Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 08:30

Omdat er regelmatig in topics naar voren komt dat de huisvesting voor paarden in Nederland nogal onder de maat is en er in deze topics vooral wordt gezegd hoe het allemaal niet moet, ben ik heel benieuwd hoe in jou ogen de perfecte stal er dan wel uit ziet.

Om het een beetje overzichtelijk te houden zou het leuk zijn als je antwoord de volgende info bevat:

Wat voor paard heb je?
Welke discipline beoefen je?
Welke regio/provincie zit je?
Wat heb je nu?
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?

Het leukste zou zijn als de ideale pensionstal ook een beetje realistisch is. Altijd droge wei in de winter is op klei of veen misschien niet erg haalbaar, in elk geval niet overal waar we onder zeeniveau zitten in Nederland. Of de mogelijkheid om strandritten te maken als je in de Achterhoek woont is ook niet heel realistisch. Of vele hectaren land in het centrum van een grote stad. :+ Jullie snappen m vast wel. :D

Brand los!

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:46

Ik heb een Shetlander, momenteel doen we nog niks.
Voor volgend voorjaar staat er op de planning om hem te beleren voor de wagen.
Ik zit helemaal boven in provincie Groningen.
Voor mijn shet sta ik al op de ideale stal :j
Hij staat samen met 2 andere shets op een apart stukje weiland, stukje betegeld en een ruime schuilstal.
Daar staan ze 24/7 als het echt te nat word gaat het hek naar het weiland dicht.
Verder hebben we beschikking over een binnen en buitenbak, ruime poetsplaats, mogelijkheid om een menwagen neer te zetten, ruime zadel kasten en een kantine.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:48

Dag Nelleke,

Wij hebben 4 paarden: KWPN, Haflinger en twee shetlanders. Tot voor kort woonden we omgeving Amsterdam. Inmiddels in Gelderland, We rijden recreatief.

Voor ons zijn de minimum vereisten:
- Tenminste 12 uur vrije beweging liefst op track of paddocks / groepshuisvesting (liever 24/7).
- 24/7 toegang tot goede kwaliteit hooi (geen kuil) middels slowfeeders
- Kunnen schuilen tegen regen, sneeuw of extreme zon
- Altijd toegang tot vers drinkwater.
- Verantwoord beleid bij het introduceren van nieuwe paarden in groep d.w.z. eerst x-periode naast groep op aparte paddock. Dan uurtje erbij en dat verder opbouwen tot het goed gaat.

Goede buitenrit opties, stapmolen, een fijne bak en / of vrijwerk ruimte zijn verder allemaal een mooie bonus.

Inmiddels staan de paarden bij huis. Tot voor kort betaalden we graag 375,- per maand er paard (voor de Haflinger en KWPN) en ws. zouden we wel naar 500,- gegaan zijn voor iets wat ons ideaal benaderde. Aan huis kost het ons dat overigens ook met alles erop en eraan (niet voor de Shetten).

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:00

Maar waarom mogen de shetten dan met minder toe doen? Of bedoel je gewoon dat daar de faciliteiten als mooie baan binnen belangrijk voor is? :)

Wat voor paard heb je? Een 5 jarige sensibele slimme Kwpn merrie
Welke discipline beoefen je? Ik werk volgens de academische dressuur
Welke regio/provincie zit je? Nu noord Holland, maar volgend jaar studeren. Aan verhuist ze meer naar belgie
Wat heb je nu? Ik sta op een stal waar ze zomers 24/7 op de wei staan. Helaas sinds deze week is stal seizoen ingegaan. Dat betekent hele dag in een binnenstal. Ik kom dan 2 x per dag om haar minimaal 2 uur per keer naar buiten te laten. Waarschijnlijk zal dat gemiddeld 4 uur per dag zijn in de paddock.
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit? 24/7 buiten keuze buiten of binnen in groep of alleen maakt mij niet uit. En een simpele bak of paddock waar ik met haar kan handwerken.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Mijn max is denk ik €350

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:03

Idealiter? Een fijne ruime stal mét uitloop (zodat ze over de uitloop omheining kunnen socializen) voor de nacht, en overdag een weiland of écht ruimte paddocks met hooi. En een fatsoenlijk te rijden buitenbak en longeercirkel. Paddock paradise systeem zou ook fijn zijn, maar alleen in echt stabiele kudde waarin de rust er is. Bij ons op pension is daarvoor te veel wisseling van paarden en is de rust op stal 's nachts helaas nodig voor veel paarden.

