Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:45

060606 schreef:
Vjestagirl schreef:
Dan zou ik idd vochtdicht beton storten, het soort wat ze ook gebruiken om mestbulten op te maken.

Vochtdicht beton oke!

En dan? De urine en ander vocht (wat denk je van regenwater) zal toch ergens naartoe moeten. Je zult dus iets van een afvoer moeten voorzien en het riool is vast geen optie, dus dan kom je uit op een soort van mestput? Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente daar een vergunning voor zal verlenen. Om problemen te voorkomen kun je denk het beste eerst met de gemeente in overleg gaan. Het zou mij echter niet verbazen als ze er bij de gemeente juist op hopen dat de eigenaar zelf tot de conclusie komt dat dit geen geschikte plek is en dat ze daarom niet soepeler zullen zijn dan strikt noodzakelijk.


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:53

Beton storten? Hoe ga je je hemelwater afvoeren? Daar ga je gedoe mee krijgen van de gemeente hoor!
En daarbij wil je pony's toch niet heel de dag op beton hebben staan!?

Ik zou op zijn minst een flink stuk zand willen en wat gras. Maar dat kan/mag dus niet. Ik zou heel dit idee uit je hoofd zetten. Jij vindt het misschien een leuk stukje, maar ik geloof niet dat je hier pony's blij mee gaat maken.

En als er toch mensen zijn die klagen over stank, vliegen e.d. heb je ook weer problemen.

En hoe groot is het nu werkelijk? Te klein voor paarden zeg je, maar groot genoeg voor wat shetjes. Maar hoe groot is dat ongeveer? 30x60 of maar 20x20 of nog kleiner?

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:57

Vjestagirl schreef:
En dan? De urine en ander vocht (wat denk je van regenwater) zal toch ergens naartoe moeten. Je zult dus iets van een afvoer moeten voorzien en het riool is vast geen optie, dus dan kom je uit op een soort van mestput? Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente daar een vergunning voor zal verlenen. Om problemen te voorkomen kun je denk het beste eerst met de gemeente in overleg gaan. Het zou mij echter niet verbazen als ze er bij de gemeente juist op hopen dat de eigenaar zelf tot de conclusie komt dat dit geen geschikte plek is en dat ze daarom niet soepeler zullen zijn dan strikt noodzakelijk.


Dat klopt maar het blijft toch aanhouden worden dus ik help alleen er het beste van te maken. Het gaat er hetzelfde aan toe als op heel veel maneges alleen het zou fijner zijn als ze ook nog los kunnen lopen.

Don't shoot me, mijn eigen kudde staat op een paar hectare weide met schuilplekken het hele jaar door

Verder ga ik niet meer reageren ik zoek alleen opties om te verbeteren en heb geen zin in hele discussies. Er zijn genoeg van dit soort stallen nog in steden, in ieder geval kan ik er best veel zo, en als ik kan helpen dan probeer ik dat. Verder laat ik het hierbij!

Hevonen

Berichten: 5594
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:59

Is er geen optie om een wei te huren en je dieren wel op je eigen terrein 's nachts te stallen? Dan heb je beide...

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:59

Het is niet omdat er nog zo zijn dat het daarmee goed is.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:00

Maar vind jij echt dat dat een paar ponies op beton, paardwaardig is?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:02

Volgens mij kun je aan al de reacties zien dat er voor zo'n stukje, midden in een woonwijk en met een gemeente die er niet achter staat geen opties zijn om dit dermate te verbeteren dat de gemeente akkoord is en dat het ook paard waardig is.

Ik snap je gewoon niet. Jouw paarden staan lekker in een kudde op een paar hectare wei. Je hebt dit stukje dus niet nodig. Gemeente staat er niet achter en het klinkt niet bepaald als een ideaal plek om je pony weg te zetten.

Waarom wil je dit dan zo graag? Denk je er geld mee te kunnen verdienen? Dat het vaker voorkomt en het bij sommige maneges niet veel beter is, wil toch nog zeggen dat je zelf ook zo pony's moet gaan huisvesten?

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:09

060606 schreef:
Dat klopt maar het blijft toch aanhouden worden dus ik help alleen er het beste van te maken. Het gaat er hetzelfde aan toe als op heel veel maneges alleen het zou fijner zijn als ze ook nog los kunnen lopen.

