Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 07:51

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een stalling voor een kleine pony (max 1.15) het is niet voor kleine kinderen bedoeld maar puur omdat ik rijden niet het belangrijkste vind.

Alleen ik zit met een dingetje dat we niet zo veel budget hebben voor de stalling en het liefst willen dat de pony zoveel mogelijk naar buiten mag. Dus we willen het liefst gratis of anders ongeveer €50 maar als dat echt niet kan richting de €100 maar daar houd het dan ook echt bij op. Oja als het meer richting de €100 gaat moet wel echt het voer zijn bij ingegrepen.

Zelf woon ik in Amersfoort noord en ik zou er elke dag (of meerdere keren op een dag) naartoe willen fietsen en dan zou het fijn zijn dat het niet verder is dan 20 a 25 minuten fietsen. Dus denk hier bij aan hoogland, Bunschoten-Spakenburg, een klein beetje richting Soest.

Dus ken jij op plekken stallen (die ook een site hebben met meer informatie het liefst) of mensen waarbij dat zou kunnen?

Mvg Marit


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:55

Die ga je denk ik niet vinden. Alleen al voer ben je meer dan dat bedrag per maand kwijt

Be happy eat a snackkie

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:57

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Classico

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:57

pfff rondom amersfoort ga je dat denk echt niet vinden. Zit je al snel richting 150/180 euro

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:57

Lijkt me (vrijwel) onmogelijk...? Voor de 100 euro gaat het je misschien wel lukken een plekje in een weide te krijgen, maar veel minder niet verwacht ik. Ik zou ook zeker niet beginnen over “liefst gratis”, dan zou ik je meteen de laan uit sturen. :=

Zou je er wel aan beginnen met zo’n krap budget?
Laatst bijgewerkt door Kyno op 14-02-19 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:58

Als 100 euro voor stalling al te veel is.. is er dan wel een pot voor eventuele noodkosten?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

nicolanca
Berichten: 933
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:58

Ik ken zo’n plek niet, maar ik zou hier wel de vraag willen stellen of je bij je plannen ook rekening hebt gehouden met de kosten voor de hoefsmid en dierenarts?

Tussen de oren van het paard blaast de wind uit het paradijs

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:58

Dit ga je idd niet vinden en vooral niet in die omgeving.
Bij ons in het noorden beginnen de meesten al 150 euro. En dan heb je nog niet alles erbij in zitten.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:59

Dat bestaat niet. Die van mij staan in de regio waar je zoekt en per maand ben ik in de winter al 400 euro kwijt aan stalling en hooi (voor 2 paardjes). Dan hebben ze nog geen gram brok, zijn ze niet bekapt, is er niks vervangen als het kapot gaat enz. enz.

Paarden houden is nou eenmaal niet goedkoop. De vorige eigenaar van mijn ruin had 'm wel ergens op een wei lopen voor 50 euro in de maand maar dat was in Friesland. Hier ga je zoiets niet vinden.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:03

Hoe realistisch is het dat iemand je pony gratis wil stallen? Ik denk dat je het beste naar weilanden kan gaan kijken. Die hebben doorgaans geen website.

In de winter moeten ze bijgevoegd worden met hooi. Met alleen hooikosten zit ik per pony al tussen de 50 en 80 euro..

Heb je de pony al? Anders zou ik aanraden om nog even een paar jaar door te sparen

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:03

Beste TS: niemand gaat geld toegeven op een paard van een ander. Aan hooi en onderhoud van een weide ben je gewoon gemiddeld 100 euro per maand kwijt voor één paard.
Iemand die jou een wei/plek aanbiedt voor minder gaat je paard te weinig voeren om er geen verlies op te draaien. Maw, dan heb je een pony die vermagerd in de bagger staat, met een onveilige afrastering van de wei met een beetje pech.

Oftewel: áls er mensen zijn die jou tóch dat plekje voor 50 euro aan gaan bieden, weet dan dat je pony er de dupe van zal zijn - niet de portemonnee van de eigenaar van de wei.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 14-02-19 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:04

Ook plek op een weiland is hier niet voor dat bedrag. De goedkoopste die ik zo kan verzinnen is 100 p/m en dat is exclusief (niet al te gezond) ruwvoer. En zo te lezen voor TS ook te ver fietsen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-02-19 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:06

Je gaat dat niet kunnen vinden, ik woon in Amersfoort en ken heeel veel plekken, heb ook op veel plekken gestaan met mijn pony. Maar de staleigenaar zal dan verlies draaien.

Is het wel verstandig om aan een pony te beginnen als dit al teveel is?

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 08:08

Nou ik ken wel meerdere mensen in de omgeving die het gratis doen alleen daar is het al vol. Dus ik dacht misschien weten jullie een plekje waar dat ook kan. Maar anders moet het maar richting de €100 per maand gaan en dan het voer enzo er niet bij zit als het volgens jullie niet gaat lukken. Want ik zoek niet perse iets bij een pensionstalling maar gewoon bij mensen thuis (die willen het toch meestal wel goedkoper doen voor een kleine pony)...

