Bagger uit sloot op wei, een probleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Bagger uit sloot op wei, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 21:31

Ik ben net naar een bijeenkomst geweest over het baggeren van sloten. 30 jaar lang is de bagger die uit de sloot langs onze wei kwam afgevoerd, maar nu moet het ineens over de wei verspreid worden. Ik heb daar dus helemaal geen ervaring mee. In hoeverre is mijn wei daarna verziekt? En hoe lang duurt het voordat mijn paarden er dan weer op kunnen? Of moet ik daarna de boel om laten ploegen en opnieuw inzaaien? Ik hoop dat er hier mensen ervaring mee hebben.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Bagger uit sloot op wei, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:34

Wij hebben dat ook regelmatig gehad.
Sleep erover en het hersteld zich vanzelf

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:36

Over de hele wei? Bij ons gooien ze het altijd langs de sloot. Normaal is dat niet zo veel dat je er last van hebt, maar bij ons doen ze dat eens per 5 jaar rigoureus. Op zich niet erg maar bij ons heeft vroeger een steenoven op die plek gestaan dus er kwam heel veel troep mee (glas, baksteen, ijzer) dus dat heb ik toen allemaal lopen uit zoeken

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bagger uit sloot op wei, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:39

Opgestapeld langs de sloot at mijn pony er amper (alleen in het begin de verse rietstengels) tot niet van, terwijl hij best fan van eten is. :)

spatie
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:40

Gewoon sleep erover werkt prima, gebeurd hier ook altijd.