Op dit moment: weidegang overdag zolang het licht is (in de winter van 9-4, zomer van 7.30-7 meestal) en 's nachts een normale stal. Ook niet verkeerd.

Wat ik nu vooral mis is een fatsoenlijke bodem in de rijbak. Een binnenbak is écht niet nodig, maar de afwatering in onze rijbak nu is vreselijk.

Wat ik een HARDE eis vind naast voldoende buiten komen elke dag is ruim voldoende ruwvoer in voldoende voorbeurten. Ik heb nu een hooinet hangen met zo'n 8kg grofstengelig hooi erin, en er wordt driemaal daags nog voordroog bij gegeven (en gelijktijdig ook muesli). Mijn hooinet is nooit leeg als ik kom, dus ze heeft voldoende. Dit zou op willekeurig wat voor stalling zo moeten kunnen zijn.

Ik heb overigens een vierjarige haflinger, train haar aardig serieus klassiek, zowel onder het zadel als aan de hand, en daarnaast doen we 'lol met je knol' zoals obstakels, sprongetjes etc.

Prijs is natuurlijk afhankelijk van regio, maar in mijn regio (midden brabant) zou ik tot ca. 320 gaan als echt alles op orde is.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:16

Wat voor paard heb je?
Kruising Gelder
Welke discipline beoefen je?
Dressuur, aardig fanatiek
Welke regio/provincie zit je?
Noord Brabant
Wat heb je nu?
Pensionstal in de zomer 24/7 op het land, in de winter 6-8uur op het land, verder op stal van 3,5 bij 3,5m. 20x60 buitenbak en 20x40 binnenbak. Beide met een: 'zo krijg je peesblessures' bodem.
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Grote boxen, minimaal 4x6m of zo, met daaraan vast een paddock zodat paard kan kiezen voor buiten of binnen. Daarnaast grote weilanden en eventueel paddocks (maar hier in Brabant kunnen de paarden in de winter vaak ook nog wel het land op) waarin de paarden in vaste groepen staan overdag. 's nachts graag paard op stal. Die van mij wordt kei moe van 24/7 buiten. Een bak met hele goede, stabiele bodem die zga altijd te rijden is. Mogelijkheid voor onbeperkt hooi.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Liever niet meer dan 350 (maar denk niet dat die prijs realistisch is).
Laatst bijgewerkt door Dee_Es op 12-11-18 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:19

Ik zou een stalling willen wat luxe voor het paard is, maar ook voor mij.

Rijd zelf recreatief, maar begin met wedstrijden. Zowel dressuur, springen als sgw.

Stal zelf zeker 4*4, uitloopje voor snachts zou wel lekker zijn. Eigen keuze voor bodembedekking.
Elke dag op zijn minst 16kilo droog hooi. Extra bij kunnen pakken indien gewenst.

Weidegang minstens 9 uur, als het donker is op stal. Wil mooie renruimte, en indien een goede klik in een kudde.

Zou voor mijzelf een goede binnenbak willen voor dressuur minstens 20*40 maar 20*60 mag ook natuurlijk. Voor het springen zou 40*40 of groter heerlijk zijn.
De bodem moet goed zijn, zoals agterberg oud. En vaak slepen + sproeien zodat de bodem ook goed blijft.

Buitenbak idemdito. Wat me ook nog heel fijn zou lijken is een weiland waar wat cross hindernissen in staan.

En een stal waar in iedergeval half pension is, met voorkeur volpension.

Een of meerdere wasplaatsen met warm en koud water voor wassen en of koelen.

Wat een leuk extraatje zou zijn is een trailer huur service of een wedstrijd locatie. (Of dichtbij).
Goede uitrij mogelijkheden is ook een pre.

Een lange galopbaan zou ook gaaf zijn.

Maar probeer dat maar eens te vinden :+

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:21

Inmiddels al zoveel gezien dat ik mijn ideaalplaatje voor mijn paard wel compleet heb. :j

Wat voor paard heb je?
Een D- pony ruin, sober type.

Welke discipline beoefen je?
Recreatief western, veel grondwerk, toekomstdroom veel buitenrijden en evt lage klasses endurance.

Welke regio/provincie zit je?
Zuid Holland regio Den Haag / Leiden / Rotterdam.

Wat heb je nu? 
Na lang zoeken: een groepsstal met 6 paarden / pony's met ruime binnenstal op zand, verharde voerplekken (eveneens binnen) dmv slowfeeders, droge buitenpaddock. Dus 24/7 eigen keuze. In de zomer 6 uur weidegang.
De stal heeft een 20x40 buitenbak en een roundpen. Prima uitrijmogelijkheden. Kortom: ik ben al een heel blij mens met een heel blij paard.

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Zoals bovenstaande, waarbij ook een eventuele track verbonden is aan de stal die lang en ruim genoeg is om ook een sprintje over te trekken.
In de zomer verbinding tussen de stal/paddock en de weide (overdag) zodat ze zelf kunnen kiezen. Maar hierbij een max van x aantal uren oo de weide, ivm gevoeligheid van mijn paard op gras.
Buitenbak met zo'n bodem dat water er nooit op blijft staan / niet drassig en glad wordt. Evt. Overdekte buitenbak (maar niet noodzakelijk). Overdekte roundpen.

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Mijn max ligt op +- 400 euro.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:24

Interessant topic.

Hier zou de ideale stal het volgende zijn:
- 24/7 buiten mét goede schuilmogelijkheden en delen bestraat vooe droge voetjes
- jaarrond gras
- 24/7 beschikking tot kwalitatief goed ruwvoer
- extra stal voor noodgevallen
- een stabiele groep en een goed beleid ze toe te voegen
- niet te grootschalig
- overdekte bak, zodat er altijd een mogelijkheid is overdekt iets te doen
- fijne uitrijmogelijkheden
- betrouwbare eigenaren waardoor je met vertrouwen af en toe eens een weekendje weg kan oid
Hiervoor zou ik tot €320 willen betalen.

We gaan deze maand verhuizen naar een stalling waar ze in de winter buiten staan wanneer het licht is en erna in een 5 x 6 box, in de zomer 24/7 op de wei. Het is kleinschalig met maar 8 paarden. Aangezien je bij de eigenaar een basisprijs betaald en hooi/stro er bovenop komt, Kan je zelf bepalen hoe en hoeveel ruwvoer je geeft en kan je je eigen stalbodem kiezen en bijhouden. We regelen onderling het binnen/buiten zetten en voeren met stalgenoten. Verder is er een buitenbak.

Ik heb een 5 jarige Franse Draver waarmee ik veel grondwerk doe en graag buitenrij. Uiteindelijk willen we hier en daar wat endurance ritjes meepakken. Regio Brabant

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:30

Wat voor paard heb je?
KWPNer en shetlander

Welke discipline beoefen je?
recreatief dressuur en in de toekomst mennen

Welke regio/provincie zit je?
regio Rotterdam

Wat heb je nu?
een uitloopstal voor mijn 2 paarden samen, verharde grond, schuilstal. Qua stalling; buitenbak, longeerbak, 3 paddocks, 24/7 weidegang in de zomer

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Zou nog wel een binnenbak willen of een solarium zodat ik mijn paarden fatsoenlijk kan drogen. Meerdere paddocks zou ook fijn zijn en zou nog wel een grotere uitloop willen.


Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
€400

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:31

Ik weet wel wat ik wil, maar of het bestaat is een tweede :+

Wat voor paard heb je? Ik heb een arabier en een fjord
Welke discipline beoefen je? Ik ben recreatief ruiter en ga graag op buitenrit, maar ik rij ook best serieus dressuur (zonder wedstrijdambities). Ook doe ik heel veel grondwerk.
Welke regio/provincie zit je? Zuid-Holland, Dordrecht-Rotterdam
Wat heb je nu? Een paddock paradise middenin een stadswijk :+ Een hele fijne stal! Zeker voor wat er in de buurt zit (alleen traditionele stallen).
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit? Een paddock paradise of andere vorm van groepsstalling. Minimaal 12 uur buiten per dag (en dan in de nacht in een binnengroepstal). Een nette bak die ook door de winter heen goed te doen is. +een roundpen/longeercirkel. Oh, en ik wil geen kuil voeren.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal? In deze omgeving maximaal 250. Op een plek met meer buitenrijmogelijkheden zou ik wel iets meer willen betalen.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:51

Wat voor paard heb je?
Een KWPN (tuiger) merrie
Welke discipline beoefen je?
Dressuur, vrij fanatiek
Welke regio/provincie zit je?
Tussen Den haag en Rotterdam
Wat heb je nu?
Volpension, ze wordt sochtends 2 uur in de paddock gezet, 20x60 binnen en buitenbak met Agterbergbodem, longeerring met agterbergbodem, stapmolen, weinig land, moet je ze zelf in en uithalen dmv inschrijvsysteem. Veel stro en onbeperkt hooi.
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Doordat ik een drukke studie en paard wil combineren is volpension en in de buurt van huis een eis. Minimaal 6 uur naar buiten in een ruime paddock met eten en een maatje, of in de wei. Een bak en longeerring met hele goede bodem, wasplaats met warm en koud water, goed en onbeperkt hooi, mensen die verstand van paarden hebben en je paard in de gaten houden. Instructie van buitenaf moet toegestaan zijn.
Goede uitrijmogelijkheden.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal? Vrij veel, maar max 550€

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:51

Wat voor paard heb je?
Haflinger (ruin, 9 jaar)
Welke discipline beoefen je?
We rijden alleen nog maar buiten
Welke regio/provincie zit je?
Friesland
Wat heb je nu?

Zomers:
07:00 vol net hooi 07:30 krachtvoer
08:00 - 13:00 op het land (2,5 hectare)
Dan tot 14:00 binnen om apart lucerne en hooi te eten
14:00 - 23:00 op het land

Winter:
Zelfde als de zomer, alleen dan in de paddock met stuk beton en paar meter gras. (maar tot nu toe staan ze nog steeds op het land van 2,5 hectare zolang het weer en de grond het toe laat).
In de winter gaan ze tussen 20:00 - 22:00 naar binnen (tenzij hele dag slecht weer dan eerder, of tussendoor langer naar binnen)

In de zomer en winter word altijd onbeperkt hooi gevoerd, op stal en buiten.

Staan in totaal 5 paarden op stal, waarvan er (met mij) maar 3 eigenaren langs komen.
Sinds een paar weken staat er ook een schuilstal van 6 meter lang, hebben ze nog geen gebruik van gemaakt omdat ze nog op de 2,5 hectare wei staan.
Is een hele stabiele groep.

De eigenaresse van stal voelt meerdere keren per dag of mijn paard te warm of koud staat onder zijn deken, en wisseld de deken als dit nodig is.
Ik heb mijn paard graag op een hele dikke berg stro, en vind het dus fijn dat hij tussen door even een uurtje op stal komt om apart te eten, en dit is allemaal mogelijk.
Ze houd bij wanneer het tijd is voor mest onderzoek, enten, hoefsmid etc. en regelt dit zelf dan allemaal en de kosten komen gewoon einde van de maand bij de stal rekening op. Krachtvoer zelf uitzoeken (iedereen voert wat anders) maar dit wil ze gerust voor je meenemen als ze bij de welkoop is.
Zoals je hoort laat ik mijn paard dus ook gerust bij haar achter als ik op vakantie ga!

