belasting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SnowWhite
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: leeuwarden

belasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 16:17

HaY,
Ik had gehoort van een vriendin van mij dat je paarden belasting moet betalen nu het 2004 is is dat waar???


IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:18

hoort niet bij ITP

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:26

Indd, de moddies zullen hem wel verplaatsen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:51

Ik verplaats hem naar VMR Lachen.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:59

ik heb hier nog niks over gehoort! Anders moet je even de site van de belastingdienst raadplegen...

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:44

hmmm lijkt me niet hoor :S b-tje vreem maar oke, als het wel zo is is dat behoorlijk euhm tje....K*t

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:42

Goh...zou dat de ECHTE reden zijn voor het paardepaspoort en chip ?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:21

Is ze niet in de war met wegenbelasting voor je paardentrailer? Haha! Dat moet altijd al wel, maar nu de trailers zelf een eigen kenteken krijgen wordt daar straks beter opgelet. Je paard zelf hoef je volgens mij nog niet op te geven bij de belasting! Lijkt me ook logisch omdat je hem ook niet af mag trekken (van de belasting dan ja)...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:27

NOG niet.. mn dierenarts zei laatst wel dat ie dacht dat dat vast wel zou komen nu met die paspoorten en chips.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:15

Ik zit er ook al op te wachten.
Er word al lang gesproken over paardenbelasting. Voor het eerst hoorde ik het in 1982.
In 2006 is het voor elk paard verplicht een chip te hebben, dan staat ieder dier die langer dan een half jaar in Nederland is geregistreerd.
Tja dat is makkelijk eigenaren vinden.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:35

Mist schreef:
Goh...zou dat de ECHTE reden zijn voor het paardepaspoort en chip ?


kom je er nu al achter? Anyway, het is NOG niet, maar ze zijn wel nog steeds aan het meuten om ook de paarden op de minas te zetten (wat inhoudt dat je 2.2 paard (oid) per hectare mag hebben

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:41

In eemnes zijn ze er al wel mee bezig hoorde ik... Net zoiets als hondenbelasting. Ze willen het zo gaan doen dat de boeren en paardenhouders (op eigen land) moeten gaan betalen voor het aantal stallen wat ze hebben...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit via via heb gehoord hoewel het wel een betrouwbare bron is wat dit soort dingen betreft..

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:25

Lissalover schreef:
In eemnes zijn ze er al wel mee bezig hoorde ik... Net zoiets als hondenbelasting. Ze willen het zo gaan doen dat de boeren en paardenhouders (op eigen land) moeten gaan betalen voor het aantal stallen wat ze hebben...


Dat is goedkoop voor mij.......ik heb geen stal Haha!

Ongetwijfeld denk ik inderdaad dat er ooit wel een tijd komt dat er belasting betaald moet worden voor paarden en ponys.......zucht, moeten we nog meer belasting betalen

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:51

Noop, stond niet in het regeerakkoord en is dus voor 2004 nog niet ingevoerd. Heb er ook nog maar weinig tot niets over meegekregen van het ministerie van financien, en ik krijg toch dagelijks de nieuwste besluiten en wetsvoorstellen binnen (werk als belastingadviseur)

Maar in de toekomst???...... tel maar uit!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:28

Dat dacht ik ook meteen toen die chips verplicht werden, ze moesten het gewoon ergens voor misbruiken, maar toen werd het nog door iedereen weggewimpeld hier op bokt en zei bijna iedereen dat dat niet zou gebeuren. Maar ze zullen die chips er toch zeker wel voor hebben ingevoerd Verward Zou niet weten wat ze er anders zo plotseling mee zouden willen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:22

Zeker weten dat er zoiets als paarden belasting gaat komen.
Nu moeten alle paarden geregistreerd zijn, dus dat is makkelijk om dat daar aan vast te koppelen.
En als NL ergens kan vangen, zal het dat niet laten.
We moeten ergens onze niet werkende mensen van betalen.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:56

stef"]
[quote="Mist schreef:
Goh...zou dat de ECHTE reden zijn voor het paardepaspoort en chip ?


kom je er nu al achter? Anyway, het is NOG niet, maar ze zijn wel nog steeds aan het meuten om ook de paarden op de minas te zetten (wat inhoudt dat je 2.2 paard (oid) per hectare mag hebben
[/quote]

Was behoorlijk sarcastisch bedoeld hoor Knipoog volgens mij ben je het al verplicht als je inkomstenbelasting moet betalen, bijzondere verzamelingen etc. moet je ook opgeven.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:06

stef schreef:
kom je er nu al achter? Anyway, het is NOG niet, maar ze zijn wel nog steeds aan het meuten om ook de paarden op de minas te zetten (wat inhoudt dat je 2.2 paard (oid) per hectare mag hebben


Even ter info (en een beetje off-topic) de hele minas is afgekeurd door de EU. Vanaf 2006 komt er een nieuw systeem en ze hebben het daar bij LNV al druk genoeg mee. Voordat paarden er echt aan moeten geloven duurt nog wel even. Overigens Minas heeft te maken met mestproductie. Die paardenbelasting zal wel net zo iets als hondenbelasting worden. Dan hangt het vast en zeker ook van de gemeente af hoeveel je mag betalen. Maar goed eerst meer oren dan pas geloven.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:12

O ja, die chips worden misschien wel ingevoerd om ingeval van dierziekten te kunnen uitvinden waar het paard vandaan komt etc. (Zoiets al waar de orrmerken van koeien voor bedoeld zijn) En zo naar de bron te kunnen gaan. Want er zijn genoeg verschrikkelijke paardenziekten die ook de export van al het vee kunnen beperken en dat is dan weer economisch slecht.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:51

Gister op de radio was er een discussie over hondepoep. Zei een dame die een paard heeft dat paardepoep eerder weg is op straat dan hondepoep. Hondepoep zou vettiger zijn en paardenpoep zou eerder opdrogen en wegspoelen met de regen omdat het plantaardig is. Kreeg ze een heel scala van hondebezitters over zich heen. Paardenbezitters moeten ook maar belasting gaan betalen. Ze hadden het niet over de invoering gehad dus volgens mij staat het niet voor 2004 op de agenda. Anders had er wel iemand naar de radio gebeld denk ik.

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:47

Ik dacht dat je al belastig moest betalen, maar alleen als je 7 of meer paarden hebt. Iemand die weet hoe dat zit?

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:44

Volgens mij heeft 7 of meer paarden te maken met een vergunning voor stalling(en mestafvoer)

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers