Ervaring met veegmachines gevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 11:21

Hallo.

Omdat het dagelijks vegen toch zwaar is voor mijn lijf zoek ik een oplossing. Mijn 2 paardjes staan o.a op een groot stuk bestrating en rubberen tegels onder het afdak. Omdat ik hier ook voer betekent dit een paar keer daags even stukje vegen en 1 keer daags even alles vegen omdat mijn pony anders ieder sprietje met zand naar binnen werkt. Hebben jullie ervaring met veegmachines?

Voor mij is het belangrijk dat het niet te zwaar is en handzaam, en dat je hem ook echt even pakt ipv dat je denkt dat is mij teveel werk nu. We hebben hier al een grotere veegmachine voor op het erf met mijn lijf kan ik daar niet mee uit de voeten, ook niet handig om zo iedere dag even te gebruiken.

Ik zelf zit te denken aan een accu aangedreven veger met opvangbak, bv een Haaga.


https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=%2bwVSqPT2&id=3972A2800DDF7A54573E6DF10F5CC810358B91D0&thid=OIP.-wVSqPT2cyWjL-vK8GBfjQAAAA&mediaurl=https%3a%2f%2fhaagaveegmachines.nl%2fwp-content%2fuploads%2f2015%2f10%2fHaaga-697-2-400x226.png&exph=226&expw=400&q=haaga+veegmachine+697&simid=608002578178376119&selectedIndex=3


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:30

Ik heb een veegmachine met 2 borstels aan de zijkant en eentje in het midden maar daar doe ik eigenlijk alleen de oprit mee en soms de tuinpaden als er gemaaid is.
Het ding werkt best goed en is licht genoeg om snel even te pakken.
Bij de paarden heb ik hem nog nooit gebruikt.

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:54

Veer machines op een accu zijn kwa gebruik wel heel fijn! Echter wil ik je wel aanraden om de accu aan de druppellader in een verwarmde ruimte te zetten want die accu's kunnen heeeel slecht tegen kou is mijn ervaring.
En dan ben je steeds een vermogen kwijt voor een nieuwe accu.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:56

Ik heb met een oud lor gewerkt. Wat een vieze stofbende kreeg je ervan. Je loopt gewoon in een stofwolk. Doe mij maar een bladblazer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:58

Is een bladblazer anders niet ook een optie? Lees/ hoor ik ook veel goede verhalen over. Persoonlijk vind ik een veegmachine toch altijd wat zwaar waardoor met de hand vegen nog wel lichter is.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:34

Ik heb ook een veegmachine staan op benzine, loei zwaar en ik krijg dat ding slecht gestart. Mijn man veegt er zelf alleen mee ik kan het niet. Ik gebruik veel liever de bladblazer daar kan ik goed de stoep rondom de schuilstal goed mee schoonmaken.

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:38

Shanna schreef:
Is een bladblazer anders niet ook een optie? Lees/ hoor ik ook veel goede verhalen over. Persoonlijk vind ik een veegmachine toch altijd wat zwaar waardoor met de hand vegen nog wel lichter is.

Wij hebben op mijn werk sinds een paar maanden een elektrische bladblazer. Ik vind deze zelf ideaal. Doordat deze veel lichter is dan de benzine blazer pak ik hem veel sneller om even het plein te blazen. De accu houd het alleen niet heel lang vol (wij hebben daarom 2 accu's).

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 15:07

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, dat hoor ik vaker dat een bladblazer handig zou zijn, ik heb een kleine geleend van mijn vriend die was niet krachtig genoeg maar alles vliegt ook een beetje alle kanten op vond ik, het gaat mij vooral om het kleine losse spul wat achterblijft na uitmesten. Een zware bladblazer is voor mij denk ik te zwaar in gebruik. Dubeldun en Absolum met welke merken hebben jullie ervaring?

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:24

Wij hadden op het werk ene aardig grote bladblazer, op benzine, werkte ideaal! Bliezen dat zo de mesthoop in.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:55

Ik zal zo eens kijken wat het merk is; hij is iig blauw :D
Ik heb ook een Kärcher gehad, maar daar was ik niet zo tevreden over; het ding liep erg zwaar en vaak bleef één wiel stilstaan.

Cabelona

Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:05



Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:42


whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-18 09:30

superbedankt alvast.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:54

Bladblazer op benzine een stihl werk ik op mijn werk mee

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:28

oh en voor het zwaardere werk (kastanjes, bladeren die plakken) heb je van die XL grasharken. Beste investering op dit gebied éver haha. Ik heb er nu eentje van de cranenbroek van 70cm breed geloof ik, voor nog geen 5 euro

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:41

Nadeel daarvan is wel dat het harken behoorlijk zwaar wordt.
Ik heb wel eens een brede bezem gehad, was echt niet prettig werken.

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:58

Afbeelding
ik wil nooit meer een andere veegmachine :D

Als je googled op "veegmachine zitmaaier' kom je een heel eind. Ik weet zo even niet meer hoe ze deze dingen noemen namelijk.

I am because you were

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 21:17

Die pak je dus niet even snel om te vegen bij de voerplaatsen, zoiets hebben wij ook al staan alleen zonder zitmaaier. Het moet echt praktisch zijn. Familielid gaat kijken voor een gebruikte via marktplaats, een Haaga met accu die de borstels aandrijft, ben benieuwd.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:05

DubbelDun schreef:
Nadeel daarvan is wel dat het harken behoorlijk zwaar wordt.
Ik heb wel eens een brede bezem gehad, was echt niet prettig werken.

met een bezem heb je nog veel weerstand, behalve met een stofbezem op een gladde ondergrond. Met deze hark valt dat ook echt nog reuze mee. Je moet alleen zon grote stappen maken als je wil blijven harken in één beweging haha

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 22:00

Nou de Haaga word hem niet, blijkt dat de middelste borstel snel vol gaat zitten met wat strootjes bv. Hm jammer , goed ik ga eens een bladblazer uitproberen, en eens kijken naar de machines met 1 borstel hoe die werken , of ik die ergens in de buurt werkend kan zien. Dubbeldun hebben jullie daar ook last van, dat de borstels verstopt raken door wat hooi/stro wat er ligt(zullen geen grote hoeveelheden zijn hoor)

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:36

Veeg je veel zand? Dat gaat straks met de bladblazer niet weg willen als het nat is.

I am because you were

Zidore

Berichten: 5796
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:56

ik moet bij dit topic gelijk denken aan zo'n robotstofzuiger, hebben ze die ook niet in hele grote maten (zoals robotgrasmaaiers) dat zou perfect zijn voor jou

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:04

Tot de paarden hem als voetbal gaan zien :D

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:35

Wij hebben een veger met 1 grote borstel kan links en rechtsom draaien op een accu, geen opvangbak.
We hebben er ook 1 gehad met opvangbak en rolborstel aan de voorkant maar hooi ed ging om de as van de borstel zitten waardoor je soms langer bezig was met alle hooi ed weg te halen dan te vegen.
Opvangbak moet je ook iedere keer legen vind ik niet handig.
Zal kijken voor plaatje




Afbeelding



Zoiets

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring met veegmachines gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 10:10

Nou zo'n robot daar zou ik voor gaan hoor, ben bang dat het daar nog een beetje te vroeg voor is, over 20 jaar vast heel gewoon, heerlijk lijkt mij dat.

Ja je zit toch bijna aan 2 dingen vast lijkt mij, wij hebben nog een bladblazer met snoer dus die gisteren even gebruikt en vanochtend, gaat voor een deel idd prima, maar als het vochtig is dus zand maar ook vochtige mest dan pakt hij dat niet mee en moet je dus alsnog een stukje vegen. Zoals vanochtend is dat niet zo erg omdat het niet zo vochtig is maar bij veel nattigheid en wanneer ik meer onder het afdak moet voeren dan trappen ze veel in de mest dan gaat het net de bladblazer niet lukken. Je moet ook wel eentje hebben met een zware motor vind ik anders werkt het niet. Dus zo'n borstelmachine met een borstel lijkt mij dan toch fijn, wel zou ik graag een opvangbak willen, het gaat niet om grote hoeveelheden rotzooi, dat he bik er al vanaf geschept. Rumay hebben jullie hem nieuw gekocht?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot, Indy75 en 39 bezoekers