Hoe zetten jullie voer klaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:14

Mijn bakjes staan op mijn voertonnen tegenover mijn box, maar dat geluk heeft niet iedereen denk.
Iemand anders heeft een plankje op haar zadelkast-deur gemaakt en daar de bakjes op gezet

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff


okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 17:32

bedankt voor jullie tips, ik ga vanavond even met stalhouder overleggen wat hij wil.
meestal wil hij niet teveel in de stalgang hebben staan en plankjes op hoogte weet ik niet zeker of dat mogelijk is, dan moet het namelijk aan de tralies bevestigd worden en is het voor de paarden natuurlijk een super leuk spelletje om alles van de plankjes af te drukken.

wellicht dat ik bij beide paarden zo'n emmer aan de stal kan bevestigen, en hier de emmertjes in kan zetten.
https://www.manutan.nl/nl/mnl/rechthoek ... ZVEALw_wcB

edit. onze stalgang is verder helemaal leeg, de achterwand bestaat uit een muur kluisjes en in een lege stal staat het hooi, de kasten en de voertonnen. verder zetten wij normaal gesproken alleen de emmertjes klaar bij de stal. ik denk dus niet dat hij het goed vind dat we er kisten of kastjes neerzetten.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:39

Wij hebben yoghurtbakjes aan de stal hangen op een plek waar je er met de deur geen last van hebt. Maatschepje erin en zo voer ik ze sochtends. Een grotere bak zou je ook op die manier ergens kunnen ophangen

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:42


♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 12:17

Heb het er gisteravond even met stalhouder over gehad, meneer vond het allemaal niet zo nodig, kastjes en dingetjes in de stalgang, en wat kost het nou, die emmertjes.

Ik denk dat ik probeer zo flexibel mogelijke emmertjes met deksel ga proberen te scoren en ze ophang aan de tralies dmv zo'n ophang kapstokje van de action of ikea

alleen nog even bedenken welke emmertjes ik er voor ga gebruiken.
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/enudden-deu ... -60251665/

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:30

En een voerkar voor de stalhouder, of een plat wagentje waar hij (of jullie) de emmers op kan zetten?

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 12:44

amaniblauw schreef:
En een voerkar voor de stalhouder, of een plat wagentje waar hij (of jullie) de emmers op kan zetten?


probleem is dus dat de stalhouder niet echt zit te wachten op veranderingen. sta nog niet lang op deze stal, half jaartje ongeveer. hij heeft me gisteren uitgelegd hoe hij het nu doet.
als hij begint met brok voeren, begint hij met een volle kruiwagen bij zijn eigen paarden in een ander gebouw, dan staan er in ons stallengebouw nog een stuk of 4 paarden die zijn brok krijgen en de rest voert zelf of heeft emmertjes klaarstaan. hij zegt zelf dat het voor hem het beste werkt als de emmers bij de stallen staan/hangen om vergissingen te voorkomen.

Zblue
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:07


okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 13:13


Zblue
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:27

Laatst bijgewerkt door C_arola op 13-12-18 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 13:49

ik ga denk ik even in de groepsapp opperen of iemand nog een idee heeft, veel kennen de stalhouder wat langer of hebben misschien nog verse ideeën.

zit een vrouwtje in die ook regelmatig nieuwe bakjes kan kopen, dus die zal het langzamerhand ook wel een beetje zat worden hopelijk

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:09


♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:10

okdoei schreef:
Zblue schreef:


Dit ziet er inderdaad erg praktisch uit, maar waarschijnlijk wil meneer dit niet gaan gebruiken, zie bovenstaand bericht van mij. :') -O-

je schrijft dat de stalhouder eerst met de kruiwagen langs zijn paarden passeert, en dan de eerste vier in jullie gedeelte. Als jullie een dergelijke kar kunnen plaatsen ongeveer op de plaats waar de switch gebeurt, is het voor hem enkel maar zaak om de kruiwagen te laten staan en verder te rijden met de kar.
(afhankelijk van het aantal paarden en emmers beschikbaar. Werk met 2 kleuren emmers, wit voor 'smorgens, zwart voor 's avonds bv, dan moet er maar eens per dag klaargezet worden (of zetten jullie voor meerdere dagen klaar? )

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 15:07

okdoei schreef:
Zblue schreef:


https://horsefriend.nl/winkel/voerwagen-gourmet-30-emmers/?gclid=EAIaIQobChMI9Je_rpKa3wIViuJ3Ch36kQWoEAQYASABEgLsNvD_BwE

Zoiets kwam ook meteen bij mij in m’n gedachten op.


