enquête handelstal/ pensioenstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: enquête handelstal/ pensioenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:46

Hoort de laatste vraag er wel bij, die past niet echt in t lijstje.
Rest ingevuld


driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:49

ingevuld.
Ik weet niet precies waar je de resultaten voor gaat gebruiken, maar aangezien er meerdere elementen niet gevraagd worden en ik niet kan aangeven wat ik dan van een pensionstal verwacht, vraag ik me af of het helemaal representatief is....

-hoelang je het paard buiten wil hebben
-eigen instructeur mee mogen nemen
-weidegang in de winter?
-hooi of kuil gevoerd?

ik noem maar wat....

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:05

Ik vind de enquête ook beperkt. Mbt reisafstand maar ook de verschillende takken van paarden houden etc. Denk aan verschillende takken qua sport maar ook aan fokkerij.
Daarbij moet je bij sommige vragen voor t een of het ander kiezen. Het gaat hier over het hebben van een binnen of buitenbad terwijl voor mij bijv juist ook de omgeving (bos) belangrijk is en dus de uitrijmogelijkheden.

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:06

Nibbit schreef:
Hoort de laatste vraag er wel bij, die past niet echt in t lijstje.
Rest ingevuld


Die heb ik idd ook open gelaten aangezien die bij mij niet van toepassing is.

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: enquête handelstal/ pensioenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:34

Meestal vul ik dit soort vragenlijsten wel in, gewoon om te helpen, maar deze is inderdaad niet te doen....
Misschien wat meer open vragen, en dan later zelf in categorieën plaatsen TS?

Bv: hoe lang wil u maximaal reizen voor de juiste pensionstalling? En dan mensen gewoon zelf in laten vullen hoe lang ze willen reizen . Kun je later zelf in categorieën zetten.

Laatste vraag: wat willen jullie daarmee? Kan ik niets mee, voeg daar de optie niet van toepassing toe, of "anders, namelijk..." De vraag is in deze vorm niet bruikbaar en er staat ook nog een spellingsfout / zinsbouw fout in.


Verder: waar dient de wedstrijd vraag toe? wat wil je daar mee bereiken? De vraag is zo onnodig beperkend, je mist veel informatie daar. Beter is dan misschien "Op welke manier bent u met paarden bezig" en dan een reeks opties noemen, met als laatste weer "Anders, namelijk..."
Zo krijg je veel completere antwoorden

Ook de vraag wanneer mensen naar hun paard toe willen: wat wil je daarmee? Welke informatie geeft dit? En ook dit is weer beperkend: wat wat nou als je de mogelijkheid wil hebben om op elk moment van de dag te kunnen gaan? ( wat voor veel mensen zo zal zijn) en dat het van de dag af hangt wanneer je wil gaan ( bv in weekenden overdag, door de week afwisselend / afhankelijk van werk bv)


Kortom
Nog even terug naar jullie vragenlijst, voor jezelf héél erg helder krijgen welke informatie je wil, vragen aan passen... En een nieuw topic openen met het verzoek de vragen te beantwoorden :)


Iedereen een Connemara!!


.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: enquête handelstal/ pensioenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:51

Ik zou het tijdstip waarop anderen de stal bezoeken wel belangrijk vinden. Ik vind het prettig om smorgens vroeg te gaan en dan is een stal die om 10u open gaat bv niet heel handig, net zo goed als dat ik het liefste op een rustig moment kom dus als de piek van klanten vast op de vroege morgen is zou dat voor mij wel een reden kunnen zijn om verder te kijken

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: enquête handelstal/ pensioenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:03

Ook ik mis een aantal dingen.
En ook ik zie echt een bias.

Even de dingen die mij opvielen:
- longeren en rijden zijn niet de enige manieren om je paard beweging te geven. Er is ook wandelen, freestylen, vrijheidsdressuur, gewoon samen spelen en ga zo maar door. Ik rijd wel, maar geen 7 dagen in de week, omdat dat voor mijn paard haar bespiering de verkeerde kant op werkt.
- ik heb geen behoefte aan zaken als stapmolens. Ik vind het geestdodende apparaten.
- weidegang is niet de enige manier om je paard buiten te zetten, er zijn ook dingen als paddock paradises, die imo vele malen beter zijn en gezonder voor paarden.
- paddocks zijn leuk, mits er meerdere paarden in een paddock kunnen en die paddock groot genoeg is om gek te kunnen doen.
- trainingsstallen: wederom sluit dat niet aan bij mijn zienswijze.

Dan nog even dit: ik betaal met liefde heel wat voor een stal, mits mijn paard voldoende buiten komt (minimaal van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, ook in de winter). Daar geef ik graag een binnenbak en een luxe kantine voor op. Ik heb liever een paard dat veel beweegt, voldoende ruwvoer krijgt en sociale contacten, dan een paard dat veel op stal staat met een luxe binnenbaan en stapmolen. Want dat laatste paard, daarvan geloof ik nooit dat het gelukkig is.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

pradadaan

Berichten: 4658
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:57

gedaan

Prada, Giverny D & Nacimiento D
instagram: nacimiento.d
[PP] [VOLG] Bonte droom, knappe Nacho van baby tot...?

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: enquête handelstal/ pensioenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:32

Ook ingevuld maar zou nog eens heel goed naar de enquete kijken want de vragen zijn behoorlijk sturend en met beperkte antwoordmogelijkheden. Hierdoor stuur je mensen al een bepaalde kant op en kan je weinig met de uitkomsten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985 en 132 bezoekers