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:09

gratis doen? dus je bedoelt eigenlijk dat die mensen zomaar zo'n 100 euro per maand betalen voor andermans pony? waarom zouden ze?

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:09

MARlT schreef:
Nou ik ken wel meerdere mensen in de omgeving die het gratis doen

Ik ontvang héél graag een PB met informatie over deze locaties. Dan rijd ik er vandaag direct even naartoe om te vragen of ik op een wachtlijst mag.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 08:10

Koper schreef:
Ook plek op een weiland is hier niet voor dat bedrag. De goedkoopste die ik zo kan verzinnen is 100 p/m en dat is exclusief (niet al te gezond) ruwvoer. En zo te lezen voor TS ook te ver fietsen.



Waar is dat TS precies en waar is TS de afkorting van?

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:10

Ook mensen thuis gaan er geen geld op toeleggen. En mensen thuis kunnen hun ruwvoer vaak niet zelf winnen, moeten in kleine hoeveelheden inkopen en hebben daar dus meer kosten aan. Ze kunnen hun onderhoud niet als kosten afschrijven, noch hun hypotheek. Kortom, de daadwerkelijke kosten zijn voor particulieren over het algemeen hóger dan voor bedrijven.

TS = topic starter, dat ben jijzelf dus Marit.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 14-02-19 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:10

Jij bent de TS, TS betekent topic starter. Dus ik wil van jou graag een PB waar ik mijn paardjes gratis kan neerzetten hier in de omgeving.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 08:12

Koper schreef:
MARlT schreef:
Nou ik ken wel meerdere mensen in de omgeving die het gratis doen

Ik ontvang héél graag een PB met informatie over deze locaties. Dan rijd ik er vandaag direct even naartoe om te vragen of ik op een wachtlijst mag.



Nou dat zijn gewoon bij boeren die ze hebben gevonden om te gaan aanbellen of via via die hun kleine pony zien als weide maatje.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:13

Ik kom je even uit je droom helpen... gratis stalling kan je wel al vergeten. Er is niemand die gratis stalling met voer etc bied. Ook ga je niks vinden voor 50 a 100 euro per maand, dat kan ik je nu al verzekeren.
Mijn pony staat ook in deze omgeving. Mijn maandprijs voor stalling? 180€ inclusief voer maar exclusief mesten en binnen/buiten zetten. En die 180 euro is maar een klein gedeelte van je maandprijs.... Wat dacht je van hoefsmid, tandarts, entingen, ontwormingen, medische zorg en materiaal voor je pony?
Ik zit hier gemiddeld aan de 300 a 400 euro per maand met stalgeld.
Dus.. Ik denk dat jij jezelf vooral moet afvragen of een pony wel financieel verantwoord is. En ook een kleine pony kan klauwen met geld kosten hoor. :):)

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:13

MARlT schreef:
Nou dat zijn gewoon bij boeren die ze hebben gevonden om te gaan aanbellen of via via die hun kleine pony zien als weide maatje.

Prima, geen probleem. Ik zie graag een PB met adressen tegemoet.

Want ik geloof er namelijk geen barst van. Ik heb hier in de omgeving overal aangebeld, geloof me maar. En wat jij omschrijft heb ik hier niet kunnen vinden.

Edit: mijn kleine pony (shet) kost me inderdaad ongeveer zo veel als de grotere. Zelfde prijs voor stalling, ze eet alleen wat minder hooi en sloopt niet elke maand een voerbak :roll: Maar ze heeft gewoon ook vliegenspray, brok, muesli enz enz enz nodig. Bekappen is wel ietsjes goedkoper voor haar, ik weet alleen niet hoe veel het scheelt want bij mijn huidige bekapper heb ik altijd voor samen afgerekend :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-02-19 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:15

MARlT schreef:
Nou ik ken wel meerdere mensen in de omgeving die het gratis doen alleen daar is het al vol. Dus ik dacht misschien weten jullie een plekje waar dat ook kan. Maar anders moet het maar richting de €100 per maand gaan en dan het voer enzo er niet bij zit als het volgens jullie niet gaat lukken. Want ik zoek niet perse iets bij een pensionstalling maar gewoon bij mensen thuis (die willen het toch meestal wel goedkoper doen voor een kleine pony)...


Gratis??? Waar?? Dan verhuis ik per direct. Ook bij mensen thuis betaal je de volle pot hoor! Ik sta hier ook bij iemand aan huis die een stalletje overhad en ook dan betaal ik toch echt 180 euro.
En kleine pony of niet... ook die hebben gewoon maandelijkse terugkomende kosten.

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:17

Maar Marit.. Als die 100 euro al een "probleem" is, hoe ga je dan de andere kosten voor je pony betalen? Vergis je echt niet in het geld... duurste hobby ooit.

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 08:18

Nou prima als niemand mij geloofd ik vroeg mij gewoon alleen af of iemand een klein boerderijtje kende waar een kleine pony kon staan voor een klein prijsje via via ofzo. Maar ik blijf wel verder kijken op marktplaats en ik ga wel bij de deuren langs of geef briefjes rond.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lilskie en 16 bezoekers