Dit ziet er inderdaad erg praktisch uit, maar waarschijnlijk wil meneer dit niet gaan gebruiken, zie bovenstaand bericht van mij. :') -O-

je schrijft dat de stalhouder eerst met de kruiwagen langs zijn paarden passeert, en dan de eerste vier in jullie gedeelte. Als jullie een dergelijke kar kunnen plaatsen ongeveer op de plaats waar de switch gebeurt, is het voor hem enkel maar zaak om de kruiwagen te laten staan en verder te rijden met de kar.
(afhankelijk van het aantal paarden en emmers beschikbaar. Werk met 2 kleuren emmers, wit voor 'smorgens, zwart voor 's avonds bv, dan moet er maar eens per dag klaargezet worden (of zetten jullie voor meerdere dagen klaar? )



Bijna goed, hij parkeert de kruiwagen ongeveer midden in de stalgang, de paarden die zijn brok krijgen staan verdeeld door de stalgang, dus niet vooraan of juist achteraan. het probleem is een beetje dat hij verder niks in de stalgang wil hebben staan. alleen onze 'eigen voer' emmertjes/bakjes.

Ik heb inmiddels ook wat terug uit de groepsapp. een vrouwtje waar ik wel goed mee kan heeft ook al eens gevraagd of er niet iets van een kastje kon komen waarin de bakjes klaargezet konden worden. maar stalhouder wil er geen kant mee op. hij wil de bakjes van de paarden bij de juiste stallen hebben staan, zodat hij of eventuele stagiares niet perongeluk het bakje van iemand anders bij mijn paard in gooit. iedereen heeft een naambordje op de stal en de naam en ochtend of avond op zijn/haar bakjes staan maargoed, het begint inmiddels een beetje een gebed zonder eind te worden. :')

ik ga proberen om m'n emmertjes aan een kapstokje te hangen, en even testen hoe dit gaat.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:44

Afbeelding

Ik zou het met dit doen. Zo'n zadelsteun aan de stalwand hangen, emmer daar aan hangen, staldeur die opengaat wordt tegengehouden door de buis dus de emmer kan niet verpletterd worden. Emmer hangt netjes omhoog. Soort emmer zou ik eentje met een deksel kiezen, zodat paarden er gaandeweg geen neus in kunnen proppen als ze door de gang lopen.

xhanneadje

Berichten: 144
Geregistreerd: 11-12-12
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:07

Ik heb al een jaar of 3 een oud satésaus bakje :') voor het ontbijt van mijn paard. Alle andere bakjes begeven het maar die blijft heel, ik weet niet of het toeval is, maar misschien het proberen waard.

Adje

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 16:19

Ilsey schreef:
[ Afbeelding ]

Ik zou het met dit doen. Zo'n zadelsteun aan de stalwand hangen, emmer daar aan hangen, staldeur die opengaat wordt tegengehouden door de buis dus de emmer kan niet verpletterd worden. Emmer hangt netjes omhoog. Soort emmer zou ik eentje met een deksel kiezen, zodat paarden er gaandeweg geen neus in kunnen proppen als ze door de gang lopen.


oeh, dit lijkt me een hele goeie! wist niet dat deze dingen bestonden!
dit ga ik even opperen aan stalgenoot met het zelfde probleem en de stalhouder natuurlijk.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:34

okdoei schreef:
Bijna goed, hij parkeert de kruiwagen ongeveer midden in de stalgang, de paarden die zijn brok krijgen staan verdeeld door de stalgang, dus niet vooraan of juist achteraan. het probleem is een beetje dat hij verder niks in de stalgang wil hebben staan. alleen onze 'eigen voer' emmertjes/bakjes.

Ik heb inmiddels ook wat terug uit de groepsapp. een vrouwtje waar ik wel goed mee kan heeft ook al eens gevraagd of er niet iets van een kastje kon komen waarin de bakjes klaargezet konden worden. maar stalhouder wil er geen kant mee op. hij wil de bakjes van de paarden bij de juiste stallen hebben staan, zodat hij of eventuele stagiares niet perongeluk het bakje van iemand anders bij mijn paard in gooit. iedereen heeft een naambordje op de stal en de naam en ochtend of avond op zijn/haar bakjes staan maargoed, het begint inmiddels een beetje een gebed zonder eind te worden. :')

ik ga proberen om m'n emmertjes aan een kapstokje te hangen, en even testen hoe dit gaat.


