Hoeveel stalgeld vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:27

Kijk in jou direct omgeving wat in het algemeen wordt gevraagd en dan heb je al een indicatie..

Persoonlijk zou ik die DA kosten niet erbij noemen, dat is het risico wanneer paarden van een ander bij jou pony/paard toelaten in de wei. Trap of bijt wonden kun je niet voorkomen.. mits je maatregelen neemt.

Zoals meerdere Bokkers al hebben aangegeven, maak een berekening en overleg met jou vriendin wat ze tegemoet kan komen in de meerkosten.

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoeveel stalgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:34

25 euro houden (voor jezelf/onderhoud) en het hooi apart berekenen :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel stalgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:01

50-75 Euro een hele normale prijs voor kale huur van een wei zonder stal en bak. Met stal en bak 50-100 euro en in de Randstad nog meer.

25,- is een goedkope shetlander prijs 15 jaar geleden betaalde je om mijn vorige stal al 40,- voor 24/7 buiten op de shetlander wei.

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 21:28

sneeuwpop schreef:
Wil je dat paard nog wel op he weide, anders moet je er gewoon mee stoppen.

En als je het wel goed vind, dan zou ik naar 75,- gaan.
De risico's heb je ondervonden van een paard erbij - schade en dierenarts kosten. Dan nog de bijvoeren wat nodig is en dan nog het extra werk.

De tijd dat ze 25,- mocht betalen is gewoon mazzel. Ze heeft ook de keuze om te verhuizen met haar paard.


goh, eerlijk gezegd heb ik het allemaal wat onderschat. Vermits ik zelf een mini en een haflinger heb, had ik niet zoveel werk of kosten. Haar paard erbij maakt echt wel een verschil. Ze eet precies voor evenveel als mijn paarden bij elkaar en ik moet ook het water regelmatiger verversen, het loopstuk voor de stal keren. enzo.. Naar mijn gevoel schiet ik erbij in en dat kan ik me niet echt permiteren met de kosten en lening die ik nu voor de wei heb. ik denk dat ik het voor volgend jaar met haar ga bespreken.
Bedankt voor jullie antwoorden!, ik besef dat het toch te weinig is wat ik nu gevraagd heb..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Hoeveel stalgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:53

Verstandig en succes want dat bespreken is nooit leuk ;)