Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WesternExp

Berichten: 2
Geregistreerd: 04-01-19

Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 12:33

Hallo Allemaal,

Heeft iemand deze specifieke matten in zijn of haar stal(len) liggen?

Zijn ze vloeistof dicht? Of loopt de urine door de puzzelranden onder de matten?
Kunnen de paarden ze er makkelijk uittrekken omdat EVA lichter is dan rubber?

Hebben jullie verder nog specifieke voor- en of nadelen?

Ik ben op zoek naar reacties over de matten specifiek van JEBIMEX/ MULTIMATTEN SHOP. Er zijn geen vergelijkbare in NL volgens mij.

Bedankt Alvast Es

https://www.multimattenshop.nl/stalmatten/

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:40

Geen ervaring.
Maar lijken me vrij glad, zo van de foto's.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die ze gebruiken.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:52

Voor in trailer of poetsplaats lijken ze me prima, voor in de stal lijkt het me niks. Ik heb speeltuintegels/rubbertegels in de stal liggen, die zijn ruw, maar wel dempend, heb overigens alleen de eerste 1,5 meter van de stal, de rest is gewoon nog beton met flinke laag vlas.

Vind ze ook behoorlijk prijzig, voor een stal van 3x4 heb je de dus 42 tegels nodig, dat is 420 euro 8)7

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:16

Geen ervaring met specifiek deze matten, wel hebben wij Mayomatten in de stal liggen, ook van EVA schuim, en aan de foto te zien is dat best goed vergelijkbaar en misschien zelfs gewoon hetzelfde, al zijn de mayomatten flink groter van formaat. Daarom reageer ik toch maar :o Qua prijs komt het uiteindelijk ook wel overeen. Wij hebben ook nog naar deze gekeken, maar uiteindelijk toch voor Mayo gekozen omdat je daar zo min mogelijk naden mee hebt.

De mayomatten zijn in elk geval vloeistofdicht, en blijven bij ons keurig op de plek liggen ("klem" tussen de wanden, m.u.v. een reep van ca 30 langs de achterwand, waar alleen een dikke laag mot ligt. Met leggen hebben we het zo uitgekiend dat op en om de plek waar het meest geplast wordt geen naad/rand ligt, want urine kan natuurlijk wel door de randen heen, al leg je ze nog zo strak. Het lijkt me dat hoe meer randen/naden je hebt, hoe meer kans op vocht onder de matten. Onze matten liggen op beton, met daaroverheen nog een laag mot. Bevalt tot nu toe prima. Paardlief ligt er graag op, en ze worden absoluut niet glad.
Rubber binnen in stal (dat heeft hij buiten wel liggen) was voor ons geen optie, omdat daar een dichte betonnen ondervloer is, en we bang waren dat dat uiteindelijk gaat stinken.

jill

Berichten: 226
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:35

De matten zijn vloeistofdicht maar de urine loopt tussen de puzzel naden door.
Niet glad en zacht om op te liggen.
Ze zijn niet zo vorm vast en als je er later matten bij koopt passen ze niet in elkaar omdat de oudere matten dan wat uitgelopen zijn.
Mij bevallen de puzzel matten van rubbermatten 24.nl beter, zijn wat harder en zwaarder maar goed vormvast en makkelijk later uit te breiden. Deze zijn ook groter en makkelijker met uitmesten en schoonmaken.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:45

Wij hebben ze ook in de stal liggen. Weliswaar niet over de hele bodem strak tegen de stal wanden.. En dan met een laag vlas erop. Bevalt vrij goed, paarden ervaren het als comfortabel. Eentje graaft vaak een kuiltje in het vlas waar ze in gaat liggen, rechtstreeks op de matten.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:57

Wij hebben een paddock van deze matten, die liggen op beton (ex tennisbaan). Ze liggen nu al een paar jaar, schuiven vrijwel niet (in tegenstelling tot de oude versie zonder puzzelranden, die schuiven wel wat en daar kunnen de paarden ook wel mee slepen, met de puzzelversie niet). Ze zijn niet echt glad behalve als er ijs op vriest natuurlijk :+ De paarden liggen er prinsheerlijk op. Bij ons liggen ze buiten, de urine droogt dan deels op en deels gaat het door de puzzelrandjes heen.

PetraZ
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:02

Sandra_H schreef:
Geen ervaring met specifiek deze matten, wel hebben wij Mayomatten in de stal liggen, ook van EVA schuim, en aan de foto te zien is dat best goed vergelijkbaar en misschien zelfs gewoon hetzelfde, al zijn de mayomatten flink groter van formaat. Daarom reageer ik toch maar :o Qua prijs komt het uiteindelijk ook wel overeen. Wij hebben ook nog naar deze gekeken, maar uiteindelijk toch voor Mayo gekozen omdat je daar zo min mogelijk naden mee hebt.

De mayomatten zijn in elk geval vloeistofdicht, en blijven bij ons keurig op de plek liggen ("klem" tussen de wanden, m.u.v. een reep van ca 30 langs de achterwand, waar alleen een dikke laag mot ligt. Met leggen hebben we het zo uitgekiend dat op en om de plek waar het meest geplast wordt geen naad/rand ligt, want urine kan natuurlijk wel door de randen heen, al leg je ze nog zo strak. Het lijkt me dat hoe meer randen/naden je hebt, hoe meer kans op vocht onder de matten. Onze matten liggen op beton, met daaroverheen nog een laag mot. Bevalt tot nu toe prima. Paardlief ligt er graag op, en ze worden absoluut niet glad.
Rubber binnen in stal (dat heeft hij buiten wel liggen) was voor ons geen optie, omdat daar een dichte betonnen ondervloer is, en we bang waren dat dat uiteindelijk gaat stinken.


Hi Sandra,
Ik lees jouw ervaring met de Mayo matras en dat jullie een rand van 30 cm open hebben gelaten. Gaan de matten niet schuiven dan?
Bevallen de matten goed? Gebruik je echt minder strooisel? Dank alvast voor je reactie!
Groetjes,
Petra

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:35

PetraZ schreef:
Hi Sandra,
Ik lees jouw ervaring met de Mayo matras en dat jullie een rand van 30 cm open hebben gelaten. Gaan de matten niet schuiven dan?
Bevallen de matten goed? Gebruik je echt minder strooisel? Dank alvast voor je reactie!
Groetjes,
Petra


Die open rand is alleen langs de achterwand, de matten blijven prima liggen. En ja ze bevallen erg goed, we zijn er nog steeds heel blij mee :j We gebruiken minder strooisel in die zin dat we voorheen de hoeveelheid van in elk geval drie balen mot hadden liggen, en nu nog 1 tot anderhalf. Hij staat nog steeds lekker dik "opgestrooid", dat hoeft op zich niet, een dunnere laag zou ook volstaan maar dit vinden we zelf fijner. We hebben de matten ook neergelegd puur voor het (lig)comfort en niet met het doel strooisel te besparen.

PetraZ
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-08-17

Re: Ervaringen multimattenshop/jebimex Stalmatten van 62x62cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:48

Dankjewel Sandra