Dat is inderdaad een gebed zonder einde. Ik zou dan gewoon opteren voor een stevige houten of metalen kist (kan je eventueel ook aan de stalwand ophangen zodat de vloer vrijblijft) met een klapdeksel oid.
twee vakken erin, langs de ene kant een vak "ochtend", de andere kant vak "avond" (of de voeders allemaal samen mengen en verdelen in 2 zodat ze smorgens en savonds hetzelfde krijgen) en dan zo klaarzetten. Dan kunnen ze niet geplet worden en kan paard er ook niet aan.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:30

okdoei schreef:
Ilsey schreef:
[ Afbeelding ]

Ik zou het met dit doen. Zo'n zadelsteun aan de stalwand hangen, emmer daar aan hangen, staldeur die opengaat wordt tegengehouden door de buis dus de emmer kan niet verpletterd worden. Emmer hangt netjes omhoog. Soort emmer zou ik eentje met een deksel kiezen, zodat paarden er gaandeweg geen neus in kunnen proppen als ze door de gang lopen.


oeh, dit lijkt me een hele goeie! wist niet dat deze dingen bestonden!
dit ga ik even opperen aan stalgenoot met het zelfde probleem en de stalhouder natuurlijk.


Je hebt er zelfs eentje met 2 buizen, dus dan kan je zowel ochtend als avond er aan hangen (als de emmer niet te groot is en tussen de twee buizen past).

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:45

Ik heb deze aan m’n staldeur hangen https://www.action.com/globalassets/cms ... 57_101.png en daar hangen lege yoghurt emmers aan (Griekse/Turkse yoghurt) met daarop met grote letters ochtend of middag, de hengsels zit elastiek (dik) aan dus als er 1 af valt of afgelopen wordt dan ligt het voer niet door de hele stalgang :)

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Hoe zetten jullie voer klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:03

Als je emmers maar yoghurtpot groot zijn, dan kunnen die natuurlijk ook samen aan zo'n zadelsteun met 1 buis :+

Ik heb geen idee hoe groot emmers gemiddeld zijn voor voer... Hier staan ze gewoon 24/7 op een PP buiten met hooi en knabbelstro in slowfeeders. Juist mijn ene paard krijgt bietenpulp met luzerne bij, maar da's in een heel wat grotere emmer :D

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:23

Wij zetten de emmers, flexibele van de boerenbond in allemaal een andere kleur en de naam van het paard erop, aan het begin van de gang klaar. Bij binnenkomen met de brokkar alle emmers opladen en zo bij elke stal met emmer en al de stal inzetten,hoef je ze ook niet in de voerbak om te gooien en de emmers zijn zelfs bestand tegen mijn paard. Ik voer ook pulp en luzerne maar dat gaat prima in zo'n bak. Wij hebben dan voor in de gang wel een beetje een apart hoekje en anders zetten we ze voor de stal op de grond.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:46

okdoei schreef:
bedankt voor jullie tips, ik ga vanavond even met stalhouder overleggen wat hij wil.
meestal wil hij niet teveel in de stalgang hebben staan en plankjes op hoogte weet ik niet zeker of dat mogelijk is, dan moet het namelijk aan de tralies bevestigd worden en is het voor de paarden natuurlijk een super leuk spelletje om alles van de plankjes af te drukken.

wellicht dat ik bij beide paarden zo'n emmer aan de stal kan bevestigen, en hier de emmertjes in kan zetten.
https://www.manutan.nl/nl/mnl/rechthoek ... ZVEALw_wcB

edit. onze stalgang is verder helemaal leeg, de achterwand bestaat uit een muur kluisjes en in een lege stal staat het hooi, de kasten en de voertonnen. verder zetten wij normaal gesproken alleen de emmertjes klaar bij de stal. ik denk dus niet dat hij het goed vind dat we er kisten of kastjes neerzetten.



Deze soort emmertjes bedoelde ik inderdaad. En dan met een tyripje vastmaken aan de tralies of dekenrek.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Lieke_X
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:35

Kunststof of metalen emmertjes werken het beste (in mijn beleving!)

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:36

In een bakje die afsluitbaar is.
Hooi zet ik klaar in zijn hooinet. ( Slowfeeder van EJ )

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ccento, Trendiction en 120 bezoekers