Leeftijd van instructrice?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 23:02

Nu ik behoorlijk wat ervaring qua lesgeven heb opgedaan in de USA, zat ik eens te denken of ik daar misschien wat mee kan hier in NL. Ik zat dan te denken aan gewoon manegelessen of kinderen met een eigen paard van beginners tot B, misschien L. Zou dat iets zijn denken jullie? Ik heb in Amerika lesgegeven aan kinderen die nog nooit een paard gezien hadden tot waar ze ongeveer met wijken aan de slag gingen. Dat waren kinderen van 6-16. Zou ik een kans maken op een manege? Of zal mijn leeftijd of rijervaring een punt zijn? Ik ben nl 18 en zelf als 18 jarige wil ik absoluut geen les van mensen die jonger dan mij zijn! (kweenie waarom maar voelt zo maf... of ligt dat nou aan mij?) Ik rijd 10 jaar ofzo, maar heb geen wedstrijdervaring (afgezien van wat onderlinge wedstrijdjes) Ik vond dat in de USA het lesgeven me best afging, vandaar. Ben dus benieuwd naar wat jullie van mij als instructrice zouden vinden Bloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 23:15

Kom mij maar een lesje geven hoor Laura!!! Ik wil wel een boktmeeting en dan kan ik meteen mooi een oordeel vellen haha. Ideetje?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 07:40

same here trouwens ik heb als 15 jarige de beginnerslessen gedaan op de manege omdat men vond dat ik heel goed kon uitleggen en zo rustig bleef (kreeg ook de bange ukkie's wel een paar passen aan het draven)
Ik denk zelf dat je voor het leren lichtrijden en de figuren aan leren en de teugels op de goede manier vasthouden (dat soort dingen)niet echt te jong bent als je zelf een aardige B proef rijd lukt dit al wel.
zodra ze klaar waren voor hun eerste dimploa (stap ,draf links/rechts en een grote volte/gebrokelijntje) gingen ze naar een les hoger