Don't shoot me, mijn eigen kudde staat op een paar hectare weide met schuilplekken het hele jaar door

Verder ga ik niet meer reageren ik zoek alleen opties om te verbeteren en heb geen zin in hele discussies. Er zijn genoeg van dit soort stallen nog in steden, in ieder geval kan ik er best veel zo, en als ik kan helpen dan probeer ik dat. Verder laat ik het hierbij!


Maar je kan het niet verbeteren, dat is het probleem. Je gaat vroeg of laat tegen problemen aanlopen. Alleen beton en stel je dan een zomer voor zoals we dit jaar gehad hebben. 35 graden en dan de urine en mest die in de blakende zon op het beton liggen. Dat is gewoon bah.
Daar moet je toch niet mee aan willen helpen? Je moet niets, je kiest ervoor om dit te doen. En dat is pony's houden in suboptimale omstandigheden.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:16

Ik begrijp en waardeer je goede bedoelingen wel, maar ik vrees dat er gewoon geen enkele optie is die niet op (nog grotere) bezwaren bij de gemeente zal stuiten. Misschien dat die eigenlijk voor de grap genoemde luiers nog het dichtst in de buurt komen. Het is en wordt gewoon niets. Eerlijk gezegd denk ik dat je je energie beter kunt gebruiken om bij je kennis aan het verstand te peuteren dat dit echt geen doen is.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:27

060606 schreef:
pillow schreef:
En hoe groot of klein is dat geheel dan?


Geen idee, maar naar mijn idee te klein voor paarden in ieder geval die kunnen hun benen er niet strekken.

Hoezo geen idee, je bent plannen aan het maken en hebt geen idee hoe groot het is. Moeten we jou nu serieus nemen.? Heb je geen foto

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:30

060606 schreef:
- je hebt een stukje grond hartje stad samen met iemand anders

In mede beheer help ik meneer de stal meer van deze tijd te maken. Ik ken hem toevallig van vroeger. Ik zou mijn paarden er niet plaatsen die hou ik heel anders maar ik help hem wel en mag nu alles doen zoals ik het zou willen zien. Ook omdat hij de stallen moeilijk tot niet meer verhuurd krijgt omdat tegenwoordig mensen wel beter weten.

- er zijn eerder met toestemming stallen gemaakt, waarin paarden zijn toegestaan

Ja dit bestaat al zo lang, tientallen jaren geleden is deze stal al gemaakt toen was ik er nog niet eens maar daardoor is het ook echt stallen en klaar. Gelukkig is nu een stuk verderop (wel stuk rijden) een bak te vinden maar dat is niet genoeg.


- buiten heb je een verharding gemaakt, de gemeente staat niet toe dat hier paarden/pony's rondlopen.

Het zijn stallen en verder alles verhard met tegels. Ze mogen er wel lopen om gepoetst te worden ed. Maar niet staan, wonen en dan ook veelvuldig plassen omdat alles dan in de grond zakt.

- paarden/pony's op gras wordt ook niet toegestaan door de gemeente

Er is geen gras.

- jij wil echter overdag de pony's graag uit de stal hebben ivm leefgenot.

Juist

De enige optie is zorgen voor een vloeistofdichte en daarbovenop absorberende ondergrond, zoals in de stallen (beton met stro erbovenop waardoor de vloeistof niet in de ondergrond zakt én je de urine dus daadwerkelijk af kunt voeren). Dat is voor buiten/onoverdekt simpelweg niet realistisch.
De redenatie dat het een uniek plekje is en daarom behouden moet worden kan ik al helemaal niet in meegaan. Uniek heeft het paard/pony echt helemaal niets aan en dat besef je zelf ook wel lijkt me.

koeien op de weg...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:45

Laten we het vriendelijk houden, TS probeert iemand te helpen zijn ponies een paardwaardiger bestaan te leiden.

Laten wij op onze beurt TS proberen te helpen. Dat het verre van ideaal is, weet ook TS. Ze probeert er in ieder geval in te helpen er iets beters van te maken.

TS: soms kun je van die 'grindgaten' maken (diep gat, losse grond, dikke laag grind erop). Misschien mag dat van de gemeente voor het afwateren?