Hebben een verwarmde zadelkamer sinds kort.
En de kleine stal vind ik een hele grote pluspunt, het is altijd heerlijk rustig!
Daarbij betaal ik maar €125 per maand.

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Eigenlijk precies zoals hierboven!
Het enige 'nadeel' is dat er geen bak is, nou hebben we die ook niet echt meer nodig, en in de zomer mogen we in het land rijden. (en op minder dan 10 minuten stappen kunnen we een bak huren voor €25 per jaar die goed onderhouden word en een hele goede bodem heeft, ook in de winter)

De stallen vind ik eigenlijk wat aan de kleine kant, die had ik graag wat groter gezien.

En omdat we bijna alleen nog maar buiten rijden zou aan het bos echt wel heel fijn zijn! We kunnen vanaf stal ook wel veel verschillende routes en kleine of grote rondjes maken, maar een bos op stap afstand zou natuurlijk geweldig zijn!

Voor de rest heb ik helemaal niks te klagen, en paard al helemaal niet!


Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?

Ik zou hier echt niet meer weg willen, pas als wij ons huisje met groot stuk grond kopen (over zo'n 5 jaar) maar mocht ik hier door omstandigheden weg moeten dan ligt mijn max rond de €250

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:59

Wat voor paard heb je?
Ik heb een tinker.
Welke discipline beoefen je?
We rijden recreatief
Welke regio/provincie zit je?
Midden-Limburg
Wat heb je nu?
Mijn paard staat aan huis; uitloopstal met verharde paddock en 24/7 toegang tot rijbak, en daarbij twee weides van beide zo'n 1500m2.
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
De perfecte stal zou voor mij een paddock paradise zijn, in een groep met veel ruimte en onbeperkt hooi in slowfeeders.. en af en toe op de wei. Het filmpje van het nieuwe paddock paradise bij het rusthuis in Soest(?) vond ik geweldig en is voor mij echt perfect.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
€150 ongeveer

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:03

Wat voor paard heb je? PRE
Welke discipline beoefen je? recreatie
Welke regio/provincie zit je? Zuid Limburg
Wat heb je nu? Aan huis
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Paard 16+ uur buiten met minimaal 1 paard in een ruimte groter dan een rijbak. Schuilstal daarbij en ruim goed droog hooi. Word voor me gemest en gevoerd.
Weidegang in de zomer is fijn.

Voor mezelf een bos in de buurt en een buitenbak. Dat alles binnen 5km van huis :Y)

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal? ca €200pm

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:14

Wat voor paard heb je?

Een mini Shetlander en 2 fjorden.

Welke discipline beoefen je?

Mennen dressuur en vaardigheid wedstrijden met de Shet. De fjorden zijn nog jong en worden nu beleerd en dan eerst nog recreatief gereden.

Welke regio/provincie zit je?

Noord Holland, richting de kust maar wel op kleigrond nog.

Wat heb je nu?

Nu de pony’s aan huis. Ze hebben een schuilstal van 3 bij 14 met zand ondergrond. Een uitloopt erbij van 30 bij 40. Die is goed gedraineerd. Bij veel regen wat water maar is snel weg. Geen modder alleen plassen bij veel regen.

Zo lang het kan staan ze een dagdeel nog op de weide. Zomers de hele dag op de wei maar snachts terug naar de paddock. Ze krijgen smorgens en savonds hooi uit slowfeeder. In de winter 4x per dag. 1x krachtvoer. De rijbak is ook de paddock. Super fijne bak met verlichting.

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?

24/7 buiten met grote schuilstal welke genoeg is voor alle paarden. Droge bodem en elke dag uitgemest. Voldoende ruwvoer maar niet onbeperkt. Een goede rijbak met verlichting is ook een must.

