat er geen huizen bij staan.


Klopt, en dan zou je dus een minimaal risico verwachten... als het zelfs dán nog gebeurt.... ;) risico's uitsluiten kun je nooit, maar minimaliseren door ze tegen huis/ in pension te zetten wel, toch? :)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:25

Ben het met je eens hoor skippy, de mijne staan op een boerderij waar je ze vanaf straat niet ziet en ongenode gasten niet makkelijk komen.
Idd zulke soort weitjes zouden niets voor mij zijn.
Volledig zelfzorg prima maar ver van ongenode gasten af :Y)

Enkel idd ligt dit weiland blijkbaar niet direct bereikbaar voor anderen dus dan zou het mij ook nog erger benauwen

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:29

LukieBradley schreef:
Ben het met je eens hoor skippy, de mijne staan op een boerderij waar je ze vanaf straat niet ziet en ongenode gasten niet makkelijk komen.
Idd zulke soort weitjes zouden niets voor mij zijn.
Volledig zelfzorg prima maar ver van ongenode gasten af :Y)

Enkel idd ligt dit weiland blijkbaar niet direct bereikbaar voor anderen dus dan zou het mij ook nog erger benauwen


Ja precies dat: volledig de zorg dragen prima, maar wel met toezicht..

Bij TS is het écht een hele bizarre situatie. Ben dan ook enorm benieuwd naar hoe de vork in de steel zit hier...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:46

Ik begrijp dat je niet blij bent met iemand die zomaar op je weide komt en mest.
Bij mij mogen ze dat gerust doen,een geheime mester,die verder nergens aanzit.Ikzelf zou het wel prettig vinden als me weiland elke dag gemest is.Maar dat kan hier niet,ik heb echt álles op slot staan,kruiwagens, waterpomp,hek,de stal,de zadelkasten,de camera,echt alles.Dan zou die zijn eigen materiaal moeten mee nemen.

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:49

Oké dit is echt vreemd ja..
Ik ben echt benieuwd , ik hoop dat je er gauw achter komt ts :=

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:18

Wij konden laatst een wildcamera lenen van het IVN. Misschien is dat een idee? Hoef je er geen te kopen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:37

Wat creepy zeg! Dat er serieus mensen dit doen is echt krankzinnig. Ik hoop dat je snel antwoorden krijgt. Het is wel een beetje komisch maar tegelijkertijd ook wel eng.

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 13:48

Wat een reacties!
Had niet verwacht dat dit topic zo veel aandacht zou krijgen :o
Ik ga inderdaad eens kijken voor een wildcamera, dat is ook gewoon handig voor ‘normaal’.

Hier verder niks spannends of nieuws te melden. Heb geen sporen meer gevonden, maar ben vandaag de hele dag in en rond de weide bezig dus dat kan de persoon afschrikken. Moest er iets nieuws gebeuren dan laat ik het jullie weten ;)

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:54

Haha ja wij wachten allemaal af :')

Misschien weer dezelfde dag volgende week dat diegene komt?

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:59

Heel vreemd zeg! Ik wordt daar ook altijd heel erg zenuwachtig van. Ik heb eens gehad dat een bezorgde buurvrouw mijn shet met hb op de grote weide bij de andere paarden gooide want het was zo zielig voor haar op de paddock... (even voor de duidelijkheid, de paddock lag aangrenzend aan de weide en de shet was prima relaxed daar...) Ze heeft ook wel eens de hele groep naar de grote weide gelaten terwijl de omheining daar kapot was. Gewoon hek open gezet, paarden uitgebroken, 1 in het veerooster beland... Je snapt dat ik daar echt heel erg boos om ben geweest. Uiteindelijk mijn paarden verhuisd want het liep uit de hand.... Mensen moeten zich niet met andersmans zaken bemoeien, ze weten niet waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn..

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:04

01San schreef:
Haha ja wij wachten allemaal af :')

Misschien weer dezelfde dag volgende week dat diegene komt?


Ik kijk ook steeds weer even in het topic in de hoop op een "ontknoping". :')

@Marrit; dat is wel een heel nare situatie die je beschrijft. Kan me voorstellen dat je daar veel hoofdpijn van hebt gehad zeg. :(:)

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:10

:') Bokt en het mysterie van de poepdief

Wat een apart verhaal zeg,
Random acts of kindness loopt wel een beetje uit de hand als ik het zo hoor

Is een bewegingssensor met een lamp niet een idee?

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 15:06

kitsunemimi schreef:
:') Bokt en het mysterie van de poepdief

Wat een apart verhaal zeg,
Random acts of kindness loopt wel een beetje uit de hand als ik het zo hoor

Is een bewegingssensor met een lamp niet een idee?


Dit heb ik wel al :) als het donker wordt er er komt iets of iemand voorbij de sensor dan springt het licht aan :o

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:10

Skippy01 schreef:
Kaitlyn schreef:
Echter ligt dit gehuurde weiland achter het huis van TS, dus het is niet dat er geen huizen bij staan.


Klopt, en dan zou je dus een minimaal risico verwachten... als het zelfs dán nog gebeurt.... ;) risico's uitsluiten kun je nooit, maar minimaliseren door ze tegen huis/ in pension te zetten wel, toch? :)


Ik dacht dat je niet goed had gelezen en jij dacht dat TS ze ergens op een "achteraf" huur weiland heeft gezet. Maar dan zijn we het inderdaad eens. :D

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:27

:+
Jazzie03 schreef:
kitsunemimi schreef:
:') Bokt en het mysterie van de poepdief

Wat een apart verhaal zeg,
Random acts of kindness loopt wel een beetje uit de hand als ik het zo hoor

Is een bewegingssensor met een lamp niet een idee?


Dit heb ik wel al :) als het donker wordt er er komt iets of iemand voorbij de sensor dan springt het licht aan :o


Ja logisch haha, dat word dan toch verkleed als struik :+

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:41


01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:41