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:45

De meest paardwaardige optie die ik kan bedenken, als je hier echt perse dieren op wilt zetten, is een betonnen vloeistofdichte bak laten storten en die vol storten met zand om zo een paddock te creeeren. Maar het zand zal je regelmatig moeten laten vervangen ivm stank en als het veel geregend heeft word het een modderbende dus dan kunnen ze er al niet meer op.
Met andere woorden: hoe je het ook went of keert, de regels die de gemeente stelt voor deze locatie gaan niet samen met een paardwaardige locatie dus gewoon lekker opdoeken die hap en er een mooie gemeenschaps sier- en groententuin van maken.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:48

khirshanta schreef:
Laten we het vriendelijk houden, TS probeert iemand te helpen zijn ponies een paardwaardiger bestaan te leiden.

Laten wij op onze beurt TS proberen te helpen.


Dus personen die zeggen dat je op dit stukje grond geen pony's kunt houden en TS op dat vlak dus niet verder willen helpen, zijn onvriendelijk?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:58

khirshanta schreef:
TS: soms kun je van die 'grindgaten' maken (diep gat, losse grond, dikke laag grind erop). Misschien mag dat van de gemeente voor het afwateren?

Dat is nou juist precies wat er niet mag.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:03

Als het zo tussen de bebouwing staat en op beton ,dan wordt het in de zomer toch ook veel te heet.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:07

Gini schreef:
khirshanta schreef:
Laten we het vriendelijk houden, TS probeert iemand te helpen zijn ponies een paardwaardiger bestaan te leiden.

Laten wij op onze beurt TS proberen te helpen.


Dus personen die zeggen dat je op dit stukje grond geen pony's kunt houden en TS op dat vlak dus niet verder willen helpen, zijn onvriendelijk?


Oh nee hoor :) verre van- iedereen mag zijn of haar mening geven natuurlijk. De vraag was eigenlijk welke bodem wellicht zou kunnen, en als er eigenlijk niets echt geschikt is, is dat ook een uitkomst. Dat wordt door de meesten ook heel goed verwoord.

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:10

Ts, waarom help je iemand die eigenlijk zo geen dieren zou moeten houden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:17

Gini schreef:
khirshanta schreef:
Laten we het vriendelijk houden, TS probeert iemand te helpen zijn ponies een paardwaardiger bestaan te leiden.

Laten wij op onze beurt TS proberen te helpen.


Dus personen die zeggen dat je op dit stukje grond geen pony's kunt houden en TS op dat vlak dus niet verder willen helpen, zijn onvriendelijk?


Oh nee hoor :) verre van- iedereen mag zijn of haar mening geven natuurlijk. De vraag was eigenlijk welke bodem wellicht zou kunnen, en als er eigenlijk niets echt geschikt is, is dat ook een uitkomst. Dat wordt door de meesten ook heel goed verwoord.


goeroe schreef:
khirshanta schreef:
TS: soms kun je van die 'grindgaten' maken (diep gat, losse grond, dikke laag grind erop). Misschien mag dat van de gemeente voor het afwateren?

Dat is nou juist precies wat er niet mag.


Ach ja, dan verdwijnt het de grond in. Stom van me... het enige dat ik me dan kan bedenken is een waterdicht beton met afwatering die in een container loopt (die regelmatig geleegd wordt)

Maar is het dan wel zeker dat de ponies er wel los mogen lopen als de oplossing voor de urine gevonden is?

Ze zeuren nu kennelijk al als ze even loslopen, het zou jammer zijn als er een (behoorlijke) investering gedaan wordt die uiteindelijk niets oplevert.

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:41

Urine in een container is geen optie . Stinkt verschrikkelijk . Maar je zegt dat er niemand bij kan en mensen toch klagen zodra ze los staan. Is er geen betere optie om er voor te zorgen dat die pony’s op een betere plek terecht komen ??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:55

Utixo schreef:
Ik denk dat ik weet over welk stukje dit gaat. Ik vind het bewonderingswaardig dat je probeert het leven in te blazen, maar wordt het niet eens tijd om te beseffen dat die locatie echt geen plek is om paarden of ponys te houden? Heeft hij zijn eigen paarden nog, of niet?

Welke grootte is dat (andere) stuk waar jij op doelt? 15 bij 30 ofzo?

koeien op de weg...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers