Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 03:53

Helaas is ons apparaat overleden, het was al een hele oude maar nu dus tijd voor een nieuwe.

We hebben alleen geen idee wat voor 1 we nodig hebben. Op agradi en andere sites wordt ik gek van de keuzes. Moeten we er 1 op accu of zonne-energie nemen? Of batterij?? (Er is geen stroom helaas).

De wei is 3200 meter en heeft 3 rijen draad hangen. Wie kan ons helpen? Mag ook via pb.

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 04:05

Bedoel je 3200 vierkante meter of is je omheining 3200 meter lang?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 14:09

De weide is 3200 meter

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:12

3200 meter lang? Ik snap nog steeds niet hoe ik het voor me moet zien.

Maar laat ik het dan anders vragen. Hoe veel meter koord/lint heb je hangen? Die drie rijen samen dus?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:20

Ik gok dat het weiland 32 are groot is ?
Dus neem 100 lang op 30 breed ongeveer. Is 260m draad enkel x 3 rijen maakt een totaal iets van een 800m draad.

Accu en batterij zijn hetzelfde, dus als je geen stroom ter plekke hebt moet je idd ééntje op batterij nemen.
Zonne-energie is fijn, maar kan er gemakkelijk de brui aan geven als de zon een tijdje niet schijnt.

Staat meestal bij hoeveel km afspanning het ding aankan. Dus hier kom je eigenlijk met een relatief klein apparaat wel toe, tenzij er veel begroeiing tegen de draad staat. :+

Ik hoop dat mijn berekening een beetje klopt :P

Edit; zoiets bijvoorbeeld
https://www.gallagher.eu/nl_be/afraster ... j-apparaat

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:24

Oh. Zoals ik het las ging het om bijna 10 kilometer draad.

Accu en batterij is niet het zelfde. Accu doe je ongeveer een maand mee (afhankelijk van dingen als onkruid) en je kunt ze opladen maar dan moet je steeds zo'n zwaar ding mee naar huis zeulen. Batterij gaat een paar maanden mee maar als hij leeg is moet je hem verwisselen, je kunt ze niet opladen.

Voor een vergelijkbaar klein weitje had ik een apparaatje van Gallagher. Hij kon zowel op batterij als op accu, was een fijn dingetje met ook voldoende stroom.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:30

Apparaat dus met 12V aansluiting (gaat autoaccu/semitractieaccu op) + zonnepaneel (apart kopen, via galagher, etc. betaal je 4x zoveel), voor paarden liever wat zwaarder apparaat, dus klap van 1Joule wil je wel. Blijven de wat zwaardere apparaten over, maar vaak heeft je lokale winkel wel een gunstiger geprijst merk met zulke specificaties.
Zonnepaneel heb ik hier vandaan gehaald al aantal jaar terug, zeer tevreden mee, maar in de winter (nov-maart) zal je elke maand thuis moeten bijladen ivm niet genoeg zonkracht :
https://www.kleinezonnepanelen.nl/nl/zo ... -boot/g-19
poly geeft betere opbrengst bij bv deels schaduw, kies een vrij hoog wattage (80 oid), want in de winter heb je dat nodig en de kans is groot dat je je paneel ivm veiligheid (onzichtbaar plaatsen ivm diefstal) niet optimaal in de zon kan neerzetten.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:58

Ah klopt ja. Accu kan zo'n auto-accu zijn :)* Niet handig voor mij :+

Hier doe ik meer dan een jaar met zo'n Gallagher batterij voor 4km draad := Ding kost 25 euries zoiets, dus ook het grote geld niet.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:28

Ik heb bij ons op het land 3 rijen van elk 50meter draad. Daarbij nog een track 2 rijen hoog, per rij 160meter, en nog wat extra stukjes afzetting 3 rijen van 20meter.
In totaal zo'n 400 meter draad.
Heb ik een Galagher apparaat op batterij op aangesloten. En die werkt ruim half jaar.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 14:24

Pandora2 schreef:
Ik gok dat het weiland 32 are groot is ?
Dus neem 100 lang op 30 breed ongeveer. Is 260m draad enkel x 3 rijen maakt een totaal iets van een 800m draad.

Accu en batterij zijn hetzelfde, dus als je geen stroom ter plekke hebt moet je idd ééntje op batterij nemen.
Zonne-energie is fijn, maar kan er gemakkelijk de brui aan geven als de zon een tijdje niet schijnt.

Staat meestal bij hoeveel km afspanning het ding aankan. Dus hier kom je eigenlijk met een relatief klein apparaat wel toe, tenzij er veel begroeiing tegen de draad staat. :+

Ik hoop dat mijn berekening een beetje klopt :P

Edit; zoiets bijvoorbeeld
https://www.gallagher.eu/nl_be/afraster ... j-apparaat
dankje! Berekening klopt zo inderdaad :)

tamary schreef:
Apparaat dus met 12V aansluiting (gaat autoaccu/semitractieaccu op) + zonnepaneel (apart kopen, via galagher, etc. betaal je 4x zoveel), voor paarden liever wat zwaarder apparaat, dus klap van 1Joule wil je wel. Blijven de wat zwaardere apparaten over, maar vaak heeft je lokale winkel wel een gunstiger geprijst merk met zulke specificaties.
Zonnepaneel heb ik hier vandaan gehaald al aantal jaar terug, zeer tevreden mee, maar in de winter (nov-maart) zal je elke maand thuis moeten bijladen ivm niet genoeg zonkracht :
https://www.kleinezonnepanelen.nl/nl/zo ... -boot/g-19
poly geeft betere opbrengst bij bv deels schaduw, kies een vrij hoog wattage (80 oid), want in de winter heb je dat nodig en de kans is groot dat je je paneel ivm veiligheid (onzichtbaar plaatsen ivm diefstal) niet optimaal in de zon kan neerzetten.
dank voor de tips, zonnepaneel komt op het dak van de schuilstal. En apparaat er achter en is niet in het zicht.

We neigen naar een apparaat met accu (zo 1 als in je auto zit, toch?) dan halen we bij de action een lader en dan doen we het zo. Batterij voor €25 per half jaar is dan veel duurder als ik het zo lees.

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 20:21

Vandaag even bij de welkoop gekeken en zag een apparaat van callagher voor €129 voor 1ha en een batterij voor €18 die een half jaar meegaat. Is dat dan teveel power voor onze wei?

Of kan ik beter online even zoeken naar een b-merk apparaat?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:34

Je hebt nooit te veel power, eerder te weinig. Maar op de site van Gallagher kun je een proefopstelling maken en kijken of deze goed is.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 20:49

Michellette schreef:
Je hebt nooit te veel power, eerder te weinig. Maar op de site van Gallagher kun je een proefopstelling maken en kijken of deze goed is.

Ok dank je dat wist ik niet, daar ga ik even kijken


ik wil ook niet teveel power nl door zelf half geëlektrocuteerd te worden of ons zusje wat wel eens meegaat naar de ponywei

Bij een vriendin van m’n zusje hadden ze een apparaat wat je botten half deed kraken geloof ik, dus vandaar

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:28

Zidore schreef:
Vandaag even bij de welkoop gekeken en zag een apparaat van callagher voor €129 voor 1ha en een batterij voor €18 die een half jaar meegaat. Is dat dan teveel power voor onze wei?

Of kan ik beter online even zoeken naar een b-merk apparaat?

Wat zijn de specificaties, want prijs zegt erg weinig op dat punt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 20:38


Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:06

Zidore schreef:
oh daar heb ik niet naar gekeken... handig

volgens mij was het deze https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... -j_1127655

0.2J is een kietelklokje, koe zou er volgens de specificatie achter blijven ? Koeienstroom is flinke klap, dit ding kan voor schapen en ander gevoelig vee, maar ik zou er geen paarden achter willen houden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:16

Afbeelding

Wij hebben deze.
Is om ongeveer 1.5 hectare weiland 3 laags schrikkoord. Zit een flinke klap op zelfs met gedeeltelijk flinke begroeiing. We hebben wel de rijbak bij de houten omheining ook dik ijzerdraad wat ook op deze klok zit, en dan nog een stuk extra afgezet tussen de hengst en de merries. Dus veel omheining op deze klok. Werkt prima.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 23:12

tamary schreef:
Zidore schreef:
oh daar heb ik niet naar gekeken... handig

volgens mij was het deze https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... -j_1127655

0.2J is een kietelklokje, koe zou er volgens de specificatie achter blijven ? Koeienstroom is flinke klap, dit ding kan voor schapen en ander gevoelig vee, maar ik zou er geen paarden achter willen houden.

we hebben max 1000 meter draad, werkt hij dan nog niet goed?

RSDICBS schreef:
[ [url=m/nRup9X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben deze.
Is om ongeveer 1.5 hectare weiland 3 laags schrikkoord. Zit een flinke klap op zelfs met gedeeltelijk flinke begroeiing. We hebben wel de rijbak bij de houten omheining ook dik ijzerdraad wat ook op deze klok zit, en dan nog een stuk extra afgezet tussen de hengst en de merries. Dus veel omheining op deze klok. Werkt prima.

zo te zien is deze op stroom/net, bij deze weide hebben we geen stroom

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 01:20

Kracht van de klok is niet hoog genoeg. Die uitgangsspanning van 0.2J is wat er maximaal aan tik uit komt, afstand en begroeing verminderen dat wel, maar hoger dan die 0.2J gaat het niet worden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 13:13

Hoeveel J hebben we dan nodig?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Welk schrikdraadapparaat hebben we nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:24

Tip als je bij de welkoop accu's koopt. Neem de originele van gallagher!! Ik heb altijd mijn accu's daar gekocht (ik had de paddock master apparaat van gallagher) en heb destijds door prijs verschil de accu van impuls geprobeerd (de goedkopere variant) maar echt met 1 maand was die al leeg,(ook al zou je er volgens de verpakking een half jaar mee moeten kunnen doen) met de echte van gallagher deed ik 3 kwart jaar voor ik een nieuwe moest halen.. :) en super veel begroeiing had ik niet want dat haalde ik altijd weg.
Succes met het vinden van het juiste apparaat!

<3 Megan ♡

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:26

1J voor paarden...
Werd hierboven al vermeld door Tamary :)

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 13:59

BianCatjee schreef:
Tip als je bij de welkoop accu's koopt. Neem de originele van gallagher!! Ik heb altijd mijn accu's daar gekocht (ik had de paddock master apparaat van gallagher) en heb destijds door prijs verschil de accu van impuls geprobeerd (de goedkopere variant) maar echt met 1 maand was die al leeg,(ook al zou je er volgens de verpakking een half jaar mee moeten kunnen doen) met de echte van gallagher deed ik 3 kwart jaar voor ik een nieuwe moest halen.. :) en super veel begroeiing had ik niet want dat haalde ik altijd weg.
Succes met het vinden van het juiste apparaat!

dank voor je tip, ik zag al die goekdopere batterijen liggen maar dan weten we dat we dat niet moeten kopen

we gaan naar een 1j uitkijken!

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Charaz, XladyX en 92 bezoekers