Op stal zou acceptabel zijn als ze 9/10 uur per dag los zouden staan waarbij ook 1x buiten ruwvoer wordt gegeven en ze niet in de modder staan.

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?

€250,- per maand per paard. Voor een Shet €200,-

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:23

Wat voor paard heb je?
Een 5 jarige E pony clown :+

Welke discipline beoefen je?
Vooral recreatief. We springen, dressuren en werken aan de hand. Op den duur maken we een buitenritje of gaan we op wedstrijd.

Welke regio/provincie zit je?
Gelderland (Nijkerk dus echt net geen utrecht meer)

Wat heb je nu?
Een pensionstal met paddockparadise waar hij met ongeveer 40 andere paarden staat. Ongeveer 24/7 beschikking over hooi. In de zomer ook weidegang. Een 20x40 buitenbak met en en vloed bodem en veel springmateriaal. Bijna 30 stallen om te poetsen, zadelen of voor boxrust bij blessures. Ook hebben we een longeerbak. Ook wordt er erg uitgbreidt voor de toekomst (binnenbak etc)

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Eigenlijk exact zoals hij nu staat. Wel mis ik de aanwezigheid van fijne buitenrij mogelijkheden

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
250

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:28

Wat voor paard heb je?
KWPN Merrie

Welke discipline beoefen je?
Springen, en hopelijk volgend jaar endurance

Welke regio/provincie zit je?
[plaats]

Wat heb je nu?
Binnenbak, buitenbak, bos op 30 minuten, volpension, paard buiten in paddock, alleen een hele moeilijke eigenaar

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Volpension en 7 dagen per week binnen en buiten zetten. Paard de hele dag op een droge paddock (minimaal 8:00-17:00) met voldoende ruwvoer, 's nachts op stal. Ook goed ruwvoer. Een goede buitenbak, springbak (of genoeg mogelijkheid tot kunnen springen) en op stapafstand van een groot natuurgebied waar we uren kunnen ronddwalen. Eigen instructie toegestaan en een fijne sfeer. Om het perfecte plaatje af te maken dan met binnenbak, maar zonder kan ik ook leven!

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Rond de €400 en 40 minuten reistijd

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:30

Wat voor paard heb je?
Een 16 jarige warmbloed ruin van CABOCHON X AHORN

Welke discipline beoefen je?
Dressuur op M niv. Mijn 2 vaste lease klanten rijden B en L

Welke regio/provincie zit je?
Woon in Flevoland, paard staat in Nijkerk (gelderland)

Wat heb je nu?
PP met 24/7 buiten, bijna onbeperkt ruwvoer (hij zou zich anders te dik eten), eb en vloed buitenbaan, stal wordt nu flink uitgebreid (meer boxen voor het opzadelen, meer kluizen en uiteindelijk ook een grote binnenbak)

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
IK sta er :') De sfeer is geweldig, mijn paard heeft het er perfect naar zijn zin. De kudde is zeer stabiel en er zijn goede afspraken te maken.

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Ik betaal nu 250, voor sommige bokkers hier duur, voor andere spotgoedkoop. Voor mij het laatste maar ik ben bijna 45 minuten onderweg vanuit mijn huis. Dit neem ik voor lief. Ik zou ook prima het dubbele willen betalen als dit betekend dat ik op een stok moet knabbelen als avondeten. Mijn paard is mij heel veel waard.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:34

Wat voor paard heb je?
Een Arabisch volbloed & een partbred

Welke discipline beoefen je?
Nog geen, beide nog jonkies :p

Welke regio/provincie zit je?
Brabant.

Wat heb je nu?
Mini paddock paradise zonder fijne ondergrond (resultaat veel nattigheid) met onbeperkt ruwvoer en schuilmogelijkheden.

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Paddock paradise met vriendjes, op een droge ondergrond of in iedergeval geen modder. Met schuilmogelijkheden en onbeperkt ruwvoer.

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
€175 per pony op dit moment. Vanaf Volwassen leeftijd is het €200/230.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:40

Wat voor paard heb je? kruising tinker/Arabier

Welke discipline beoefen je? western, maar nu vooral met pensioen

Welke regio/provincie zit je? zuid holland

Wat heb je nu? paddock met schuilstal 24/7 buiten, grotendeels goed gedraineerd, beschikking over stukje weiland, groep van 7 paarden, ruim ruwvoer, zelf mesten en voeren met mogelijkheid tot af en toe een mestbeurt afkopen. overdekte poetsplaats, ruimte zat voor mijn spullen (2 kasten). Top eigenaresse, die het belang van de paarden voorop stelt. Tegen betaling binnenbak ter beschikking aan de overkant van stal, maar alleen voor rijden.

Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Minimaal 1 hectare ruimte per paard, waarin zowel weiland als paddock, ruim ruwvoer, overdekte poetsplaats, voldoende ruimte voor spullen. goede buitenrijbak, die niet te nat word of zwaar is waar je ook mag loswerken. 24/7 buiten, meerdere schuilstallen, max 4 paarden per groep, waarbij de groep ook is afgestemd, dus alle dikke paarden bij elkaar, oudere paarden bij elkaar enz. , all in met voeren (evt ook meerdere keren per dag ivm medicijnen en problemen met gebit.) en mesten. Met een fijne eigenaar die het belang van de paarden voorop stelt.

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal? 250/300 euro max.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 12-11-18 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:52

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik vind dat er hier hele lage bedragen genoemd worden (vooral in de laatste paar reacties) terwijl wel iedereen verwacht dat stal/wei/paddock voor ze gemest wordt en er gevoerd wordt elke dag? Is niet heel realistisch lijkt mij?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:59

Eens, alleen is dat denk ik wel erg regiogebonden. Ik vind dat ik op het moment zeer goedkoop sta maar als ik zie wat mensen (willen betalen) voor meer diensten/faciliteiten sta ik verhoudingsgewijs misschien dan toch “te duur”.

Ik ben gewend tussen de 250 en 300 te betalen en dat is dan niet eens volpension geweest. Sta nu voor minder (wel minder luxe voor mij) maar mijn paard heeft nog nooit zo fijn gestaan.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:04

_Dreamer schreef:
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik vind dat er hier hele lage bedragen genoemd worden (vooral in de laatste paar reacties) terwijl wel iedereen verwacht dat stal/wei/paddock voor ze gemest wordt en er gevoerd wordt elke dag? Is niet heel realistisch lijkt mij?


Denk dat het heel erg ligt aan waar je woont. In Friesland is een paard hebben echt goedkoop vind ik. Maar in de (rand)stad weer echt heel erg duur.

De prijs die ik noemde (€250) is voor hier geen heel gek bedrag.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:09

SBravour schreef:
Maar waarom mogen de shetten dan met minder toe doen? Of bedoel je gewoon dat daar de faciliteiten als mooie baan binnen belangrijk voor is? :)

Wat voor paard heb je? Een 5 jarige sensibele slimme Kwpn merrie
Welke discipline beoefen je? Ik werk volgens de academische dressuur
Welke regio/provincie zit je? Nu noord Holland, maar volgend jaar studeren. Aan verhuist ze meer naar belgie
Wat heb je nu? Ik sta op een stal waar ze zomers 24/7 op de wei staan. Helaas sinds deze week is stal seizoen ingegaan. Dat betekent hele dag in een binnenstal. Ik kom dan 2 x per dag om haar minimaal 2 uur per keer naar buiten te laten. Waarschijnlijk zal dat gemiddeld 4 uur per dag zijn in de paddock.
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit? 24/7 buiten keuze buiten of binnen in groep of alleen maakt mij niet uit. En een simpele bak of paddock waar ik met haar kan handwerken.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Mijn max is denk ik €350


Nee hoor ik gun de Shetten hetzelfde en thuis krijgen ze dat ook. Maar we hebben deze er pas bij gekocht toen we de paarden aan huis konden plaatsen. 4 stuks in pension was ons ws. te duur geworden.